Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä äiti on nyt loman tarppeessa!

Vierailija
09.07.2008 |

Nyt on tämä äiti loman tarpeessa ihan todella. Jonnekin on päästävä näistä koti ympyröistä, enne kuin alkaa mielenterveys horjua.

Olen kahden vilkkaan lapsen (iät 8kk ja 5v) kotiäiti ja isästä ei juurikaan ole apua kotona. Omaa aikaa ei ole, edes kauppaan ei pääse ilman lapsia!

Nyt ei enää kiinnosta kodin hoito. katson vaan kun kaikki leviää ympärillä, en jaksa tehdä. Tiedän että pitäisi siivota ja laittaa ruokaa, mutta en vain tee.

mihin lähden lasten kanssa edulliselle lomalle?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sitä kovin kauas tartte lähteä?

Voiko pennut viedä mummolaan vaikka yöksi ja menet hotelliin ja leffaan tms. Tai vaikka vanhemman lapsen vaan hoitoon?

Saat heti murrettua kaavaa..

Varaa hotellihuone vaikka naapurikaupungista ja keksi yksi kiva paikka johon menette. Syötte jossain, älä tee omia eväitä! :D

Kun olet kotona niin tee vaikka yksi homma koko päivänä. Yhtenä päivänä keräät tavaroita isomman lapsen kanssa, seuraavana teet PALJON RUOKAA usealle päivälle. Kolmantena vaatteita, sitten vaan lorvi päivä.

Tai odota että mies tulee töistä kotio ja annat lapset hänelle ulkoilemista varten ja siivoat omaan tahtiin (alota meikkaamisella, kengät jalkaan, hyvää fiilismusiikkia soimaan ja siivoa munakellon raksuttamana yhtä huonetta vuorotellen, siirryt toiseen jne. Älä ala siivoamaan pikkutarkkaa vaan eka pintoja, heitä mattoja/peittoja ulos, vie roskat, laita aineet hautumaan pönttöön..

Osta kivoja pesuaineita (helppoja joita ei tartte pestä ja lääppiä), uusilla pesuvälineillä on mukava siivota!

Aina ei tartte kodin kiiltää, mutta mieti ihmeessä mitä tarttee tehä tänään, mitä huomiselle, mitä viikonloppuna yhdessä miehen kanssa/yksin, riittääkö ikkunapesuun että jättää välin pesemättä? Oletko kokeillu semmosia ikkunanesteitä jokka suihkutetaan lasiin ja pyyhitään kuivaksi, suihkutettavia pesuaineita on myös kylppäriin joita ei tartte pestä pois.. Eli mieti mistä pääset helpommalla.

Vierailija
2/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan pois kotoa, ja pitkäksi aikaa!!!!

Mies nyt vaihtaa välillä vaipan tai syöttää ilta puuron, siinä sen hommat. Isompi on useinkin on mummolassa. mutta se tekee oikeastaan enemmän töitä, kun pitää viihdyttää kuopusta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sua ap väsyttää, jos sulla on toinen lapsi usein vielä mummolassa. Kaikki on kai niin suhteellista. Jos olisin edes kerran vuoteen yhden lapsen kanssa kotona, se olisi kuin täysihoitoluksusloman olisi voittanut.

Vierailija
4/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valo ja lämpö piristää kulahtanutta kotiäitiä,kokemusta on.

Vierailija
5/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että tietää pyörittävänsä yksin kaikkea kotona, mies tekee "vain" töitä, ja tulee kotiin syömään lepäämään.

Se, että yksin pyörittää kaikkea, ja saa palkaksi ainoastaan arvostelua, jos kaikki ei olekaan tiptop

ap

Vierailija
6/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä tuntuu välillä ihan samalta.

Kaikki kodin työt ja lastenhoito on vastuullani. Miehellä on töitä ja tärkeitä menoja iltamyöhään. Tuntuu raskaalta että kannan yksin vastuun kaikista kodin asioista. Mies käyttää aikansa ja energiansa työhön. Mies lähinnä "kiukuttelee" iltaisin töistään väsyneenä...välillä tuntuu että mies on kolmas lapsi ja minä olen ainoa aikuinen...huoh!

Omat "akut" on ihan tyhjät kun omaa aikaa ei ole ja arki kuluttaa.

Sinun ap pitäisi nyt vain hyväksyä se että et jaksa. Itse olen yrittänyt seuraavia juttuja:

- ostan mikroruokaa/Pilttejä viikoksi ja syödään niitä = ei tarvitse laittaa ruokaa

(-jos astioiden laittaminen astianpesukoneeseen kyllästyttää, voisit ostaa kertakäyttöastioita viikoksi ja syötte niistä?)

- lapsille pikkukakkoset/Muumi-dvd:t pyörimään ja äiti sohvalle makoilemaan

- vietetään aikaa mahdollisimman paljon poissa kotoa = lapset ei ehdi sotkemaan. Voisitte lähteä vaikkapa anoppilaan tai äitisi luokse muutaman päivän vierailulle. Yleensä mummot ja papat ovat ihan innoissaan lapsenlapsistaan ja viihdyttävät heitä. Plus saat valmiit ruoat pöytään itsellesi ja lapsille eikä tarvitse huolehtia kodin töistä :)

- sovellan vähän käsitettä "puhtaus" ja käytän lapsilla samoja vaatteita vähän pidempään vaikka etumuksessa olisikin pieni mustikkatahra

- kun en kertakaikkiaan enää jaksa, huudan miehelle kurkku suorana kun hän tulee töistä ja lähden ovet paukkuen yksin ulos kävelemään ja jätän miehen lasten kanssa

Tuo hotelliyöpyminen esim. huvipuiston läheisyydessä plus käynti huvipuistossa voisi olla sopiva loma sinulle ja lapsillesi? Saisitte syödä valmiista pöydästä ja lapset olis varmaan ihan innoissaan. Ja jos teillä on varaa, palkkaa lisäksi siivooja siivoamaan kotinne poissaollessanne :)

Vierailija
7/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset iukuu muumimaahan jos minä sinne lähden niin ei se kyllä mitään lomaa ole minulle . Täytyy varmaan laittaa mies yksin lasten kanssa sinne ja itse olla sen aikaa kotona ihan yksikseen ja käydä ratsastamassa hevosella ihan rauhassa ja ajan kanssa.

Vierailija
8/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn nyt sitten tähän samaan ketjuun valittelemassa taas :)

Miehelle puhuin, että pitäisi päästä jonnekin lomalle. pois kotoa, niin piti mua ihan outona. On kuulema ihmeellisiä suunnitelmia mulla. Hän kun ei itse kaipaa kuulema mitään vaihtelua arkeen. AAARGGGHHHHHHHH!!!!!

Mieheni tuntien siitä syntyy riita jos lähden edes yhdeksi yöksi jonnekin. Ja ilman häntä lähteminen vasta outoa olisikin,

ap