Mitä vitamiinejä tai ravintolisiä syöt päivittäin?
Itse otan yhden multivita plussan, kalsorinin, magnesiumin ja sinkin. Lisäksi kulautan kurkkuuni 2xpäivässä msm:ää. C-poretta silloin tällöin.
Kommentit (9)
En tunge moista turhaa moskaa suuhuni. saati maksaisi suotta moisesta. Syön monipuolisesti ja saan enemmän kuin tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita ihan ruoasta. Jos vaikka limakalvot alkaa ärstyillä ja kuivua, niin ei muuta kuin porkkanaa natustamaan ja kas, A-vitamiinivaje täyttyi.
Kaksi kalaöljykapselia, D- ja B-vitamiinit, maitohappobakteeria. Vihanneksia ja hedelmiä, kuituja yms. menee varmaan reippaasti yli sen puolen kilon minimin/ pvä.
Suonia ei vedä, joten magnesium on turhaa. Jos kerran 2 vuodessa vetää suonta, olen vain juonut liian vähän vettä, joten juon sitä lisää ja ongelma poistuu. Omega-3 on aivoille, D koska asun pimeässä maassa, B12 hermoille, hiuksille, kynsille, maitohappo allergioiden takia: muuttavat "sisäistä kemiaa" allergioille vähän epäedullisemmaksi. "Varmuuden vuoksi" en syö mitään.
Monivitamiinin ja 2 D-vitamiinia, jotka ovat kalaöljyssä.
Epoa, 3 ruiskua viikossa a 40my. Hinta 600e/viikko..
Glukosamiini, Leader Vahva Piimaa ja Omega-3.
Treeniin kreatiinipyruvaatti, beta-alaniini, tauriini, kofeiini ja mahdollisesti arginiini alfa-ketoglutaraatti.
Ubikinonia 100mg, monivitamiiniä, kalaöljyä, D- vitamiiniä 10 mikrog, C- vitamiiniä 500mg. Illalla magnesiumia 375 mg.
D-vitamiinia 20-50 mikrog, ei muuta.
Lapsille d-vitamiinia 20 mikrog ja lisäksi maitohappobakteereja nyt keväästä asti (aloittavat kohta päivähoidossa).
Yritän välillä syödä jotain, mutta olen kyllä todella huono siinä. Ruokajuomana olen ajoittain käyttänyt vitamiiniporeita kun painavat paljon vähemmän kuin maito. Pelkkä vesi kun ei oikein maistu eivätkä mehutkaan.
Ruokavalio minulla on kyllä niin huono että puutetta on varmaan monestakin.