Taas todistin yhden laktoosiongelmaisen huuhaaksi
Hyvin nimittäin maistui pulla, tehty punaiseen maitoon ja voihin.
Kommentit (15)
Harmi, kun se ei jäänyt sun luokse yöksi. Varmaan seuraavalla kerralla jää.
Sulla on vähän isompia ongelmia. Oota vaan joku vielä näpäyttää sua.
Näissä pullissa on kondensoitua maitoa ja siksi ihana maku. Keitän siis maidon neljännekseen ja vasta sitten lisään taikinaan!
Minäkään en pysty juomaan maitoa ns raakana, koska vatsa tulee muuten kipeäksi. Yksi pulla tai ruoka jossa maitoa kermaa tms korkeintaan pierettää.
Mun lapsi kyllä voi syödä laktoosillisen pullan mutta vatsaa vääntää ja pierettää sitten loppupäivä. Lopulta lyö ripulilöe Eli ethän sinä näe niitä vatsaoireita...
Apn tuntien kävin apteekin kautta ja hain varmuuden vuoksi laktoosia pilkkovaa lääkettä.
Siis et kertonut siinä olevan laktoosia ja oletit hänen tyyliin kuolevan tai alkavan piereskelemään heti kun eka suupala meni suuhun?
Itse pystyn syömään pieniä määriä laktoosia, esim kahviin voin laittaa tavan maitoa joa kylässä ei muuta ole, eikä siitä mitään tule. Kypsennettynä pystyn syömään hieman enemmän. Esim sinun pulliasi olisin luultaasti voinut syödä 2-3, riippuen koosta, ilman että olisi tullut mitään oireita.
Jos taas juon mukillisen maitoa, loppu päivä tulee pelkkää pierua ja mahanin saattaa mennä löysälle. Eli et todistanut mitään :)
Niin meinaatko että laktoosi-intolerantin pitäisi maistaa laktoosi? Vai mitä tarkoitat että "hyvin maistui"?
Vierailija kirjoitti:
Niin meinaatko että laktoosi-intolerantin pitäisi maistaa laktoosi? Vai mitä tarkoitat että "hyvin maistui"?
Ehkä se oli semmoinen laktoosioireinen kuin minä joskus tapasin. Suuttui kun perunamuusi oli tehty maitoon, itse leivoin pullaa vaniljakastikkeella, varoitin maidosta kun tiesin, ja tarjosin että olisi täällä ainakin sitä maitopullaa ilman sitä vaniljakastiketta, mutta hän totesi että se on parasta koko pullassa ja veteli menemään.
Ongelmat ei ilmene heti... Itsellä menee 6-12 tuntia ja sitten olen todella kipeä, hikoilen vatsakrampeista ja istun wc:ssä 2h.
Eilen söin pienen nokareen voita ja illalla oli todella kivulias olo, niin että hikipisarat ilmestyivät iholle. Tuo voinokare tuli syötyä vahingossa kun minulle kerrottiin ettei sämpylässä ollut ollenkaan maitotuotteita. Oli sinne sitten sivelty pieni nokare voita salaatin alle:( Tajusin vasta kun olin nielaissut palan, maistuihan se voi siellä kuitenkin) Joskus alkuaikoina söin maitotuotteita sisältäviä juttuja vaikka niistä tuli krampit jälkeenpäin. Yhden kerran kipu vei tajuttomaksi enkä sen jälkeen ole maidon kanssa sporttaillut.
Vierailija kirjoitti:
Eilen söin pienen nokareen voita ja illalla oli todella kivulias olo, niin että hikipisarat ilmestyivät iholle. Tuo voinokare tuli syötyä vahingossa kun minulle kerrottiin ettei sämpylässä ollut ollenkaan maitotuotteita. Oli sinne sitten sivelty pieni nokare voita salaatin alle:( Tajusin vasta kun olin nielaissut palan, maistuihan se voi siellä kuitenkin) Joskus alkuaikoina söin maitotuotteita sisältäviä juttuja vaikka niistä tuli krampit jälkeenpäin. Yhden kerran kipu vei tajuttomaksi enkä sen jälkeen ole maidon kanssa sporttaillut.
Se olisikin kiva, jos joku "näppyttäisi" poikaani ap:n tavalla! Hänelä menisi suoliston toiminta sekaisin kuukaudeksi (kokemusta on!) jo pienestä määrästä maitotuotetta! Pari kertaa ollaan jouduttu päivystykseenkin lähtemään vatsaoireiden takia ja kerran lähetettiin jopa eteenpäin yliopistolliseen sairaalaan! Eli ei todellakaan ole leikin asia ihmisten ruokarajoitteet!
Lähtikö kotiinsa pieremään vai jäikö teille.
Yhdessä pullassa on aika vähän laktoosia. Itsekin voin syödä vaikka en pysty juomaan lasillista tavallista maitoa.