Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistinen alkoholisti vanhempi (vanhemmat) apua!!!!!

Vierailija
21.07.2017 |

Miten selviän? Olen koko lapsuuteni ja nuoruuteni kärsinyt vanhempieni takia, he osaavat valehdella, manipuloida, vierittää jopa oman juomisensa muiden syyksi...hetken luulin,että asiat ovat parantuneet, mutta ei, kerran taas aukesi pullo ja niin sitä mennään. Välillä mulle valitetaan miten toinen vanhempi juo, sitten itse juo hänen kanssaan,sitten taas valitetaan miten toinen juo ja niin edelleen. Välillä esitetään että ollaan niin pahoillaan siitä mitä menneisyydessä tapahtunut, seuraavaksi saatetaan käskeä painua mihin milloinkin kun sanon että haistan kyllä että on juoneet. Päin naamaa kielletään asioita, valehdellaan, syytellään. Odotan juuri esikoistani ja nyt kun eniten tarvitsee tukea, niin sitä ei saa. Tulin kylään heille viikonlopuksi, on juoneet ja sen haistaa selkeästi, vaikka ei varmasti ole kuin muutamat vaan. käskettiin mun vaan lähteä kotiin jos on valittamista ja vinoillaan. Ei oo autoa millä lähteä, nuokin varmaan ajaneet kännissä auton kotipihaan. Koen loukkaavana, koska tosiaan tuo juominen pilasi mun koko lapsuuden ja tunne-elämä kärsii vieläkin sen takia, koulut meni päin p*rsettä jne. Ei ole kuukauttakaan kun lupasivat olla "ainakin vuoden" juomatta, tässä välissä kumpikin ottanut varmaan joka viikko, ennen tätä oli juuri ollut yli puoli vuotta ilman alkoa, sitten syntymäpäivänänsä meni ottamaan ja tästä se taas lähti. Asioita vaikeuttaa se, että mun nuorempi sisar asuu kotona, haluan olla "läsnä" hänelle edes täällä, kun ei vanhemmistani ole turvaamaan hänen oloaan.
Jatkuvaa stressiä moisten ihmisten vuoksi, keksitään kaikkia tekosyitä juomiselle, syytetään omista virheistä muita, sanotaan että miten mäkin olen kiittämätön kun he toivat ruokaa tänne ja käsketään lähtee vaan meneen. Mitä te tekisitte? miten voin koskaan antaa anteeksi vanhemmilleni menneisyydessä tapahtuneita asioita, kun he ovat tuollaisia, että syyttävät esimerkiksi minua asioista, jolloin olen ollut ehkä 6-v????

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise välit. Ja yritä saada se siskosi pois sieltä.

T. Narsistin tytär

Vierailija
2/3 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä lastensuojeluun sisaresi tiimoilta.Aa:lla on omaisten ryhmiä ja heidän lapsilleen on ACA (Adults Children of Alcoholics).

Netistä löytyy myös APCA-testi, jolla voi testata miten luonne on mukautunut vanhempien ongelman mukaan. Sen pohjalta voinee peilata omaa tunne-elämänsä vahvuutta ja itsenäistä kehitystä, pohjalsi esim. terapiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä haluat olla heidän kanssaan vielä tekemisissä? Tue siskoasi, mutta unohda vanhemmat. Anna heidän juoda ihan itsekseen. Jos kaipaat lapsen kanssa tukea, hae sitä muualta. Eikai toisenkin sukupolven tarvitse kärsiä?

Terveisin, itse vanhempiinsa välit katkaissut. Rakensin itselleni omat tukiverkot ja upean perheen. Pidän elämässäni vain ihmisiä, joiden kanssa on hyvä olla molemmin puolin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi