Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten estän setämieheksi muuttumisen?

Vierailija
21.07.2017 |

Olen huomannut näin kolmekymppisenä alkaneeni muuttua pikkuhiljaa setämieheksi. Kerron kaksimielisiä vitsejä nuorille työkaveri naisille, kommentoin instagramissa nuorten tyttöjen ulkonäköä hymiöillä höystettynä jne. Jotenkin tulen paremmalle mielelle kun saan vaikka kaupan kassajonossa naisen punastumaan jutuillani tai olemalla hieman liian lähellä heitä. :(

M34

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki me katsotaan salaa upeita nuoria ihmisiä, ja muistetaan miten itse oltiin vielä sen ikäisiä ja oli sennäköiset kumppanit.

Vitsi on siinä että ymmärtää olevansa nyt eri ikäluokkaa kuin he, ja hakeutuu omanikäisten seuraan.

Naiset on aina katsoneet peilikuvaansa jopa liiankin kriittisesti, ei heillä ole harhoja rypyistä ja vatsakummuista. Miesten olisi tämän verran hyvä opetella myös katsomaan peiliin realistisesti: te näytätte ikäisiltänne myös.

Eikä siinä mitään pahaa.

Sinäkö et huomaa enää omanikäisiäsi? Se on setämiehen alku.

Oletetaan, että olet oikeassa, ja mieeht näkevät peilikuvansa positiivisessa valossa. Miksi olisi hyvä muuttaa tuo tilanne?

Vierailija
42/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki me katsotaan salaa upeita nuoria ihmisiä, ja muistetaan miten itse oltiin vielä sen ikäisiä ja oli sennäköiset kumppanit.

Vitsi on siinä että ymmärtää olevansa nyt eri ikäluokkaa kuin he, ja hakeutuu omanikäisten seuraan.

Naiset on aina katsoneet peilikuvaansa jopa liiankin kriittisesti, ei heillä ole harhoja rypyistä ja vatsakummuista. Miesten olisi tämän verran hyvä opetella myös katsomaan peiliin realistisesti: te näytätte ikäisiltänne myös.

Eikä siinä mitään pahaa.

Oletetaan, että olet oikeassa, ja mieeht näkevät peilikuvansa positiivisessa valossa. Miksi olisi hyvä muuttaa tuo tilanne?

Miehet voisivat hyväksyä sen tosiasian, että ovat vanhoja ja jättää nuoret naiset rauhaan, sillä pääosin nuoret naiset haluavat nuoret miehet, ei vanhaa miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä mitään pahaa.

Eihän se naisihanne mihinkään muutu, vaika itselle ikää tuleekin.

Tommi Korpela kiteyttää asian erinomaisesti!

Vierailija
44/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut näin kolmekymppisenä alkaneeni muuttua pikkuhiljaa setämieheksi. Kerron kaksimielisiä vitsejä nuorille työkaveri naisille, kommentoin instagramissa nuorten tyttöjen ulkonäköä hymiöillä höystettynä jne. Jotenkin tulen paremmalle mielelle kun saan vaikka kaupan kassajonossa naisen punastumaan jutuillani tai olemalla hieman liian lähellä heitä. :(

M34

Miksi instagramiin laitetaan ulkonäkökuvia jos ei niitä saa kommentoida? Missä menee ikäraja, jonka jälkeen "wau" tai "mageet kengät" kommentti muuttuu sedäksi? Saako vanhat naiset kommentoida ihku tosi-tv suosikkiensa ulkonäköä?

Vierailija
45/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sedät...jaksaa heilua.

Siis tätä hoimme aina yhdessä entisessä työpaikassani, kun vanhat miehet olivat niin usein todella noloja.

Mikä siinä onkin, että naiset yrittävät niin kovasti kontrolloida miesten elämää hokemalla heille mitkä kaikki asiat ja teot ovat noloja ja hävettäviä? Oletko huomannut, että miehet eivät tee samaa naisille?

Mikä siinä on niin vaikea käsittää, että kun ikäloppuna tulet iskemään, niin en todellakaan tunne itseäni imarrelluksi, vaan tunnen vain kuvotusta ja myötähäpeää ja varmasti suurin osa nuorista naisista tuntee samoin.

Ei tarvitsekaan tuntea itseäsi imarrelluksi tuossa fiktiivisessä tilanteessa, joka ei nyt ole tämän keskustelun pointti, mutta ymmärrät kai, että jos tässäkin ketjussa annettiin miehille neuvo, että naisia tulee kunnioittaa, niin sinä teet sen kovin vaikeaksi tuolla kielenkäytölläsi.

Setämiehet eivät kohtele nuoria naisia kuin ihmisiä, joten miksi kuvittelet, että joku jaksaisi olla mukava setämiehiä kohtaan?

Höpö höpö. Ihan hyvin kohtelevat. Jos joku ei sinua kohtele hyvin, niin se luultavasti johtuu omasta käytöksestäsi, joka ainakin tämän ketjun perusteella taitaa olla ala-arvoista.

Mun mielestä ei todellakaan ole hyvää kohtelua, kun melkein isäni ikäinen setämies tulee istumaan mun pöytään ja alkaa ensimmäisenä ehdottelemaan seksiä, koska oon niin hyvännäköinen ja hän kokeneena miehenä antais mulle varman orgasmin ja kun sanon olevani varattu, niin alkaa poikaystäväni haukkuminen ja lopuksi mun haukkuminen pihtarihuoraksi.

Edelleen odotan vastausta. Eli onko tämä setämiesten mielestä hyvää kohtelua?

Kovasti ainakin yrittävät poistattaa kysymykseni.

Vierailija
46/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä mitään pahaa.

Eihän se naisihanne mihinkään muutu, vaika itselle ikää tuleekin.

Tommi Korpela kiteyttää asian erinomaisesti!

:D Toi missin poikaystävä.

Vierailija
47/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan koittaa ymmärtää että saat meidän nuorten naisten olon epämukavaksi ja huomattavasti vanhempi flirttaileva mies on säälittävä ja antaa itsestään vähä-älyisen kuvan. Aikuisella miehellä olettaisi olevan muita mielenkiinnon kohteita ja parempia sijoituskohteita ajalleen kuin runkkaaminen ja naisten nauratus. Se vaan on tietyn iän jälkeen noloa ja epätoivoista, samalla tavalla kun jonkun 60+ ihmisen ravaaminen reiveissä minihameessa.

Puhutko nyt yksin vai on ko teitä nuoria naisia useitakin siellä sinun koneesi äärellä ?

Eipäs kukaan ole vielä sanonut "me setämiehet olemme sitä mieltä,että...."

Puhuminen tuolla tavoin kolletiivisessa me-muodossa taitaa antaa varmasti ikäänkuin vähän pontta sanojalle,(joka siinä yleensä kuitenkin esittää siinä niitä vain omia mielipiteitään)

Vierailija
48/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdistamalla huomiosi oman ikäisiisi naisiin. Se, että huomattavasti nuoremmat naiset ovat mielestäsi kiinnostavia, ei tarkoita sitä nuoret naiset olisivat kiinnostuneita sinusta. Ikäisilleen flirttaileva ei koskaan ole setämies.

Vierailija
49/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan koittaa ymmärtää että saat meidän nuorten naisten olon epämukavaksi ja huomattavasti vanhempi flirttaileva mies on säälittävä ja antaa itsestään vähä-älyisen kuvan. Aikuisella miehellä olettaisi olevan muita mielenkiinnon kohteita ja parempia sijoituskohteita ajalleen kuin runkkaaminen ja naisten nauratus. Se vaan on tietyn iän jälkeen noloa ja epätoivoista, samalla tavalla kun jonkun 60+ ihmisen ravaaminen reiveissä minihameessa.

Me, Suomen kansan enemmistö,jonka puolesta nyt tässä kaikkien heidän valtuuttamanaan  puhun,   olemmekin  eri mieltä asiasta,kuin teidän ryhmänne ...

Vierailija
50/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpätiläpätilää. Kuinkahan monetta kertaa tätä ihan samaa,läpikotaisin  ikituttua keskustelua täällä nyt taas käydään ? Minä ainakin menen nyt uimaan...

Vierailija
51/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin lähes nelikymppisenä naisena viehättää nuorempien miesten ulkonäkö useimmiten enemmän kuin ikäisteni. Mutta ymmärrän, että se juna meni osaltani jo. Setämies ei tätä ymmärrä, mikä johtaa nuorten naisten kannalta kiusallisiin kohtaamisiin.

Kaikki vanhemmat miehet eivät todellakaan ole setämiehiä, vaikka pitäisivätkin nuoria naisia viehättävinä.

Vierailija
52/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että olen myöhässä mutta mun piti käydä kakalla.

Vierailija
53/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä mitään pahaa.

Miehet voisivat hyväksyä sen tosiasian, että ovat vanhoja ja jättää nuoret naiset rauhaan, sillä pääosin nuoret naiset haluavat nuoret miehet, ei vanhaa miestä.

Miksi et siis vain suoraan toivonut sitä, että ne harvat miehet, jotka naisia häiriköivät lopettaisivat sen? Miksi tuo toive piti jollain ihmeen logiikalla esittää sellaista kiertotietä, että miehet kuvittelevat olevansa paremman näköisiä kuin ovatkaan, ja tuo hyvä itsetunto on nyt murennettava? Eihän ole edes sanottua, että vaikka miehet pitäisivät itseään suohirviön näköisinä, niin ne nuoria naisia ahdistelevat lopettaisivat sen ahdistelunsa. Minusta tuntuu, että haluat vain haukkua miehiä, ja tämä väitetty ahdistelu on sopiva tekosyy sille.

Vierailija
54/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

--- Naiset on aina katsoneet peilikuvaansa jopa liiankin kriittisesti, ei heillä ole harhoja rypyistä ja vatsakummuista. ---

Paremminkin niin päin, että naiset tunnistavat ryppynsä ja selluliittinsa, MUTTA kuvittelevat hankkimansa koulutuksen, uran ja omaisuuden paikkaavan nämä puutteet itseään vielä paremmin menestyneiden ikäistensä miesten silmissä.

Näin ei tietenkään ole.

Vierailija
55/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi että olen myöhässä mutta mun piti käydä kakalla.

No se ainakin oli sitten  enemmän asiaa ,kuin tämä täällä...

Vierailija
56/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

Miksi instagramiin laitetaan ulkonäkökuvia jos ei niitä saa kommentoida? Missä menee ikäraja, jonka jälkeen "wau" tai "mageet kengät" kommentti muuttuu sedäksi? Saako vanhat naiset kommentoida ihku tosi-tv suosikkiensa ulkonäköä?

Ei, vanhat ihmiset. Siis ne yli 30-vuotiaat on eristettävä kaikki jo siinä iässä  yhteiskunnan ulkopuolelle.Heille voitaisiin laittaa inhottavuusvero ja ällötaksat liikkumisesta ihmisten,eli siis nuorten ilmoilla. Saavathan he sentään nauttia verojen maksamisesta. Luulisi siinä olevat kyllin jo.Maahan kuuluu vain varakkaille kauniille ja hyvin koulutetuille nuorille.

Vierailija
57/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta voisiko joku kertoa miten näitä kommentteja saa poisteltua jos itseä ei miellytä. Mäkin haluan mutta en osaa. Apuja?

Vierailija
58/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta voisiko joku kertoa miten näitä kommentteja saa poisteltua jos itseä ei miellytä. Mäkin haluan mutta en osaa. Apuja?

Talteen 😃😃

Vierailija
59/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talteen 😃😃

Älä ala poistattamaan muita kuin oikeasti asiattomia kommentteja. Se on sama kuin sanoisi että nyt meni niin pirusti tunteisiin ja lisäksi vastaväittelijä veti minua ees taas kölin alta. Tämä tiedoksi myös setämiehille jos ette sitä itse tajua. Suosittele myös setämiehelle sen sanalaskun pohtimista että se leikin kestäköön joka leikkiin ryhtyy. Vrt tämäkin ketju.

Vierailija
60/80 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä kunnioitusasioita tarvitse oikeasti normaaleille aikuisille ihmisille selittää kuin pienelle lapselle. Kaikkia ihmisiä pitää kunnioittaa, naisia, miehiä, setiä ja tätejä ja vauvoja ja vaareja. Jos otetaan vaikka joku firman kahvihuone, siellä on nuori ja nätti kesäharjoittelija Jenni ja setämies Erkki miun porukan kanssa kahvilla. Jenni on tullut firmaan tekemään töitä ja ansaitsemaan opiskelurahaa eikä hän ansaitse sitä, että kahvitauolla Erkki kiinnittää koko porukan huomion hänen rintoihinsa. Ennen tuota Jenni ja Erkki ovat olleet kunnioittamisen arvoisia, tuon jälkeen Jenni edelleen on, mutta Erkistä on tullut setämies.