Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin vähän alle 3-vuotias potkupyöräilee yksin taloyhtiön pihalla

Vierailija
21.07.2017 |

Pelkään hänen joku päivä vielä jäävän auton alle. Rivaritaloyhtiömme on pieni ja autoja ei kulje pihateitä pitkin kovin usein, mutta kulkee kuitenkin. Ja tämä lapsi siis potkuttelee ilman vanhempiensa valvonta pitkin tätä pihatietä, jota pitkin pihoihin ajetaan. Kukaan autoilija tässä ei mielestäni hurjastele, mutta vaikka ajaisi kuinka hiljaa niin et ehdi jarruttaa jos lapsi ilmestyy ihan yhtäkkiä puskan takaa pyörällä. Näyttää ettei lapsi itse yhtään varo kun tulee kulman takaa. Mitä voin tehdä? Mennö vanhempien puheille? Voiko tämän taloyhtiön säännöillä tms. kieltää? Hirvittää.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LuigiVinetto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en uskalla päästää edes kohta 6-vuotiasta yksin ulos. Korkeintaan menee hetkeksi etukäteen pihalle odottamaan jos ollaan ulos lähdössä ja mulla joku homma vielä kesken. Ehkä 5-10 minuuttia.

Sinun pitäisi hiukan rentoutua. Ei ole hyväksi jälkikasvulle tuollainen käytäntö. On tarkoitus että lapsi itsenäistyy ja olet pelkoinesi tämän esteenä.

Alapeukuttakaa nin paljon kuin huvittaa mutta olen oikeassa. Lukekaa jotain lastenkasvatusoppaita. Olette niiden tarpeessa.

Lue itse! Olet itse niiden tarpeessa jos mielestäsi alle 6-v on riittävän kypsä itse selviytymään mahdollisista yllättävistä tilanteista ja arvioimaan vieraiden ihmisten tarkoitusperiä.

Vierailija
42/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä kommentoi, että ei meille ole mitenkään mahdollista laittaa mitään betoniporsaita. Pihatietä pitkin ajetaan omien asuntojen edessä oleviin autokatoksiin. Eikä tietenkään muutenkaan ambulanssien tms. kannalta voi laittaa. Taloyhtiömme on onneksi pieni ja kaikki suurin piirtein tuntevat toisensa ja tietävät talojen lapset, mutta on myös vierailijoita ja esim. roska-autot, jotka eivät mitenkään voi tietää taaperopyöräilijästä. Kai se olisi vaan mentävä puhumaan lapsen vanhemmille. San varmaan nipon maineen. Ihmetyttää niin tämä touhu kun vaikuttavat muuten ihan fiksuilta ihmisiltä. Ja kaikista eniten ihmetyttää kun kuulin toiselta naapurilta, että joku läheltäpiti-tapaus oli jo sattunut ja silti valvomaton pyöräily vaan jatkuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän