Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva ja kissat!!

31.03.2006 |

Hei! Olen 28v ja esikoistani odottva. Raskausaika mennyt hyvin. Kolmen päivän päästä laskettuaika... hui =) vähän jännää mutta positiivisella tavalla. Mutta asiaan... Olen myös erittäin eläinrakas ja minulla on kolme kissaa, jotka ovat erittäin rakkaita minulle ja tietysti myös miehelleni. Ne ovat sisäkissoja, kilttejä ja sisäsiistejä. Ulkoilutan kissoja valjaissa.

Miten te muut olette toimineet lemmikkien ja varsinkin kissojen suhteen kun vauva tulee taloon??? Asumme rivarikolmiossa ja tilaa on ihan mukavasti. Meidän makkari on tietysti " eristetty" alue mihin kissat ei pääse kun vauva nukkuu siellä. Samoin vaunut. Ja muutenkin opetukseni kissoille että pinnasänkyyn ei mennä on toiminut ihan hyvin. Pelkään myös aivan älyttömästi että vauva on allerginen kissoille... Äitini kyllä sanoo että turha sitä murehtia ja että molempien pitää antaa rauhassa tutustua toisiinsa Ei onneksi ole kummankaan perintötekijöissä allergisuutta mihinkään. Ja kodin olen aina pyrkinyt pitämään siistinä ja imuroida karavt ja pölyt pois.

Mutta silti kaipaan muiden kokemuksia lemmikeistä ja vauvoista...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kissaa ja kohta 8kk ikäinen vauva. Sinunkin lapsesi on ilmeisesti jo synytyt, mutta vastailen silti. Meillä on kaksi kissaa, 7 ja 2-vuotiaat. Meillä ainakin alkuun molemmat kissat pelkäsivät vauvaa eivätkä menneet lähellekään. Pysyivät kiltisti parin metrin päässä. Sama tilanne toisen kanssa edelleen, pelkää kovin. Toinen yrittää tehdä tuuttavuutta, mutta ei millän pahalla. Ei pure eikä raavi.. Kissat tietty yksilöitä, mutta näin meillä.. Allergioita en ole pelännytkään. Meilläkin oli kissoja, kun itse olin pieni, mutta ei mullakaan mitään allegioita ole. Päinvastoin... Mä olen aina ollut yli-terve:)

Vierailija
2/3 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 2 kissaa, kun lapsi syntyi. Toinen 8 v, toinen 2 v. Kaksivuotias tuli melko pian mustasukkaiseksi ja alkoi merkkailla nurkkiin. Jouduimme luopumaan siitä, kun en millään voinut seurata kissan touhuja imetyksen ohessa. Kisu sai hyvän kodin sukulaisperheeltä ja näemme sitä usein. Oli se tietty kova paikka, mutta olemme sopeutuneet.

Vanhempi kissa on ihan OK, vaikka kyllä sitä selvästi välillä sapettaa. Yrittää saada meidän huomiota ties millä. Pudottelee tavaroita, vaeltaa ympäriinsä jne. Yritän huomioida sitä niin paljon kuin suinkin.

Kissa ei ole osoittanut kiinnostusta vauvan tavaroihin. Joskus alussa saattoi olla tyhjässä pinniksessä nukkumassa, mutta nostin sen päättäväisesti pois. Vauvaa kissa karttaa ja lähtee heti pois, kun vauva vähänkään ääntelee.

Aluksi en jättänyt kissaa hetkeksikään vauvan kanssa samaan huoneeseen. Nykyäänkin pidän tietysti silmällä, mutta en niin fanaattisesti vahdi, etteivätkö voisi olla eri puolilla huonetta molemmat kun käyn pikaisesti esim. viereisessä huoneessa.

Mäkin ajattelin, että toivottavasti ei tule allerginen lapsi, mutta mitään oireita ei ole ollut. Kai kotona on hyvä olla erilaista pölyä, jotta lapsi altistuu siihen jo varhain ja saa vastustuskykyä... Näin mä ajattelen, enkä imuroi joka päivä. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vauva vielä syntynyt.

Kiitos neuvoista ja kokemuksista! Ajan kanssa kaikki tutustuu toisiinsa! Vauva, kissat ja vanhemmat.

Aurinkoista kevättä sinulle!