Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko oikeesti ainoa joka ei ymmärrä somea?

Vierailija
24.07.2017 |

Miten kaikilla on nykyään jopa instagram? Kuvat on joko tisseistä/pyllystä/duckfacesta, kulhosta, lasista tai jostain hienosta maisemasta. Dasssit. Tai tekstiquotteja, mitä en tajua, koska eikö sitä varten oisi twitter? Mut kun twitterissä taas ei saa lainata vaan pitäisi olla naseva, kuten lausahduksessa "sataa". Tai "rauha on pelastus". Tai "mikä SOTE?" . Sit on vielä uberläjät kaikkea muuta facesta asioihin joiden nimiä en edes tiedä.

Kurkkiihan noita huuli pyöreenä hämillisen kiinnostuneena, mutta kun en vaan tajua. Kenelle ne on? Miksi ne on? Just ja just ehdin elää, miten sitä ehtii vielä presentoimaan?

No, av:lla mäkin pyörin mut jotessii tuntuu et tää onkin aika outsidereiden kokoontumisajot. Täällä sopii ihmetellä vaikka ruohon kasvamista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä kenellä riittää aikaa ja mielenkiintoa pyöriä päivät yies missä sovelluksissa... itse en ikinä ole käyttänyt mitään kyseisiä ohjelmia ja olen 28 vuotias. Mulla on kuitenkin mies ja lapsia ja vielä ystäviäkin ilman mitään some villityksiä. Jos jollekkin on asiaa otan puhelimen käteen ja soitan tai laitan viestiä ilman että muu maailman tarvii nähdä ja kuulla mun asiani.

Vierailija
2/8 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on oman pikku kuplan sisällä kilpailua, jossa jokaisen päivityksen jälkeen ihmisestä tulee taas astetta verran vittumaisempi niin muille kuin itselleenkin. Kaverit siellä määrittää markkinointi, eli kenelle minä haluan todistaa että tykkään Pariisista ja shampanjasta. Ja tämä on myös SOME:n tarkoitus, luoda kaverikateudella mainoksia heille jotka jäävät saamatta Pariisinmatkaa tai shampanjaa.

Ongelma tästä muodostuu vasta sitten, kun oma kupla ei enää riitä ja paremmuuttaan sekä päivityksiä pitää alkaa viemään kuplan ulkopuolelle. Hyviä uhreja ovat vaikka työkaverit, joille pitää puhua "että en ole oikeasti tällainen, vaan ihan erilainen, käyn Miamissakin". Samalla some-narsisti ei enää edes ymmärrä, että tuli juuri haukkuneensa työkaverinsa.

Minä siis ymmärrän, ja minä pysyn heistä kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se onkin tuo somen karmivin puoli. Blogeista olen av:n lisäksi pitänyt myös, mutta niistäkin yleensä alkaa tulla jossain vaiheessa brändättyä markkinointikamaa. Mistä löytäisin anonyymeja hyvinkirjoitettuja blogeja ilman mainoksia?

Vierailija
4/8 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas piti leikata ruohoo!

#ruohokasvaa

Vierailija
5/8 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi ku mul ei oo omakotitaloo, eikä ruohoo. Nyyh

Vierailija
6/8 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ymmärrä minäkään. Jätän somepellet suosiolla keskenään kilpailemaan ja töröttelemään peppuja ja huuliaan😊

Vierailija
7/8 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo. Mä oon kans ihan noviisi ja vasta hiljan aloin käyttää facea siten, että liityin eri ryhmiin siellä, koska kaikki vanhat hyvät eri mua kiinnostavien aihepiirien nettifoorumit on ihan kuolleita, kun kaikki kirjoittaa nykyään vain facessa. En käytä siis mitään twitteriä, instaa ym. Hyvä, kun edes tiedän mitä ne kaikki on.

Kavereita en ole edes viitsinyt hyväksyä (ei niitä kyllä edes paljoa olis... :-D), kun mua alkaa vaan ahdistaa, kun kaikilla tuntuu olevan just se hieno elämä ja ne ehtii elääkin sitä ja vielä päivittään someen elämästään (ilmaisit asian aivan täydellisesti! :-) ). Itestä tuntuu, että aika ja energia vain valuu johonkin. Sit kun on hetken sitä aikaa, niin ehkä kirjoitan johonkin ryhmään jotain. Mut ehdinkö vastailla niihin, jos tulee vastauksia? Harvemmin ja sit ne keskustelut uppoaa fb:n syvyyksiin. Se on musta kans ihan perseestä, kun hyvät nettifoorumit kuolee ja fb on ihan kamala suo. Siellä pitäisi suurin piirtein päivystää koko ajan niitä mielenkiintoisia keskusteluja. Ja ketä kiinnostaisi, mitä mä oon syönyt tänään jossain kahvilassa?

Tunnen kuitenkin itseni kieltämättä kans ihan outsideriksi, kun en taida enää tietää kavereideni elämästä oikeasti mitään. Soitellaan joskus nykyään, mut aika harvoin. Noh, ite aiheutettu tila... Onko tää jotain masennusta, kun tuntuu, että av vetää mieluummin puoleensa silloin kun haluaa rentoutua ja tahallaan erakoituu ja eristäytyy noista nykypiireistä, missä ihmiset pyörii?

Vierailija
8/8 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

somen kieli vaikea minule myös

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan