Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka ohuella kohdun limakalvolla voi onnistua?

31.03.2006 |

Eli mulle tuli tänään gynen polilta epikriisi, jossa todettiin kohdun limakalvon olleen follikkeliultrassa kp 10 vain 3,6mm. Munasolut (2kpl) olivat tuossa vaiheessa jo täysikokoiset ja pregnyl-piikki pistettiin samana iltana ja kp 12 tehtiin inssi. Inssin yhteydessä kyselin lääkäriltä onko tarvetta jonkinlaiseen tukihoitoon jos limakalvot ohentuneet lääkkeiden vaikutuksesta, mutta eipä lääkäri ottanut asiaa kuuleviin korviinsakaan enkä mitään reseptiä matkaan saanut.

Tuntuisi, ettei noin ohueen limakalvoon voi mikään alkio kiinnittyä, vai voiko (miksihän inssi sitten kaikesta huolimatta tehtiin)? Kuinka paksu limakalvon pitäisi oikeasti olla jotta se olisi paras mahdollinen raskauden alkamisen kannalta? Minkä paksuisia limiksiä teillä on ollut ennen inssiä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla oli kyllä kieltämättä aika ohut kohdunlimakalvo:( Mulla oli kp12 ultrassa 9,5mm ja kun inssi tehtiin niin se oli jo 11mm ja kuitenkin lääkäri määräsi Lugesteronit tukihoidoksi sanoi kyllä että ilmankin onnistuu mutta antoi vain varmuudeksi.

Toivottavasti kuitenkin tärppää bdbdbdbdbdbdbbbdbdbdb

Täällä edelleen piinaillaan ja testi en ole vieläkään tehnty..Odotellaan maanantaihin

Merlot pp15

Vierailija
2/7 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä ole mitään tietoa miten paksu se pitäisi olla, mutta lääkäri vaikutta tyytyväiseltä. Inssi tehtiin luomukiertoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin myös follikkeliultrassa kp10, jossa todettiin liian ohut limis. En tiedä, kuinka paksu limakalvo tarkalleen oli, mutta lääkäri sanoi sen olevan liian ohut. Tämän vuoksi sain Menopur-pistoksen kolmena päivänä, jotka kuulemma takuuvarmasti paksentavat limakalvoa tarpeeksi. Ilmeisesti sun limakalvoa ei enää voinut kasvattaa jos munasolut olivat jo kypsät, mulla munis oli vielä keskenkasvuinen.

Lugesteronia tms. tukihoitoahan määrätään, jos on aihetta epäillä keltarauhasen vajaatoimintaa. Joskus määrätään myös varmuuden vuoksi. Liian ohutta limakalvoa ei kuitenkaan oviksen jälkeen millään voi kasvattaa. Toivotaan kuitenkin että limis oli sulla riittävä! Olen ymmärtänyt omalta gyneltäni, että limakalvon rakenne (pitää olla kolmikerroksinen) on tärkeämpi kuin sen paksuus, joskin tietty minimipaksuus on oltava.

Oliko sulla Clomit alkukierrossa? Mulla oli ja siksi limakalvo olikin ohut.

Vierailija
4/7 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kyllä ennen seuraavan Inssikierroksen alkamista jutella tosta limakalvon ohuudesta, jospa siihen joku apu löytyisi. Edelliskerrallakaan ei limakalvon paksuus ollut päätä huimaava, vain 6mm ja nyt se siis oli ohentunut entisestään. Harmi vaan kun mulla on lääkärit vaihtuneet tuhkatiheään kun omalääkäri sairastui eikä kukaan ole oikein paneutunut minun asioihini niin saamani hoito on sitten sen mukaista.

Vierailija
5/7 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, Clomit on käytössä mullakin.

Vierailija
6/7 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo sanoikin oleellista ei ole niinkään limakalvon paksuus kuin rakenne ja se että kaikki muut asiat ovat kunnossa mutta kyllä tuo 3mm on aika ohut. Mulla oli samanlaista ongelmaa kaavintojen jälkeen että limis oli 3mm puolessa kierrossa ja sitä kasvatettiin estrogeenilla puoli vuotta ennenkuin ensimmäinen vuoto edes tuli ja lääkäri ei suostunut edes harkitsemaan hoitoja ennenkuin limis on jotain 5mm mikä on sekin kovin ohut. Kuten varmaan tiedätkin clomit voivat ohentaa limakalvoa entisestään eli ne eivät varmasti tässä tapauksessa ole sinulle paras vaihtoehto, inssiinkin kun löytyy muitakin lääkkeitä. Toki sinunkin limiksesi ehti vielä vähän kasvaa ennen kuin alkion olisi aika kiinnittyä ja pregnyl tukee sitä. Mutta jos tästä ei tärppiä tule kehottaisin kyllä sinua vaatimaan lääkäriltä paneutumista myös tuohon limakalvoasiaan!

Itsellä limis oli ovulaation onduktiossa 6mm josta raskaus alulle (meni kesken), ivf:n tuoresiirrossa samoin, siitä nega, passissa 10mm ja siitä plussa. Tukilääkkeenä estrogeeni ja progesteroni ja disperin.

Tsemppiä ja bdbd!

Vierailija
7/7 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli näin 5v sitten 7,5 ja lekuri sano et aika naftisti on.Mut kuitenkin alkio siirrettiin ja volaa johan tärppäs.

Nyt tehtiin koe kierros ja oli 10 mut tabuja olikin pikkasen lisätty.Huoh kun pääsiskin hoitoihin mut eiku jonotetaan ja odotetaan vielä....

Tsemppiä