Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän järjetön autolaina

Vierailija
21.07.2017 |

Ystäväni olis miehensä vaihtanut heidän 2 vuotta vanhan Skoda Octavian uuteen Volkswageniin. Ostivat Skodan uutena, siihen paljon lisävarusteita ja paketti kokonaan osamaksulla. Miehensä vielä osti näyttävät isot aluvanteet, alustan madalluksen yms. velkarahalla.

Nyt kun tarjosivat Skodaa vaihdossa esittelyautona olleeseen Passattiin, niin tulikin märkä rukkanen vasten kasvoja.
Auton hyvityshinta on yli 5000 euroa vähemmän, kuin jäljellä oleva velka. Monessa liikkeessä nyt tarjonneet vaihdossa vaikka mihin, mutta vaihto ei onnistu, kun heillä ei ole laittaa yhtään käteistä.

Ystäväni miehensä kanssa haukkuu myyjät ja liikkeet lyttyyn, vaikka oma mokansa se järjetön osamaksu.

En voi olla nauramatta selän takana. Ihmiset voi olla tyhmiä.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokaupassa on aina muistettava myös käteisalennus. Vanhaa autoa ei kannata ensin tarjota vaihdossa vaan kysyä uuteen käteisalennus. Sitten kun myyjä on luvannut jonkun käteisalennuksen, voi kysyä paljonko myyjä hyvittäisi vanhasta autosta. Edellyttää tietenkin, että vanha auto on maksettu kokonaan tai autosta on jäljellä velkaa vähemmän kuin sen arvo on. Sitten miettii paljonko autosta saa itse myymällä. Yleensä enemmän kuin liikkeen vaihtotarjous eli myy auton itse ja ostaa auton käteisalennuksella. Silloin tulee kaikista edullisimmaksi.

Nää velka pellet, jotka muka sijoittavat käteisensä ja maksavat velat sijoitusten tuotolla unohtavat sen, että jossain vaiheessa sijoitusten arvo ja tuotto tulee 100% varmuudella romahtamaan. Siinä vaiheessa vaatimattomasti varojensa mukaan eläneet ovat vahvoilla, kun velkojen korot pomppaavat kattoon ja velkapellet eivät saa omaisuuttaan myytyä, koska myyntitulo ei riitä loppuvelan maksamiseen eikä velkojat anna lupaa alihintaan myynnille.

Oikeasti varakkailla on varaa ostaa käteisellä ja sijoittaa.

Vierailija
42/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä peltilehmä kirjoitti:

Ja mä en jaksa ymmärtää mikä tarve on jatkuvasti vaihdella autoja. Siis jos edellinen ajaa asiansa. Se on vaan kasa peltiä jolla mennään paikasta a paikkaan b.

Juuri näin. Auto on työkalu, väline siirtymiseen. Kertoo jotain ihmisen henkisestä kehittymättömyydestä, jos auto on brassailuväline... muhun ei tee vaikutusta upeet vanteet tai aggressiivinen kaasutus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon sijoitettua rahaa ei saa takaisin paitsi jos on joku keräilyauto.

Ja kyllä, ihmiset on tyhmiä kun luulevat että esim. madallus ja isot vanteet tuo arvoa. Ehkä joku yksityinen voi maksaa enemmän noista mut liikkeet arvostaa alkuperäisyyttä.

Vierailija
44/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan suurimmassa osassa autoista käy. Mitä uutta siinä nyt on. Arvo laskee nopeampaa kuin laina lyhentyy, uusissa arvo on tippunut jo kun ajat liikkeestä ulos.

Vierailija
45/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös premium auto kyllä hiukan vaatii myös ulkoisia menestyksen tunnus merkkejä ja jokin huppari ja pieruverkkari duunari oikein omistajaksi istu?

Vierailija
46/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kallis auto, mutta ei se niin minua haittaa, kun mies sitä maksaa. Toinen, 10 vuotta sitten uutena ostettu auto on ollut pitkään jo velaton.

Vierailija
47/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä puhutte. Autoni maksoi käteisellä 4000 euroa enkä tarvitse lainaa enkä rahoitusta. Auto on mukava, eikä vikoja ole sen enempää kuin teidän velkavankikuljettimissanne.

Vierailija
48/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanhin auto ollut 15 vuotta, oisko se maksettu ollut ainakin sen 13 vuotta ja nythän sillä ei ole montaakaan tuhatta vaihtoarvoa eli todennäköisesti ajetaan loppuun asti se.

Nuo 13 vuotta on ollut mukavaa aikaa ettei ole tarvinnut rahaa laittaa autonmaksuun.

Uudemmat automme on sen hintaisia, että käteisellä on hoidettu maksu.

Meillä olisi kyllä mahdollisesta ostaa kalliita autoja, mutta ei nähdä tarpeen olevan ja emme halua velkaa.

Naapuri vaihtoi taas autoa viime viikolla ja kaverilla velkaa järjetön määrä kaikesta, mutta pitää vaan ostaa kokoajan jotain härpäkettä lisää.

Vierailija
49/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi sijoittaa osakkeisiin? En tarvitse rahaa kuin normaaliin elämiseen.

Vierailija
50/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo velaksi ostelu nostaa vaihtoautojen hintaa.Todella liian pitkälle menee jos vaihdetaan autoa kun entinenkin on maksamatta.

Miksi se pitäisi maksaa? Enpä juuri huonompaa taloudellista ratkaisua keksi kuin auton osto käteisellä.

Siis kun ENTINEN auto on vielä maksamatta autoa vaihtaessa.Itse kyllä ostinkin käteisellä.

Niin? Miksi se auto pitäisi olla maksettu? Minä ainakin pyrin maksamaan mahdollisimman vähän sellaisesta minkä arvo putoaa koko ajan kuin lehmän häntä. Rahoituksen jäännöserällä pystyy käytännössä ajamaan kuin leasingillä, joka on ehdottomasti järkevin malli.

Leasing on kaikkein typerin malli mitä voi olla. Maksat "ikuisesti" maksuja jostain mitä et ikinä omista. Esim itse kun maksan 4v siitä uudehkosta Accordistani niin kappas kummaa, mulla on 4v päästä 0e velkaa ja auton arvo n. 10 000e. Sitten onkin edukasta autoilua kun Hondaa ei tarvi korjata ja on niin hyvä auto ettei ole heti tarvetta vaihtamaan. Ne on just nää uusköyhät jotka kusettaa itseään "ettei kaikkea kannata omistaa"

Vierailija
51/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on varaa laittaa uuteen skodaan joku 40 tonnia muttei sitten ole viittä tonniakaan löysää sen jälkeen. Typerää

Vierailija
52/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusköyhä: paperilla tulot ok, mutta kaikki velat tapissa ja pitää elvistellä naapurille sillä Skodalla. Lopputuloksena likviditeettiä ei ole ja kuun lopussa syödään hernekeittoa. Ei jalostajan koska se on kallista vaan sitä rainbow halvinta.

Vierailija
53/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole ainakaan aikomusta tuota autoani koskaan kokonaan omistaa. Vaihdan uudempaan ennen kuin laina on maksettu.

Uudempi maksaa taas enemmän ja velkasi vaan kasvaa joka auton vaihdon myötä. Lopulta huomaat että et pystykään maksamaan suurta velkaa ja autosi arvo kattaa vain murto-osan lainasta.

Näin kävi huithapeli - tutulleni. Vaihtoi 5000e auton neljä kertaa aina vuoden jälkeen. Aina hävisi näissä kaupoissa ja velka potti kasvoi. Lopulta velkaa 8000e ja tonnin prutku joka sekin meni ulosottoon kun ei lyhentänyt velkoja.

Vierailija
54/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusköyhä: paperilla tulot ok, mutta kaikki velat tapissa ja pitää elvistellä naapurille sillä Skodalla. Lopputuloksena likviditeettiä ei ole ja kuun lopussa syödään hernekeittoa. Ei jalostajan koska se on kallista vaan sitä rainbow halvinta.

Elvistellä Skodalla :DDDDD

Vierailija
55/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän oman autoiluni järkeväksi:

Auton arvo 3k€, oma.

Työkilsoja n.1000 kuussa, reilu 400€/kk korvauksia siis.

Auton huolto/korjauskulut n.200€/vuosi.

Ihan nopeasti laskettuna jään voitolle.

Vierailija
56/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin auton, jossa on tehdastakuuta jäljellä. Autoissa on aina jotain, ainakin mun autoissa on aina ollut jotain. Ei tässä maassa kovin halvalla uudehkoa autoa saa. Omastani maksoin 30 tonnia, käteisellä. Mutta onhan noita korkotarjouksia, välillä jopa nollakorkoja nollakuluillakin.

Vierailija
57/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo velaksi ostelu nostaa vaihtoautojen hintaa.Todella liian pitkälle menee jos vaihdetaan autoa kun entinenkin on maksamatta.

Miksi se pitäisi maksaa? Enpä juuri huonompaa taloudellista ratkaisua keksi kuin auton osto käteisellä.

Siis kun ENTINEN auto on vielä maksamatta autoa vaihtaessa.Itse kyllä ostinkin käteisellä.

Miksi se entinen auto pitäisi olla maksettu ensin?

Vierailija
58/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi sijoittaa osakkeisiin? En tarvitse rahaa kuin normaaliin elämiseen.

Juuri tuosta syystä itse sijoitan osakkeisiin, jotta on rahaa elämiseen myös jatkossa.

Vierailija
59/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elvistellä Skodalla :DDDDD

Nimenomaan tätä en ymmärrä. Että otetaan 40000e velkaa johki Skodaan.

Kun ei ego kestä. Esim Grande Punto on tyylikäs auto ja niitä saa 2000e

Vierailija
60/65 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä vaikuttaa sinun elämään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän