Luuseri poikani
Poikani on 23 vuotias,ja mitään ei ole lukion jälkeen saanut aikaan. Ei opiskele, ja käy ainoastaan keikkatöissä vuokrafirman kautta. Oma yksiö kuitenkin löytyy,joten hän ei ole enää samalla tavalla meidän vastuulla. Töitä pojalla on ehkä 3 kertaa viikossa, muun ajan hän pelaa pleikkaa, hengaa kavereiden kanssa ja juoksee baareissa. Hän harrastaa myös useita yhden illan juttuja, tiedän koska kehuskelee näistä aina veljelleen. Mitä minun pitäisi tehdä, että hän ryhdistyisi? Mitä itse ajattelisitte jos poikanne olisi tuollainen?
Kommentit (22)
Ajattelen aika pitkälti, että kasvatuksen piikkiin. Sori.
Päästä irti. Aikuinen on vastuussa omasta elämästään.
No hyvä ,että käy töissä ja asuu omillaan.
Minkälainen mies teillä tulee mieleen tälläisestä tapauksesta?
Niin mikä tässä nyt oli se paha juttu?
Vierailija kirjoitti:
Lyhytjännitteinen, tylsistyy helposti, aina pitää olla kivaa peter pan.
Ei ymmärrä, että ilman koulutusta on ikuisessa tytöttömyys/matalapalkkakierteessä. Mitä kauemmin opiskeluiden aloitukseen menee, sitä hankalampaa se on.
En näe tuossa mitään hirveän hälyttävää. Hänellä on mahdollisuus opiskella ammatti halutessaan. Tekee kuitenkin töitä. Pelaaminen ja naissuhteet ovat nyt noin nuorella vielä usein hakusessa. Olen varmaan nähnyt liikaa, mutta tässä ei mainittu huumeita, niin kuulostaa vielä ihan ok:lta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ymmärrä, että ilman koulutusta on ikuisessa tytöttömyys/matalapalkkakierteessä. Mitä kauemmin opiskeluiden aloitukseen menee, sitä hankalampaa se on.
Joo-o, kadotukseen joutuu jos ei käy koulua eikä ole kasista neljään duunissa ja perusta perhettä
Poikasi on jo aikuinen, eläköön elämäänsä miten haluaa. Ei kannata mennä päsmäröimään aikuisen elämään.
Ainut mitä voit tehdä on keskustella hänen kanssaan tulevaisuuden tavoitteesta, unelmista ja kannustaa häntä niitä kohti.
Muistele omaa nuoruuttasi, teitkö robottimaisesti vanhempiesi tahdon mukaan. Minä en ainakaan tehnyt ja olen siitä todella kiitollinen.
Minua ei koskaan kannustettu opiskelemaan ja niinpä kotoa lähdön jälkeen aikuisiällä olen opiskellut ammattiin jossa todella viihdyn. Maailmankatsomukseni on erilainen mitä vanhempieni. Jokainen luokoon oman elämänpolkunsa omiin jalkoihin sopivaksi.
Joo, pitää osata päästää irti.
Jos hän haluaa itse kyseistä elintasoa, ette asialle voi mitään. Samoin jos hän itse siihen kyllästyy, ette voisi sillekään mitään, että hän haluaa kouluttautua.
Parasta on aina että yksilö itse saa elää ja tehdä omat virheensä. Niin me kaikki. Motivaatio töihin/opiskeluun on ihan toista luokkaa, jos halu lähtee itsestä.
Ja kaikki eivät halua kouluttautua. Se on ok. Emme ole kaikki samanlaisia. Mutta päästäkää irti, se on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Poikasi on jo aikuinen, eläköön elämäänsä miten haluaa. Ei kannata mennä päsmäröimään aikuisen elämään.
Ainut mitä voit tehdä on keskustella hänen kanssaan tulevaisuuden tavoitteesta, unelmista ja kannustaa häntä niitä kohti.
Muistele omaa nuoruuttasi, teitkö robottimaisesti vanhempiesi tahdon mukaan. Minä en ainakaan tehnyt ja olen siitä todella kiitollinen.
Minua ei koskaan kannustettu opiskelemaan ja niinpä kotoa lähdön jälkeen aikuisiällä olen opiskellut ammattiin jossa todella viihdyn. Maailmankatsomukseni on erilainen mitä vanhempieni. Jokainen luokoon oman elämänpolkunsa omiin jalkoihin sopivaksi.
Minua taas kannustettiin opiskelemaan ja viihdyn hyvin hyväpalkkaisessa työssäni.
yhdenillanjuttuja ei pitäisi olla olemassakaan. jotain painetta näille kersoille tuon touhun lopettamiseksi. naisten pitäisi ryhdistäytyä tässä asiassa.
Tytöt tykkää, joten olet kasvattanut evoluution voittajan. T. korkeasti koulutettu ammatillisesti menestynyt mies, joka ei ole koskaan kelvannut yhdellekään naiselle mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ymmärrä, että ilman koulutusta on ikuisessa tytöttömyys/matalapalkkakierteessä. Mitä kauemmin opiskeluiden aloitukseen menee, sitä hankalampaa se on.Joo-o, kadotukseen joutuu jos ei käy koulua eikä ole kasista neljään duunissa ja perusta perhettä
Kunnon Mies opiskelee (hyvätuloisen) ammatin, ottaa sen keskimääräisen hoitsunaisen tai joskus jopa hukkamaisterihumanistin, tekaisee pari kolme vekaraa, toki OK-lainat yms päälle että maksaa siinä sivussa ison määrän veroja. Niin, ne etelänlomatkin pitää muistaa hoitaa ja toki isi-ihmisenä seisoo kaatosateessa futiskentän laidalla.
Ihmettelen että nykyisessä vapaan valinnan maailmassa todellakin löytyy miehiä, jotka alistuu tuohon muiden mukana lammaslaumassa juoksemiseen (ref Karhu-mainos) ja vielä luulevat itse tehneensä tuon valinnan :D
Onneksi on netti, josta voi hakea asianmukaista infoa koskien tuon elämän "autuutta". Parhaita paikkoja muuten tämä AV-palsta...
Hyvinhän olet onnistunut jos miehenalulla riittää litisteltävää. Älä sekaannu sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ymmärrä, että ilman koulutusta on ikuisessa tytöttömyys/matalapalkkakierteessä. Mitä kauemmin opiskeluiden aloitukseen menee, sitä hankalampaa se on.Joo-o, kadotukseen joutuu jos ei käy koulua eikä ole kasista neljään duunissa ja perusta perhettä
Kunnon Mies opiskelee (hyvätuloisen) ammatin, ottaa sen keskimääräisen hoitsunaisen tai joskus jopa hukkamaisterihumanistin, tekaisee pari kolme vekaraa, toki OK-lainat yms päälle että maksaa siinä sivussa ison määrän veroja. Niin, ne etelänlomatkin pitää muistaa hoitaa ja toki isi-ihmisenä seisoo kaatosateessa futiskentän laidalla.
Ihmettelen että nykyisessä vapaan valinnan maailmassa todellakin löytyy miehiä, jotka alistuu tuohon muiden mukana lammaslaumassa juoksemiseen (ref Karhu-mainos) ja vielä luulevat itse tehneensä tuon valinnan :D
Onneksi on netti, josta voi hakea asianmukaista infoa koskien tuon elämän "autuutta". Parhaita paikkoja muuten tämä AV-palsta...
Täällä palstailee miehistä ne, joiden elämässä ei sitä laatua ole. Heidän elämänsä lähimmät naiset löytyvät tältä palstalla ja sitten ulistaa naisten/elämän kurjuutta... ihan pässejä.
Pojallahan menee hyvin. Antaisin akateemisen tutkintoni pois, jos saisin säännöllisesti yhden yön juttuja
En tiedä, mitä sitä aikuiselle voi. Voin nähdä oman kuopukseni tuollaisessa tilanteessa, nyt 14v ja mikään muu ei merkitse kuin pelaaminen ja pelaisi 24/7 jos antaisin, en anna ja saan kuulla päivittäin olevani hitlertiukkis ym kivaa, huono äitikin. Koulunsa hoitaa 7-9 arvoisesti, mutta en tiedä miten hoitaisi jos emme vanhempina "hengittäisi niskaan" asiassa. Vanhempi onkin sitä totaalisen toista maata, ei ole ikinä tarvinnut hengittää tippaakaan niskaan koulutöiden suhteen ja sen näki myös päästötodistuksessa nyt toukokuussa.