Lehtolapset saavat vaatia perintöä jälkikäteenkin jos isyys vahvistetaan kuoleman jälkeen
Kommentit (10)
Tuo voisi koskea mua. Olen syntynyt ennen vuotta 1976 ja biologinen isäni on vielä elossa, vaikka emme ole koskaan tavanneet.
Mutta miten tähän vaikuttaa se, että synnyin kuitenkin avioliitossa ja äitini mies on juridisesti minun isäni? Olen siis hänen perillisensä, vaikka en biologinen lapsi. Voinko periä kaksi isää? :)
Ja miten tuo isyyden toteaminen käytännössä tapahtuisi? Joku DNA-testi varmaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuo voisi koskea mua. Olen syntynyt ennen vuotta 1976 ja biologinen isäni on vielä elossa, vaikka emme ole koskaan tavanneet.
Mutta miten tähän vaikuttaa se, että synnyin kuitenkin avioliitossa ja äitini mies on juridisesti minun isäni? Olen siis hänen perillisensä, vaikka en biologinen lapsi. Voinko periä kaksi isää? :)
Tuskin. Uskoisin, että voit periä vain juridisen isäsi. Adoptoitu lapsikinhan voi periä vain juridiset vanhempanasa, ei biologisia vanhempiaan. Tässä varmaankin sama tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ahneudella ei ole rajaa.
Tuo jo jaettujen perintöjen uudelleen jakaminen on mielenkiintoinen kohta. Jos joku on jotain laillisesti perinyt ja sitten täysin laillisesti kaiken tuhlannut, voiko hän joutua ottamaan velkaa perinnön uudelleen jakoon vai jaetaanko uusiksi vain se perinnönosa niiden osaltamme jotka eivät sitä ole tuhlanneet? Jos perinnön sai täysin varaton henkilö, joka osti sillä talon perheelleen, voidaanko talo vaatia myytäväksi perinnön uudelleen jakoa varten?
Kyllähän niitä ylläreitä on tullut perinnönjaossa. Ihan oikein jos ei saanut isän rakkautta niin mukavasti eurot lämmittää jos sitä on mukavasti .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneudella ei ole rajaa.
Isäpuolen varallisuuden tai varattomuuden tiedät. Onko biologinen isä varakas ja kuinka moneen osaan menee. Luulis että ei oo osuutta eikä arpaa biologisen isän perimiseen.
Me selvisimme sillä, että kysyimme, otatko 200 000 e vai ryhdytkö riitelemään ja saat saman summan tai jotain muuta noin 4 vuoden kuluttua. Lehtolapsi otti rahat.
Voiko perinnöstä kieltäytyä? Mä olen lehtolapsi ja en ole isäni kanssa tekemisissä. En ymmärrä miksi mun pitäisi periä hänet, kun en edes häntä tunne. Pelkkä yhden yön juttu se oli js elareita maksoi kiltisti mun lapsuuteni. Eikö se riitä? Ei mua ainakaan kiinnosta hänen rahansa ja omaisuutensa. En koe olevani oikeutettu niihin. Äitini tuli vahingossa raskaaksi ja halusi pitää mut ja samalla kielsi isää osallistumasta elämääni.
Hyvä