Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huumevalistus on Suomessa sellaista, että poliisia haastatellaan (ei mikään lääketieteellinen asiantuntija), ja poliisi kertoo kauhutarinoita

Vierailija
24.07.2017 |

Tässä esimerkkinä superhuolestuneen rikosylikonstaapelin kertomusta luonnosta kerättävistä "taikasienistä":

" Eräs käyttäjä lähetti tekstiviestin, joka kertoi, että sieniä voi helposti kerätä satoja päivässä, jopa tuhat sientä. Kun neljän käyttö on jo huumausainerikos ja aiheuttaa vakavia harhoja, voidaan päätellä että liikkeellä on suuria määriä, kertoo Yli-Hallila.

Aistiharhat jopa kuolemanvakavia
Suippumadonlakit sisältävät hermomyrkkyä, joka aiheuttaa erilaisia aistiharhoja. Aistiharhat voivat olla niin vakavia, että ne johtavat kuolemaan. Suomessakin on tapahtunut liikenneonnettomuuksia ja putoamisia, jotka ovat johtuneet aistiharhoista.

– Jos tällainen ihminen lähtee liikenteeseen tai ryntää kadulle, seuraukset ovat vakavia. On tapahtunut myös parvekkeelta hyppäämisiä, kun aistiharhat saavat ihmisen täysin sekaisin, tietää rikosylikonstaapeli Esko Yli-Hallila."
https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/uusi-huumesienibuumi-riivaa-…

Aistiharhat eivät ole kuolemanvakavia, mutta henkilö ei välttämättä pysty huolehtimaan itsestään niiden aikana. Siksi tripin aikana pitäisikin olla trippisitteri, joka ohjaa ja auttaa käyttäjää. Kun poliisikin varmasti ymmärtää, että näitä jokatapauksessa käytetään, niin miksi ei voida suoraan sanoa nuorille, että älkää käyttäkö niitä yksin, vaan aina jonkun selvin päin olevan seurassa. Tämä neuvo voisi jopa säästää ihmishenkiä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse viihdekäyttäjä, ja oon sitä mieltä että huumeita ottaessa 3 tärkeintä asiaa on seura, seura ja seura.

Vierailija
2/3 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että joku suostuu selvin päin vahtimaan  nistiä kun se vetää aineita? Vai että nistit vahtii toisiaan samoissa soosseissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mitähän vikaa minussa on, kun ei ole koskaan tarvinnut tuollaista trippisitteriä. Ihan olen pärjännyt ilman sieniäkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän