Yllätysraskaus ja jo 13. viikko ilmeisesti. Jos en saa aborttia niin hyppään parvekkeelta.
Pahin painajainen... kuukautiset tulleet normaalisti enkä osannut aavistaa. En ole koskaan halunnut lapsia ja kuvottaa ajatus että olen raskaana. Mua vaan oksettaa js itkettää. En todellakaan synnytä. Vuosi olisi ollut vielä aikaa että pääsen steriloitavaksi ja nyt kävi näin.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku siis prosessista, miten toimitaan tilanteessa, kun raskaus (ehkä) yli 12 viikkoa, mutta muita vaihtoehtoja kuin abortti ei ole? Lasketaanko muuten raskaus alkaneeksi yhdyntäpäivänä? Siittiöthän selviävät viikonkin hengissä naisen elimistössä. Siksi siis en ole aivan varma raskausviikoista.
Ensin esim.terkkalääkäriin, joka täyttää 1.lomakkeen eli puoltaa keskeytystä. Sen jälkeen lähete naistentaudeille, jossa tehdään ultraääni ja varmistetaan raskausviikot.jos yli 12, niin sitten tehdään Valviraan hakemus ja tämä naistentautien lääkäri täyttää laput ja on se toinen keskeytystä puoltava lääkäri. Käytännössä sosiaalisin syin saa aina keskeytyksen 20 viikolle asti. Valvirasta tulee aika nopsaan päätös. Sitten sovitaan aika 1.lääkkeelle ja osastoaika 2 vrk: n kuluttua ekasta pilleristä.
Kannattaa ottaa huomioon, että yli 12 viikkoiset sikiöt synnytetään eli sairaalassa voi mennä 1-2 vuorokautta.
Terv. Naistentaudeilla työskennellyt kätilö
Muuten kuulosti tutulta, mutta mulla tehtiin kaavinta rv 14 "humauksessa". Aamulla sisään, illalla ulos.
En itse sitä pyytänyt, vaan ihmettelin ja mulle sanottiin, että tää on näin helpompaa.
Adoptio much? Aloittajalla Ikävä mutta valitettavasti mahdollinen tilanne. Jos ei lupaa aborttiin irtoa niin ehkä fiksumpaa on antaa vauva pois kun hypätä joltain parvekkeelta.
Luulisi jokaisella seksiä harrastavalla olevan tiedossa, että aina sitä raskautta ei välttämättä huomaa ajoissa.
Huh, olisi hirveää joutua synnyttämään abortoitu sikiö, jos tosiaan olisi tietämättään raskaana. Tsemppiä ap:lle!