Tulin juuri lähes kuukauden reissusta ulkomailta, ja ai että miten ihana olla taas Suomessa! <3
Reissuni oli siis kyllä erittäin onnistunut, kävin useissa eri maissa ja todella todella ihanaa oli ulkomailla, mutta ihana palata takaisin! Siis normaali suodatinkahvi ja suomalainen hanavesi, normaalit tutut tuotteet ruokakaupoissa, kunnollinen kauraleipä ja ruisleipä, suomen kieltä puhuvat ihmiset, oma koti, oma sänky ja oma auto.. Ai että <3<3
Yks miinus on korkea hintataso ;D
Ja kohteissa oli aina 30-40°C, voin sanoa ettei se ihan hirveän hauskaa ole pidemmän päälle, ihmiset pakenivat jatkuvasti varjoihin ja viileisiin sisätiloihin :D
Kommentit (6)
Juu kyllä tiettyjä asioita tulee Suomessa ikävä. Myös euroja ikävöin monesti.
No 40°C on todella hurja. Kyllähän esim. Italialaisetkin pakenevat neljääkymppiä Roomasta sinne rannoille. Raflatkin muuttavat rannoille jne. Eli eivät edes etelän paikalliset siedä sitä lämpötilaa ilman rantoja. Myös Madridissa 40°C aiheutti lämpöhalvauksia ja kuolemia.
Vierailija kirjoitti:
30°C on ihana :D<3
Riippuu siitä voiko vain maata rannalla, vai täytyykö tehdä töitäkin. Lomalla +30 on ok, muuten ei.
Tämä ajankohta on kyllä vähän huono Euroopan reissulle, 40 astetta on jo liikaa.
Mulle sopivin on sellainen 25-35, silloin jaksaa vielä kierrellä ja reissata.
Kuulostaa muuten ihanalta ap:n loma, meillä yleensä samanlaisia joka vuosi - 3-4 vkoa reissussa. Tämä kesä poikkeus, vain 2 vkoa.
Joo minä olin myös 40 asteissa! Aivan hirveää vaikka lämpöä rakastan yli kaiken!! Myös 30 astetta aivan jumalattoman kuuma sisämaassa (ei rantakohde!). Sitä hikoaa hullunlailla, ei kykene syömään, väsyttää, ärsyttää, hermot kireällä jne.. Ja siis oikeasti olen lämpöä rakastava ihminen ja esim. inhoan talvea, mutta silti!
Ne 20-25 asteen illat/yöt ovat aivan ihania.