Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa ihmisen vainoamaan exää tai ihastusta?

Vierailija
22.07.2017 |

Itse mietin:miten joku jaksaa? Tietääkö palsta vastauksen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä se on pillun himo.

Sitä saa muualtakin helpommalla kuin joltain vastahakoselta

Vierailija
2/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus, katkeruus, luonnehäiriö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkaajat on usein narsisteja tai läheisriippuvaisia, jotka ei halua päästää irti siitä uhristaan.

Vierailija
4/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vika on jättäjässäkin. Jätetään toinen ilman selityksiä, sanotaan, ettei halua puhua asiasta.

Jätetty on yhtenä kysymysmerkkinä, toinen ei suostu keskustelemaan mitä oikein tapahtui. Jätetyssä saattaa nousta voimakkaita tunteita, kun kokee tulleensa epäreilusti kohdelluksi. Ja ne tunteet saavat raivoamaan, että minähän olen ansainnut keskusteluyhteyden.

Kumppanin jättäminenkin on taitolaji. Ja kaikki eivät sitä osaa.

Vierailija
5/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein vika on jättäjässäkin. Jätetään toinen ilman selityksiä, sanotaan, ettei halua puhua asiasta.

Jätetty on yhtenä kysymysmerkkinä, toinen ei suostu keskustelemaan mitä oikein tapahtui. Jätetyssä saattaa nousta voimakkaita tunteita, kun kokee tulleensa epäreilusti kohdelluksi. Ja ne tunteet saavat raivoamaan, että minähän olen ansainnut keskusteluyhteyden.

Normaali ihminen osaa jättää tuon aikansa murehdittuaan omaan arvoonsa. Miten vainoaja luulee keskusteluyhteyden syntyvän sairaalloisesta painostuksesta kun vainottava kokee asiasta ahdistusta? Jopa vuosia vainotaan ja usein loppuu vasta käräjäoikeuden tuomiolla.

Vierailija
6/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin näin, henkilö ajatteli jotain tapahtuneen minun takiani.  Että menetti maineensa.  Mihin hän tarvitsi niin ihmeellistä mainetta tästä ei ikinä puhuttu.

Totuus on ihminen on alhainen, stalkkausta on aina niin kauan kuin ihmisiäkin.  Yksi syy on juuri hienous, ei haluta hyväksyä tätä.  Vai mitä mieltä kun se vasta viime aikoina saatiin rikosnimikkeen alle.

Energinen ainakin ja näin ajatellen melko tervekin joka jaksaa satoja kilometrejä moisen takia.

Hengellinen selitys on riivaaja, ai niin taas se hienous, eihän noihin uskota.

Vierailija
7/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stalkkaajat on usein narsisteja tai läheisriippuvaisia, jotka ei halua päästää irti siitä uhristaan.

Totta.

Ex-vaimossa aggressiivisesti roikkuva mies on sovinistinen, kömpelö ulosanniltaan, misogyyni, itseääntoistava patologinen syyttelijä ja viranomaisille soitteleva paranoidi,

lisäksi useimmiten impotentti.

Vierailija
8/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloinen narsistinen persoonallisuushäiriöinen ihminen, joka kuvittelee omistavansa uhrinsa ja olevansa hänen yläpuolellaan ja oikeutettu mihin vain, hän uskoo uhrin olevan osa häntä itseään eikä erillinen ihminen.

Vierailija
9/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testosteroni.

Mikä ei ole minun ei saa olla jonkun toisen.

Vaikka joku toinen olisi fiksumpi, paremman näköinen jne. jne.

Vierailija
10/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen osaa jättää tuon aikansa murehdittuaan omaan arvoonsa. Miten vainoaja luulee keskusteluyhteyden syntyvän sairaalloisesta painostuksesta kun vainottava kokee asiasta ahdistusta? Jopa vuosia vainotaan ja usein loppuu vasta käräjäoikeuden tuomiolla.

Vainoaja kokee yhteyden tunnetta, jos kohde vaikka vilkaisee olkansa yli tai alkaa kipittää nopeammin, kun havaitsee hiipparoijan, mikä tahansa reaktio kelpaa. Vainoaja lisäksi kokee oikeudekseen sen stalkkeroimisen, on vahva oikeutuksen tunne. Onneksi tuo puuhastelu on kriminalisoitu nykyään myös meillä.

Vierailija
11/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monista syistä. Riippuu ihmisestä ja tapauksesta. Joka tapauksessa järjetöntähän se on. Tapailin joskus naista, joka kertomustensa perusteella ei osannut jättää ketään miestä siististi. Todella rajujakin vastareaktioita ja ei hän silkkihansikkailla minuakaan (yllätys, yllätys) kohdellut. Jälkiviisaana voi sanoa, että pääsin sinisilmäisyydestä huolimatta onnekseni hyvin vähällä. Nykyinen nainen on hänen täydellinen vastakohta.

Vierailija
12/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua stalkkasi sukulainen joka oli narsistinen ja läheisriippuvainen. Hän tunki ensin rajojen yli eikä sitten osannut päästää irti. Yritti syyllistämällä ja uhkailemalla pitää sen otteensa ja raivostui silmittömästi kun hänet torjuttiin. Alkoi se fyysinen stalkkaaminen, viestit ja tietty myös viranomaiskantelu.

Vierailija
13/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkeriksi joutuu huomaamattaan, kun kohde leikkii kuumaa ja kylmää. Nautitaan ihailusta eikä haluta torjua egon nostattajaa selkeästi ja reilusti. Muille selitellään, ettei halua olla ilkeä.

Vierailija
14/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua stalkkasi sukulainen joka oli narsistinen ja läheisriippuvainen. Hän tunki ensin rajojen yli eikä sitten osannut päästää irti. Yritti syyllistämällä ja uhkailemalla pitää sen otteensa ja raivostui silmittömästi kun hänet torjuttiin. Alkoi se fyysinen stalkkaaminen, viestit ja tietty myös viranomaiskantelu.

Vainoaa, uhkailee, saa raivareita,

kantelee viranomaisille:

niin miehille tyypillistä.

Tämä on monen naisen ja yh-äidin arkipäivää.

15/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein vieroituksen ja alan oleen loppumetreillä. Ei enään soita ja viestejä voi pistää kuhan ei puhelinnumeroon.

Vierailija
16/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut jätettiin tänä kesänä 3,5v suhteen jälkeen tekstarilla. Itse olisin halunnut erota naamakkain ja kuulla miksi toinen osapuoli ylipäänsä halusi erota. Mutta en saanut mitään keskusteluyhteyttä vastapuoleen.

Myönnän että ensimmäinen reaktioni oli kosto. Mieleni teki soittaa öisin häiriösoittoja, lähettää "haista paska"- tekstareita jne mutta en tehnyt niin koska en ole sellainen ihminen enkä antanut kostonhimon muuttaa minua ihmiseksi jollainen en haluaisi olla.

Nyt erosta on 6vkoa ja yhä toisinaan mietin miksi minut jätettiin mutta en tunne enää mitään tarvetta kostaa. Olen päästänyt irti ja jatkanut elämääni.

Summa summarum sanoisin että irtipäästäminen on se kaiken a ja o. Mutta ymmärrän tämän kokemuksen jälkeen että kostoon on todella helppo lähteä mukaan. Minulla onneksi se jäi vain mielikuviin joita en toteuttanut.

Vierailija
17/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei täällä stalkkeri! En ole tosin ikinä uhkaillut tai ollut mitenkään aggressiivinen stalkattavaa kohtaan, mutta olen seuraillut sen tekemisiä niin pitkään kuin on tunnettu. Vieläkin joskus stalkkaan sen fb-julkaisuja yms., ehkä kerran kuussa. En tunne pienintäkään omistushalua enkä halua häneltä mitään, minua vaan kiinnostaa mitä se puuhaa. Stalkkaus alkoi siitä, että kyseinen ihminen ei suostunut suoraan sanomaan, että suhde oli nyt tässä. Vedätti ja nautti ihailusta, usein oli itse se, joka otti yhteyttä. Sanoisin, että syytä oli kummassakin.

Vierailija
18/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös jätetyksi tuleminen on ollut tiukka paikka ja jos ois asuttu lähekkäin, niin tiedä vaikka oisin mennyt likaamaan miehen auton tai jotain muuta pähkähullua.

Vierailija
19/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut stalkkaaja ex, jolle ei auttanut lähestymiskielto, vaan se, että otin yhteyttä hänen uuteen naisystäväänsä. Ei oo provo, vaan ihan totisinta totta. Syynä ilmeisesti joku uskomaton omistamisenhalu.

Sitten mulla on entinen naispuolinen ystävä, joka myös stalkkasi exäänsä: puhkoi autonrenkaat, vahingoitti omaisuutta, uhkaili exäänsä ja hänen uutta naisystävää väkivallalla. Tässä syynä järjetön mustasukkaisuus, jota oli jo aiemmin ja ryöpsähti heidän eron jälkeen valloilleen.

Vierailija
20/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkaamisella pilaa oman elämänsä kun sen ajan voisi käyttää muuhun hyviin asioihin.