Minkä ikäisen lapsen/nuoren kanssa voisit kesälomareissulla ottaa terassilla lasillisen tai kaksi viiniä?
Kommentit (25)
Vaikka minkäikäisen. Parista lasillisesta(ei enempää) tuskin mitään haittaa on kenellekään.
No kyllä nyt lasillisen tai kaksi voi ottaa minkä ikäisen kanssa tahansa, poislukien imetyksessä olevat vauvat. En ainakaan itse tule edes hiprakkaan parista lasillisesta, joten en näe ongelmaa ottaa rennosti.
Heh, huomaan olevani aika todellisuudesta vieraantunut kun mun lapset on 14 ja 16-v ja mietin tätä :D
-ap
Kouluikänen joka jaksaa pysyä paikoillaan. Just oltiin yhessä kaupunkitapahtumassa päivällå ja mentiin terdeltä hakemaan limsat (olen raskaana) mukana oli 3 v ja appiukko oli ainut joka otti oluen. Ei puhettakaan, että 3 v ois jaksanu olla paikallaan ja häiritsi muita, joten lähdettiin rantaan uimaan. Miehen kans vuorotellen käytiin limpparille juomassa.
Minä join viikonloppuna terassilla ruuan kanssa oluen, puolivuotias nukkui vieressä rattaissa. En huomannut että kukaan olisi tuijotellut.
Juon niin harvoin, että lasillinenkin kilahtais hattuun. Eri tieten jos on ylipainoinen tai juo muutenkin jatkuvasti. Sillonhan voi juoda kaksi kolmekin ilman mitään vaikutuksia.
Ihan minkä ikäisen tahansa. Edes imetys ei estä lasillisen juomista.
Vierailija kirjoitti:
Heh, huomaan olevani aika todellisuudesta vieraantunut kun mun lapset on 14 ja 16-v ja mietin tätä :D
-ap
16-vuotiaat saavat monessa maassa jo itsekin ottaa sen lasillisen tai kaksi.
Ruokaillessa on normaalia nauttia yksi lasi alkoholia. Itse en lähtisi terassille lasten kanssa vain juomaan alkoholia. Mieluumin kahville tai jäätelölle.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä nyt lasillisen tai kaksi voi ottaa minkä ikäisen kanssa tahansa, poislukien imetyksessä olevat vauvat. En ainakaan itse tule edes hiprakkaan parista lasillisesta, joten en näe ongelmaa ottaa rennosti.
Imettäväkin voi ihan hyvin juoda 1-2 annosta. Ei ole yhtään lääketieteellistä syytä miksi olisi haitallista. Useampi on huono lähinnä siksi, että vauvan käsittely vaarantuu, ei siksi että promillen vahvuinen maito olisi vaarallista vauvalle.
Kummallinen kysymys. Taalla Keski-Euroopassa juodaan viinia joka paiva aterian yhteydessa ja tietenkin lapset ovat mukana aterialla. Juotteko te Suomessa edelleen ruoan kanssa maitoa tai vetta, kuten 70-luvulla? Onneksi siella ei ole pakko asua.
Mikä ihmeen perustelu nimenomaan alkoholin kieltämiselle on se, ettei pieni lapsi jaksa istua paikallaan? Käydäänhän sitä kahvillakin lapsi mukana. Lapselle voi ostaa mehun, limun tai jäätelön ja antaa vaikka värityskirjan tai tabletin viihdykkeeksi. Ei kai "lapsen ehdoilla" matkustaminen tarkoita sentään sitä, etteivät vanhemmat voi puoleksi tunniksi istahtaa itselleen mieluisaan paikkaan.
Minkä ikäisen tahansa. Pääasia, että lapsen aika ei käy pitkäksi eli hänelle on jotain tekemistä.
0v. kunhan ei imetä ja vaikka imettäisi niin pieni lasi viiniä ei ole kuolemaksi...ja pieni lasi ei tarkoita oikeasti pulloa ;)
Aikuisen ihmisen ei tarvitse muuttua pyhimykseksi vaikka olisi äiti tai isä. Ja en puhu tässä sellaisista ihmisistä jotka ei koskaan juo ikinä mitään vaan meistä jotka juo alkoholia.
Meillä on 2 lasta jotka ovat rauhallisia eivätkö koskaan ryntäile esim. ravintolassa mihinkään vaan nauttivat hyvästä ruuasta ja seurasta ja näin on ollut aina. Toki heidät on kasvatettu sellaiseen elämäntyyliin että on juhlia ja matkustetaan.
Meidän perheen kohdalla voi viinilasillisen ottaa rannalla lounaalla, mutta siihen mukaan tilataan aina vähintään se litran vesipullo. Sama koskee iltaruokailua lasiviiniä ja iso vesipullo. Terasseja emme harrasta lasten seurassa. Terassit ovat aikuistenpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisen tahansa. Pääasia, että lapsen aika ei käy pitkäksi eli hänelle on jotain tekemistä.
Lapselle riittää ihan hyvin tekemiseksi sekin, että koko perhe juttelee keskenään.
Lasta ei tarvitse kasvattaa tynnyrissä vaan lapsi kasvatetaan osaksi perheen normaalia elämää.
No eiköhän ihan minkä ikäisen kanssa vaan voi ottaa 1-2 lasia viiniä. Jos menet ihan baariin ja siellä terassilke istumaan, niin sitten voi olla, että lapsen pitää olla jo 18-vuotias, että pääsee myös. Mutta jossain ravintolassa tuskin mitään väliä iällä. Kunhan ei humalaan itseänsä juo.
N. Kouluikäisen. Malttaa olla paikoillaan ja nauttia omasta limusta paremmin kuin pienemmät.