Moni elää mökillään tosi epäterveellisesti.
Olen huomannut, että monet tuttavat elävät tosi epäterveellisesti mökillään. On runsasta alkoholin käyttöä ja rasvaista grilliruokaa lähes päivittäin. Toisaalta eihän siellä korvessa juurikaan huvituksia ole.
Samat tyypit ilmestyy kesälomien jälkeen taas pöhöttyneinä kuvioihin. Hermot myös tosi kireellä monilla.
Onneksi en ole kaupunkilaisena mökkiä hankkinut.
Kommentit (26)
Niin? Ihmisillä on tapana nauttia kesälomasta omalla tavallaan. Toisilla se on grillaaminen ja kaljoittelu mökillä, toisilla fine dining hienossa ravintolassa. Kumpikaan vaihtoehto ei tee ihmisestä huonoa.
Olen huomannut saman. Esim. kun puhutaan salaatista, niin tarkotetaan valmiita perunasalaatteja ynm.
Mitä sitten, nauti sinäkin elämästäsi ja ruuasta.
Ja epägygienisesti. Kylmällä vedellä lirutellaan kädet huussi - käynnin jälkeen ( miehet ei puskapisseillään sitäkään) ja ei kun ruokaa laittamaan...
Mä syön kesällä epäterveellisesti vaikka meillä ei ole edes mökkiä, repikää siitä :D
Lokkeiletko monillakin mökeillä, kun tunnut tietävän noin hyvin ihmisten ruokailuista.
Voi yhyy. Tultiin just järvenrantamökiltä Raaseporista. Grillausta, chillausta, saunaa, olutta. Kylläpä olikin kurjaa. Aurinkokin paistoi saatana joka päivä. Ihan kuin siinä ei olisi ollut tarpeeksi, niin vielä löytyi mustikoita ja mansikoita metsän laidasta piirakkaan. Pilalle meni loma nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ja epägygienisesti. Kylmällä vedellä lirutellaan kädet huussi - käynnin jälkeen ( miehet ei puskapisseillään sitäkään) ja ei kun ruokaa laittamaan...
En tiedä minkälaisia juntteja kaverisi ovat mutta ei meidän mökillä kylmällä vedellä tarvi pestä kun lämmintä saa hanasta.
Oi että. Ihan tosi? Aika vaikea uskoa todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että monet tuttavat elävät tosi epäterveellisesti mökillään. On runsasta alkoholin käyttöä ja rasvaista grilliruokaa lähes päivittäin. Toisaalta eihän siellä korvessa juurikaan huvituksia ole.
Samat tyypit ilmestyy kesälomien jälkeen taas pöhöttyneinä kuvioihin. Hermot myös tosi kireellä monilla.
Onneksi en ole kaupunkilaisena mökkiä hankkinut.
Sinä varmaan syöt "terveellisesti" siellä hikisessä kerrostaloyksiössäsi: vain rasvattomia tuotteita paitsi tietysti leipäselle rypsiöljylevitettä, juomaksi laihinta maitoa, ja tietenkin kevyttuotteita. Maukasta, ravitsevaa ja ennen kaikkea TERVEELLISYÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkälaisia juntteja kaverisi ovat mutta ei meidän mökillä kylmällä vedellä tarvi pestä kun lämmintä saa hanasta.
No, kaikille mökeillä ei saa.
Ei kiinnostaa tippaakaan viettää aikaa jossakin korvessa, vesisateessa, kylmässä tuulessa ja hyttysten syötävänä. Järvetkin ovat niin kylmiä että eivtulisi mieleenkään mennä uimaan ilman saunaa. Millä aika oikein saadaan kulumaan näillä alkeellisimmilla mökeillä jotka eivät ole omakotitalon varustuksella.
En ole lokkeillut vaan mennyt aina kutsusta. Aina on tehty jotain mökin kunnostushommia vastineeksi. Koko kesää en kyllä viihtyisi niissä mökeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa aivan varmasti. Vettä voi lämmittää ja monesti saunan padassa lämmitetään vettä saunomisen yhteydessä. Tämä vesi sitten pysyy kuumana siihen seuraavan saunan lämmitys kertaan.
mielummin olisin se mökkipöhöttyjä kuin tollanen toisten kyttääjä mitä ap.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Esim. kun puhutaan salaatista, niin tarkotetaan valmiita perunasalaatteja ynm.
Itseasiassa salaatti ei ole kovinkaan ravintopitoista.
Olen huomannut, että minä syön ja elän epäterveellisesti ympärivuoden, vaikka asun kaupungin keskustassa ja mökillä olin viimeksi lapsena. Mitäs siihen sanot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa aivan varmasti. Vettä voi lämmittää ja monesti saunan padassa lämmitetään vettä saunomisen yhteydessä. Tämä vesi sitten pysyy kuumana siihen seuraavan saunan lämmitys kertaan.
Ai että sauna kuumana yötä päivää? Ei pysy vesi kuumana vuorokautta millään.
Jaa. Tulin mökille toukokuun alussa ja olen täällä syys - lokakuuhun. Ihan yhtä epäterveellisesti / terveellisesti elelen/elelemme arkisin kuin kaupungissa. Mitä nyt rampataan useammin metsässä ja uidaan/vesijuostaan joka päivä 20-60 minsaa Tosin enemmän vapaata ja vieraita > enemmän viiniä ja laulua :)
Osta se mökki, niin ei tarvi olla noin kateellinen. Tai vuokraa, jos ei oo varaa ostaa