30-vuotias mies opiskelijabileissä
Mitä mieltä naiset olette 30-vuotiaasta miesopiskelijasta opiskelijabileissä? Aloitan opiskelun Helsingin yliopistossa ja tarkoitus olisi mennä mukaan myös bileisiin, jotta löytyisi koulukavereita ja tutustuisi vanhempiinkin opiskelijoihin, jotta voisi olla jotain kontakteja työelämään valmistuessa. Tietenkin haluan myös pitää hauskaa. Mietityttää kuitenkin näin sinkkumiehenä, että katsotaanko minua tuolla kieroon, koska valtaosa naisopiskelijoista on varmasti aika nuoria.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko näin että 9/10 vanhemmista opiskelijamiehistä on juutikin näitä hopeakettusetämiehiä, jotka kinuaa ahdistelee nuorempia. Ja lisäksi vielä varattuja. Mutta fukseilla tätä tietämystä ei toki vielä ole niin tuskin joudut paljon kohtaamaan ennakkoluuloja
Miten kolmekymppinen voi olla hopeakettu? Eikö tuo ole enemmän niitä 60+ juttuja?
Useimpien 18-vuotiaiden silmissä yli 25 on hopeakettu. Noin nuorelle parin vuoden ikäerokin on paljon. Myöhemmin ikäeron merkitys pienenee.
Hopeakettu viittaa hiusten väriin. Aika harvoin tulee vastaan harmaantuneita kolmekymppisiä.
Itse opiskelin ammattikorkeassa ja pokasin 40-vuotiaan luokanvalvojani (vai mikä lie olikaan) kanssa opiskelijabileissä muijia.
Itse olen tällainen kolmikymppinen täti-ihminen, joka myöskin menossa nyt syksyllä Helsingin yliopistoon ja kyllä saatan ihan siellä bileissäkin piipahtaa. En ole kylläkään sinkku, mutta... Luotan siihen, että kivaa on ja sulaudun joukkoon :)
Vierailija kirjoitti:
Nuorimmat aloittajista ovat 18-vuotiaita. Onhan sellainen jo aika iso ikäero. Parhaiten pääset varmaan porukkaan mukaan, kun otat suosiolla vähän sellaisen vanhemman kaverin roolin, etkä yritäkään olla samanlainen kuin nuoret.
Tai sitten voi olla oma itsensä eikä vetää mitään roolia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorimmat aloittajista ovat 18-vuotiaita. Onhan sellainen jo aika iso ikäero. Parhaiten pääset varmaan porukkaan mukaan, kun otat suosiolla vähän sellaisen vanhemman kaverin roolin, etkä yritäkään olla samanlainen kuin nuoret.
En tarkoita roolin vetämisellä mitään esittämistä, vaan vain sen tosiasian hyväksymistä, että ei ole nuorille varsinaista poikaystävämateriaalia eikä edes tasaveroinen bilettäjä. Sitä voi parhaimmillaan olla hyvä tyyppi, jonka kanssa on hauska jutella, mutta ei oikein muuta.
Muistan omilta opiskeluajoilta niin eräs n. 35- vuotias mies oli yhtä lailla bileissä mukana. Ei sitä pidetty mitenkään kummana. Kuitenkin suurin osa oli tällöin kaksikymppisiä. Eipä sitä tänä päivänä välttämättä muutenkaan ulkoisesti edes erota onko joku nyt 24- vuotias tai 30- vuotias, jollet nyt kovin setämäinen ole. Eri asia tietysti, jos käyttäydyt kuin 18- vuotias, ryyppäät ja oksentelet ja virittelet juttuja nuorimpien tyttöjen kanssa niin kyllä susta ehkä hieman oudon kuvan silloin saa. Mutta jos olet normaalisti menoissa mukana niin uskonpa, että kyllä seuraa/kavereita saat.
Ei ole ongelma. Aina on joukossa kaltaisiasi, etkä välttämättä ole ainoa. Kunhan käyttäydyt asiallisesti, kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita roolin vetämisellä mitään esittämistä, vaan vain sen tosiasian hyväksymistä, että ei ole nuorille varsinaista poikaystävämateriaalia eikä edes tasaveroinen bilettäjä. Sitä voi parhaimmillaan olla hyvä tyyppi, jonka kanssa on hauska jutella, mutta ei oikein muuta.
Poikaystävästä en tiedä, mutta seksiin tunnun kelpaavan jopa joillekin 18-vuotiaille naisille.
Taitaa tosin opiskelukaverini olla pääasiassa miehiä, joten saa nähdä miten he minuun suhtautuvat ja toisaalta myös miten minä suhtaudun heihin. Hankala sanoa etukäteen pidänkö heitä kuinka lapsellisina, koska se riippuu täysin ihmisestä.
Voihan sinne bileisiin mennä, mutta kakskymppiset naiset kyllä säälii sua, että turha kuvitella mitään iskemisiä.
Oman kokemukseni mukaan ikä ei merkitse mitään, jos et itse tee siitä numeroa.
Voit hyvin deittailla tai säätää ihan minkä ikäisten kanssa haluat. Kaikki yliopistossa ovat aikuisia.
Pariutuminen on myös yliopistossa todella paljon helpompaa kuin sen ulkopuolella.
Kolmikympisen luulisi olevan jo sen verran itsevarma, etteivät muiden mielipiteet paljon venettä keikuta.
Vierailija kirjoitti:
Voit hyvin deittailla tai säätää ihan minkä ikäisten kanssa haluat. Kaikki yliopistossa ovat aikuisia.
Pariutuminen on myös yliopistossa todella paljon helpompaa kuin sen ulkopuolella.
Kolmikympisen luulisi olevan jo sen verran itsevarma, etteivät muiden mielipiteet paljon venettä keikuta.
Ei minua hävetä mennä mukaan, mutta tietenkin jos vastaanotto ei ole hyvä, niin se vaikuttaa siihen haluanko mennä mukaan. En näe järkevänä mennä mukaan vain periaatteesta jos minua ei paikalle kaivata. Isoissa bileissä tietenkin voi olla mukana, mutta ihan eri asia olla paikalla yksin tai opiskelukavereiden kanssa. Yksin pääsen kyllä baariin viikonloppunakin, mutta tuollaista opiskelubilemäistä yhteisöllisyyttä kaipaisi kun kaverini ovat pääosin jo perheellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua hävetä mennä mukaan, mutta tietenkin jos vastaanotto ei ole hyvä, niin se vaikuttaa siihen haluanko mennä mukaan. En näe järkevänä mennä mukaan vain periaatteesta jos minua ei paikalle kaivata. Isoissa bileissä tietenkin voi olla mukana, mutta ihan eri asia olla paikalla yksin tai opiskelukavereiden kanssa. Yksin pääsen kyllä baariin viikonloppunakin, mutta tuollaista opiskelubilemäistä yhteisöllisyyttä kaipaisi kun kaverini ovat pääosin jo perheellisiä.
Ole mukava, sosiaalinen, muista kiinnostunut ja lähde mukaan juttuihin, niin sinut kutsutaan jatkossakin – ikäsi ei tähän liity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole mukava, sosiaalinen, muista kiinnostunut ja lähde mukaan juttuihin, niin sinut kutsutaan jatkossakin – ikäsi ei tähän liity.
Kyllä se vähän liittyy. Itse ainakaan tuntisi jonkun 50-vuotiaan helposti kuuluvan porukkaan jos koittaisi tulla joihinkin bileisiin. Toki 30-vuotias on hieman eri asia ja vielä nuoriin luettava monen mielestä.
Ei kukaan tule oudoksumaan sua päin naamaa. Mutta suurin osa etenkin alle 25v. tytöistä kyllä miettii päänsä sisällä mitä noin vanha tekee bileissä mukana. Puhuvat myös selkäsi takana tyyliin "ai se vanha vai?". Ite oon silti sitä mieltä, että pitää uskaltaa tehdä asioita mitä haluaa tehdä... ihan sama vaikka ihmiset vinoilisi selän takana.
Vierailija kirjoitti:
On aika vaikea arvioida, onko joku 24 vai 34. Hyvin sulaudut joukkoon!
Kyllä ~35 v jo erottuu joukosta. Tuossa iässä alkaa jo hopea sävyttää ohimoita.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan tule oudoksumaan sua päin naamaa. Mutta suurin osa etenkin alle 25v. tytöistä kyllä miettii päänsä sisällä mitä noin vanha tekee bileissä mukana. Puhuvat myös selkäsi takana tyyliin "ai se vanha vai?". Ite oon silti sitä mieltä, että pitää uskaltaa tehdä asioita mitä haluaa tehdä... ihan sama vaikka ihmiset vinoilisi selän takana.
Ap, älä ikinä kysy täältä apua, vaan lataa Jodel ja kysy sieltä. Jodelin käyttäjät ovat oikeasti pääosin yliopisto-opiskelijoita. Sen sijaan täällä on häiriintyneitö ihmisiä, jotka eivät välttämättä ole yliopistoa nähneetkään, ja yrittävät vain lytätä ja tahallaan ilkeillä. Kai se on keino pönkittää itseään. Juuri tuollaista inhottavaa "Tajua sitten, että selkäsi takana puhutaan" - mutta kuitenkin viestin lopussa tekeydytään mukavaksi.
Mitä helvetin väliä jollain 18-vuotiaiden pikkutytttöjen kyräilyllä edes on? Eivät he ole mitään yliopiston kingejä. Olen itse 24-vuotias (naispuolinen) yliopisto-opiskelija, ja varmaan täällä kaikkien mielestä liian vanha jo. En todellakaan tunne itseäni vanhaksi, eikä minua myöskään kiinnosta, mitä 18-vuotiaat minusta ajattelevat. Omassa tiedekunnassani sitä paitsi juuri lukiosta päässeet ovat vähemmistöä.
Veikkaanpa että muiden suhtautuminen on ihan ok eikä sillä nyt ole niin väliäkään, mutta itse et tule viihtymään. Pikkuisen epävarmat omaa elämää uudessa kaupungissa aloittelevat nuoret aikuiset vetämässä pään täyteen... ei ole aina kovin kaunis näky.
Suomessa alkoholilla on noissa opiskelijapiireissä aivan liian iso rooli.
voi olla absurdi ajatus, mutta se että olet mukana bileissä ei tarkoita sitä että sinun pitäisi pyrkiä sänkyyn näiden tyttöjen kanssa. Suosittelen kumminkin pyrkimään, nuoret tytöt tykkäävät varmasti
Itse aloitin sinun ikäisenä myös yliopisto-opinnot. Olen tosin nainen. En ole osallistunut bileisiin kertaakaan, mutta muuten olen tutustunut opiskelukavereihini hyvin juttelemalla heille yliopistolla.