Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan nähnyt sitä Dunkirk - elokuvaa? Oliko katsottava?

Vierailija
23.07.2017 |

Itse olen pitkään odottanut, että katsoisin sen. Näytti trailerissa hyvältä ja lupaavalta sotaleffalta. Leffan kesto kuitenkin ihmetyttää, koska yleensä huippuleffat on 2-3h pitkiä, mutta tämä vain 1,5h. Jos joku on nähnyt, nii kerro ihmeessä onko katsomisen arvoinen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tykkäsin :) ja juuri teatterissa jossa äänimaailmakin pääsee esille kunnolla.

Vierailija
2/16 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyvä leffa. Kannattaa käydä katsomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin katsomassa. Sanoisin että oli ihan ok mutta jokseenkin vähän tylsähkö.

Itse henkilökohtaisesti tykkään enemmän Hacksaw Ridge kaltaisesta sotaleffasta eli aikuisille suunnatusta raa'asta maasodankäynnistä.

Tämä Dunkirkhän on sallittu 12 vuotialle lapsille joten verta etkä kuolemia et näe.

Vierailija
4/16 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy siinä kuolemia mut ei verta eikä niihin keskitytä.

Vierailija
5/16 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiallisesti mielestäni ihan kiinnostava elokuva, mutta kuten aikaisempi tuossa mainitsi, ei ollut mitenkään raaka kuvaus sodasta, kuten moni muu sotaleffa. Actionia toki oli. Itse petyin hieman, koska leffassa ei kuvattu ranskalaisia sotilaita juuri yhtään. Ranskalaisten sotilaiden taistelemisen ansiosta tuo evakuointi voitiin suorittaa ja heitä muistaakseni kaatui n. 40 000 niissä taisteluissa. Lisäksi kymmenettuhannet vangittiin. Mutta ihan ok leffa. Mielenkiintoista on myös se, että jos tuo evakuointi ei olisi onnistunut, olisi Saksa todennäköisesti voittanut 2ms.

Vierailija
6/16 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 18v poika tykkäsi kovasti, kun kävi kaverinsa kanssa katsomassa sen. Nyt 10v pikkuveljensä haluaisi, että lähden katsomaan leffan hänen kanssaan. Olisiko ok elokuva tuon ikäiselle?

Vierailija
7/16 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18 vuotiaan poikani kanssa katsomassa. Kummatkin oltiin vähän pettyneitä leffaan. Kuten edellä on todettu, niin se oli vähän tylsä tylsä. Pitkän aikaa meni, kun odottelin että pääsee kunnolla käyntiin kunnes tajusin että e, samanlaista on loppuun asti.

Olisin kaivannut edes vähän jotain ihmiskerrontaa, nyt oli vain sotilaita (plus jokunen muu). Eka leffa ikinä, jossa ei ole tartuttu juuri mitenkään ihmisten väliseen vuorovaikutukseen. Ainahan leffoissa kulkee mukana joku tarina, nyt ei. Ei kotona odottavaa tyttöystävää, vanhempaa tms. Ei mitään rakkausjuttua tms. Tuo puoli teki sen tylsyyden tunteen.

Kun leffa loppui, niin se jäi monelta osin aika auki. Ensin on seurannut tiettyjen sotilaiden reissua, sitten se loppuu hups.

Oli se erilainen. Hyvin asiakeskeinen kuvaus yhden sodan hetkestä ilman draamaa, mässäilyä tms.

N, 40

Vierailija
8/16 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään määrin ei ole huippuleffa.

Vierailija
9/16 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 18 vuotiaan poikani kanssa katsomassa. Kummatkin oltiin vähän pettyneitä leffaan. Kuten edellä on todettu, niin se oli vähän tylsä tylsä. Pitkän aikaa meni, kun odottelin että pääsee kunnolla käyntiin kunnes tajusin että e, samanlaista on loppuun asti.

Olisin kaivannut edes vähän jotain ihmiskerrontaa, nyt oli vain sotilaita (plus jokunen muu). Eka leffa ikinä, jossa ei ole tartuttu juuri mitenkään ihmisten väliseen vuorovaikutukseen. Ainahan leffoissa kulkee mukana joku tarina, nyt ei. Ei kotona odottavaa tyttöystävää, vanhempaa tms. Ei mitään rakkausjuttua tms. Tuo puoli teki sen tylsyyden tunteen.

Kun leffa loppui, niin se jäi monelta osin aika auki. Ensin on seurannut tiettyjen sotilaiden reissua, sitten se loppuu hups.

Oli se erilainen. Hyvin asiakeskeinen kuvaus yhden sodan hetkestä ilman draamaa, mässäilyä tms.

N, 40

Ihan hyvä kuvaus, samaa mieltä.

Itsekin vähän odottelin koko leffan ajan että kohta tässä varmaan alkaa tapahtumaan jotain mutta ei :D

Ihmiset jotka haluaa kunnon toimintasotaleffoja niin katsokaa:

hacksaw ridge

black hawk down

lone survivor

24 hours soldiers of benghazi

full metal jacket

apocalypse now

Voin luvata että ei tule tylsää :D

Vierailija
10/16 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sodasta siinä kerrotaan?

11/16 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen maailmansota. Brittien maihinnousu Ranskan Dunkirkiin ja joukkojen (n. 400 000 sotilasta) evakuoiminen takaisin Brittien saarelle. Yksi historian onnistuneimpia perääntymisiä. Tämä tapahtui ennen Jenkkien tuloa ja sitä kunnon Normandian maihinnousua. Suomessa ei tästä taistelusta hirveästi opeteta

Vierailija
12/16 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teidän mielestä vähän liikaa bassoa ääniraidalla?

vähän hassua kun mitään ei oikein tapahdu mutta silti taustalla jyskyttää koko ajan jumalaton bassotehoste.

Laiva seilaa rauhallisesti ja "BAM BAM BAM BAM BAM BAM"

Vai onko tämä ihan perusjuttu kaikissa nykyleffoissa?

Vierailija
13/16 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basbarduu90 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen maailmansota. Brittien maihinnousu Ranskan Dunkirkiin ja joukkojen (n. 400 000 sotilasta) evakuoiminen takaisin Brittien saarelle. Yksi historian onnistuneimpia perääntymisiä. Tämä tapahtui ennen Jenkkien tuloa ja sitä kunnon Normandian maihinnousua. Suomessa ei tästä taistelusta hirveästi opeteta

Ei ollut maihinnousu, vaan brittien siirtoarmeijan perääntyminen Belgiasta Dunkerqueen ja siitä yli kanaalin.

Vierailija
14/16 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ollut tylsä, kertaakaan ei tarvinnut miettii et kestääköhän vielä kauan. En myöskään kaivannut mitään taustoja henkilöille, itse tapahtumat riitti. Alle 12-vuotiasta en veis katsomaan, kyllä ne ikärajat on syystä.

Vierailija
15/16 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä leffa saa minut haluamaan matkustaa Ranskaan.

Vierailija
16/16 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hans Zimmerin upee musiikki. Löytyy CD: näkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan