Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta yli 20 asteen päivää teidän asuinalueellanne on heinäkuussa ollut??

Vierailija
22.07.2017 |

Täällä yksi. Ja silloinkin vain 22 astetta. Asun Hämeessä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Kesäkuussa taisi olla 2-3 päivää, mutta 25 astetta ei ole ollut koko vuonna, ei lämmintä eikä pakkasta. 

Keskipohjanmaa

Vierailija
2/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut. Useampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tai kaksi, yhtään hellepäivää ei koko kesänä. Merilappi.

Vierailija
4/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan säätä ennusteiden perusteella (Weather.com) ja olen huomannut koko heinäkuun sellaisen trendin, että aina edellisenä päivänä luvataan pari astetta korkeampaa lämpötilaa kuin mitä oikeasti lopulta tulee. Sen takia olen monta kertaa jo tässä kuussa nähnyt lukemat 22, 23, 21... astetta, mutta sitten, kun seuraava päivä tulee, sama ennuste näyttää esim. että päivän ylin lämpötila kohoaa 18 asteeseen ja sen lisäksi aurinko on vaihtunut puolipilven tai jopa sateen kuvaan!

En itse harmittele alhaisehkoa lämpötilaa (kunhan ei laske kovin alas, esim. 15:teen), mutta ei noihin ennusteisiin ainakaan voi luottaa. Tänä kesänä ennusteisiin ei ole voinut luottaa senkään vähää kuin aiempina vuosina.

Vierailija
5/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

73

Vierailija
6/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama, osaan pukeutua tilanteen mukaan.

Vierailija
7/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole laskenut. Aika normaali kesä ollut - välillä paistaa ja välillä sataa. Ollut aurinkoisia päiviä, koska ollaan oltu rannalla ja sadepäiviä, kun on tylsistytty sisällä. Viileä tuuli ollut parina päivänä. 

Saas nähdä, mitä tuleva viikko tuo tullessaan. Toivottavasti kaunista säätä :)

Vierailija
8/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riittävästi olla nillittämättä kesän säästä. Hyvä kesä. En kaipaa tappohelteitä.

Vierailija
9/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Seuraan säätä ennusteiden perusteella (Weather.com) ja olen huomannut koko heinäkuun sellaisen trendin, että aina edellisenä päivänä luvataan pari astetta korkeampaa lämpötilaa kuin mitä oikeasti lopulta tulee. Sen takia olen monta kertaa jo tässä kuussa nähnyt lukemat 22, 23, 21... astetta, mutta sitten, kun seuraava päivä tulee, sama ennuste näyttää esim. että päivän ylin lämpötila kohoaa 18 asteeseen ja sen lisäksi aurinko on vaihtunut puolipilven tai jopa sateen kuvaan!

En itse harmittele alhaisehkoa lämpötilaa (kunhan ei laske kovin alas, esim. 15:teen), mutta ei noihin ennusteisiin ainakaan voi luottaa. Tänä kesänä ennusteisiin ei ole voinut luottaa senkään vähää kuin aiempina vuosina.

Niin, tällä viikolla on ollut ja on edelleen kova pohjoistuuli, viikolla oli parina päivänä vain 11 astetta lämmintä, nyt on viikon lämpimin päivä 16 astetta. Koko kevään ja kesän ollut lähes joka päivä kylmä pohjoistuuli. Eilenkin oli niin kova tuuli kuin olisi pahin syysmyrsky, ei satanut kun tuuli työnsi pilviä taivaalla niin kovaa ettei ne ehtineet sataa tähän kohtaan.

Keskipohjanmaa

Vierailija
10/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tää nyt liitty mitenkään aiheeseen? Osaan minäkin pukeutua sään mukaan mutta onhan se nyt täysin eri asia voiko olla ulkona kevyessä mekossa +22 asteessa vai pitääkö olla takki ja pitkät housut päällä +5 asteessa.

Vierailija
11/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole laskenut. Aika normaali kesä ollut - välillä paistaa ja välillä sataa. Ollut aurinkoisia päiviä, koska ollaan oltu rannalla ja sadepäiviä, kun on tylsistytty sisällä. Viileä tuuli ollut parina päivänä. 

Saas nähdä, mitä tuleva viikko tuo tullessaan. Toivottavasti kaunista säätä :)

Eipä ole täälä ollut merenrannalle mitään asiaa. Meri on varmasti jääkylmää kun ei ole ollut kuin pari päivää edes 20 astetta lämmintä. Ja kuka siellä rannallakaan makaa vaikka aurinko paistaisi kun pohjoistuuli on niin kylmä että ei tarkene kuin toppatakilla.

Keskipohjanmaa

Vierailija
12/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan riittävästi olla nillittämättä kesän säästä. Hyvä kesä. En kaipaa tappohelteitä.

Ei tarvis olla tappohelteitä, kunhan tarkenisi t-paidalla edes päivällä, jos lapset pääsisi rannalle edes kerran kesässä, nyt on jo kuitenkin heinäkuun loppupuoli ja lämpötilat on olleet kuin huhtikuussa, monesti toukokuukin lämpimämpi. Nyt oli toukokuukin kylmä, kesäkuu oli kylmä, ei ole kesä päässyt alkamaan ollenkaan vaikka kesälomakin on jo pidetty, kohta alkaa koulut eikä lapset saa olla ulkona ilman takkia. Ei ole oikein että heinäkuussa on kylmä pohjoistuuli, sataa ja on pilvistä lähes joka päivä ja vain 11 astetta lämmintä.

Keskipohjanmaa

Vierailija
13/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Uusimaa, useita päiviä, en ole laskenut. Tällä hetkellä mittari näyttää juuri ja juuri pikkasen yli +20.

Vierailija
14/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää kuraa ollut täällä Etelä-Pirkanmaallakin. Ei ole kovin montaa yli 20 asteen päivää ollut ja hellepäiviä tasan nolla. Ikää on mittarissa 50 vuotta ja tämä on säiden puolesta surkein kesä minun elämäni aikana.

Vierailija
15/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvis olla tappohelteitä, kunhan tarkenisi t-paidalla edes päivällä, jos lapset pääsisi rannalle edes kerran kesässä, nyt on jo kuitenkin heinäkuun loppupuoli ja lämpötilat on olleet kuin huhtikuussa, monesti toukokuukin lämpimämpi. Nyt oli toukokuukin kylmä, kesäkuu oli kylmä, ei ole kesä päässyt alkamaan ollenkaan vaikka kesälomakin on jo pidetty, kohta alkaa koulut eikä lapset saa olla ulkona ilman takkia. Ei ole oikein että heinäkuussa on kylmä pohjoistuuli, sataa ja on pilvistä lähes joka päivä ja vain 11 astetta lämmintä.

Keskipohjanmaa

Tänne ennustetaan kesäkelejä +20 ja yli ensiviikoksi. Keskiviikolle ennuste +25, ensimmäinen hellepäivä?

Lapset on tähän mennessä kerran käyneet rannalla. Kylmin kesä ikinä.

Merilappi.

Vierailija
16/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä- ja heinäkuun 20 astetta ylitäviä päiviä on ollut 20 kpl tasan.

Vierailija
17/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Olen havainnut tismalleen saman ilmiön. Annetaan jatkuvasti ylioptimistisia sääennustuksia, jotka ei sitten kuitenkaan toteudu. Itseäni tämä harmittaa eritoten siksi, että pyöräilen paljon, mutta kylmässä ja erityisesti sateessa ei kiinnosta polkea metriäkään.

Vaikka siis olin samaa mieltä kanssasi, niin sait silti minulta alapeukun ja tulet aina saamaan, niin kauan kuin tuo palstan sääntöjen vastainen mainoslinkkisi noille mielikuvitusolento/aivopesusivustoille on näkyvissä.

Olen siitä jo useampaan otteeseen laittanut noottia ylläpidolle, enkä ymmärrä, miksi he eivät tee asialle mitään, koska tuo linkki on yksinkertaisesti palsta sääntöjen vastainen. Täällä on mainostaminen ihan selkeästi kielletty.

Vierailija
18/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan Helsingissä 5 päivää ainakin hetkellisesti. Ennätys 22,1 astetta 15.7. Juhuu!

Tällä hetkellä mittarissa 19 eikä takuulla nouse tuosta.

Vierailija
19/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tää nyt liitty mitenkään aiheeseen? Osaan minäkin pukeutua sään mukaan mutta onhan se nyt täysin eri asia voiko olla ulkona kevyessä mekossa +22 asteessa vai pitääkö olla takki ja pitkät housut päällä +5 asteessa.

Yhtenäkään päivänä kesä- tai heinäkuussa ei ole ollut alle 10 astetta lämmintä, päiväsaikaan siis, puhumattakaan siitä, että olisi ollut vain 5 astetta. Yli 20 asteen päiviä en ole laskenut, mutta Turussa niitä on ainakin ollut ihan riittävästi! Vielä paljon enemmän on ollut sellaisia 17-19 asteen päiviä, jolloin aurinko paistaa, eikä ole todellakaan mitään ongelmia tarjeta siinä kevyessä kesämekossa.

Vierailija
20/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tänä kesänä olet painellut menemään pilkkihaalarit päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme