Millä saan mahaa pienemmäksi? Alamaha on aina kuin olisin raskaana.
Liikun paljon eli hölkkään 10-15 km lenkkejä, käyn salilla tekemässä 3x viikossa treenin. Lihasta löytyy mutta läskiä on alamahassa. Syön paljon kasviksia ja muutenkin terveellisesti, mutta varmaan kuitenkin jotenkin väärin kun toi läskimaha tuossa vaan on. Neuvokaa nyt mitä teen. Karkkia esim en syö ollenkaan. Pituus 171 ja paino 62
Kommentit (16)
5 ateriaa päivässä, kohtuulliset annoskoot. Ainoa mikä on auttanut - ja lisäksi ne 100 vatsalihasliikettä...
Sama ongelma. Minulla maha jäi tuollaiseksi raskauden jälkeen.
Luultavasti kyseessä vatsalihasten erkauma.
Sama täällä.
Ei mitään toivoa, että voisi housut laittaa jalkaan. Jokaiset housut tuntuvat inhottavalta vyötärön kohdalta.
Minulla sama. Alavatsassa oli kaari jo silloin kun painoin 52kg ja on edelleenkin kun painan 65kg 4 lasta myöhemmin. Aamulla vielä kivan litteä mutta kupillinen kahvia pullauttaa sen jo ulos.
Treeni ei ole auttanut: 2v salia, 2v pilatesta ja yli 2v fasciaa kkotitreenin ja vesijuoksun lisäksi ja siinä se on edelleenkin. Olen ikäisekseni ok kiinteä mutta tuo kohta ei vaan suostu kiinteytymään.
Juuri eilen kun laitoin etutaskuttomat housut jalkaan kirosin vatsaani - vyötärö on ok mutta sen alla on ihan selvä "uimarengas" ja taas alaosa (häpykumpu yms) on pieni ja litteä.
argh
kehossa alkaa muutokset vasta semmoisen 6kk jatkuvan liikunnan jälkeen.
Kaksi ainetta, jotka ei monen elimistölle sovi: Maitotuotteet ja gluteeni. Aiheuttavat juuri tuollaista alavatsan pömpötystä ja turvotusta. Kokeile jättää kuukaudeksi pois, vaikka vuorotellen. Itselleni syyksi paljastui nimenomaan tuo gluteeni. En ole mikään liikunnan ystävä, mutta pelkän ruokavaliomuutoksen myötä hävisi sekä selluliitti että turvotus.
Minulla myös! Vatsalihakset näkyy, mutta alavatsa pömpöttää. Muistaakseni pämpötti vähän jo ennen lapsia. Syön gluteeniton, maidoton ja sokeriton -ruokavaliolla, ei auta.
Miespuolinen personal trainer ei ohan ymmärtänyt mun tuskaa, vaan vähän hymähteli. Haluaisin ihan oikeasti tästä eroon. Kuntosali auttanut kaikkeen muuhun paitsi tähän :/
"Pömpöttävä" alavatsa on ihan normaali. Kuvissa näkyvät littanat vatsat ovat tehty keinotekoisesti/vippaskonstein eikä edusta mitään normaalitilaa.
Kannattaa valita oikean kokoiset vaatteet eikä kireitä nakinkuoria.
Miehillä on ihan yhtä lailla jenkkakahvoja ja pömpöttävät vatsat, mutta se ei näy kun vaatteet ovat riittävän suuria ja oikean mallisia ihmisvartalolle.
Vatsasi vain on senmuotoinen. Itsellä sama juttu ja ainoa mikä auttoi joksikin aikaa oli...raskaus ja synnytys. Olin käynyt vuosia salilla mutta lihakset eivät olleet näkyneet, alavatsa edelleen suuri. Sitten kun lihakset olivat käytössä koko (loppu)raskauden vatsaa tukemassa, niin synnytyksen jälkeen alavatsa oli ihan huippulitteä
Minulla helpotti heti, kun aloin käyttämään suurempaa vaatekokoa ja luovuin lopulllisesti vanhasta koostani. Olen lyhyt enkä ole mikään metrivatsa, 92cm lantionympärys, mutta 40/42 on se housukoko missä ei vatsaa purista. Ja kun ei purista, ei myöskään turvotus tunnu eikä tule "pursuilemista". Nyt voin pitää mitä tahansa paitaa ja näytän hoikemmalta kuin 34/36 housuissa joihin kyllä mahtuisin ja jotka istuisivat takapuolesta tosi hyvin. Välillä löytyy korkeavyötäröisiä housuja jotka istuvat ihanasti molemmilta puolilta.
Pahin vaatteiden alle on "tukevat sukkahousut", paras on löysähköt alushousut jotka eivät yritäkään olla ihonmyötäiset.
Minun vatsani on nyt kiinteän ja kivan näköinen seisaltaan, istuessakin.
Ongelmat tulevat jos kumarrun eteenpäin. Reppu on ja pysyy vuosien treenistä huolimatta, vatsalihakset siinä alla mutta löysä iho ja kudos päällä joka ei vain vetäydy pieneksi. Onneksi napa paljaana ei tule kumarreltua kuin omassa sängyssä, ja tärkeitä hetkiä varten minulla on korsetti.
Suuremmat housut peittävät ongelman. Vatsalihaksista;alavatsalihakset tarvitsevat omanlaisensa treenin. esim. Personal trainerilta muutama tunti. Selkälihaksilla myös iso merkitys alavatsan ja lantion asentoon. Pilates.
Mulla sama juttu. Vatsalihakset ovat napakat, kivikovat jännittyessään. Niiden päällä roikkuu löllömaha. Ei auta treeni eikä mikään. Ikää 40+, vikasta raskaudesta yli 10v. ja treenattu on jo 10 vuotta..
Olen ottanut avuksi muotoilevat alushousut ja korkeavyötäröiset housut :-) Maha menee kasaan kyllä noilla. Se on vaan löysää löllöä..
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti kyseessä vatsalihasten erkauma.
Omalla kohdallani tämä ei liene mahdollista, sillä en ole ollut raskaana. Vai voiko olla?
Vatsa ei pelkästään pömpötä, vaan on sellainen hyllyvä kasa. Todella vaikea löytää sopivia housuja. Jos ovat muuten istuvat, eivät mene vyötäröltä. Jos taas menevät vyötäröltä, roikkuvat muuten. Maitotuotteita ja gluteenia ilman olin pari kuukautta. Maha meni ihan sekaisin ja palasin normaaliin ruokavaliooni. Sokeria en juurikaan syö. Liikuntaa harrastan lähes saman verran kuin ap. Pilateksessa käyn kerran viikossa. Inhottaa kun muuten kiinteässä vartalossa on hyllyvä vatsa :(
Liikkeet joita tehdään vatsalihasten erkauman kuntouttamiseksi ovat tyystin erilaisia kuin muut vatsalihasliikkeet. Käykää hyvällä fysioterapeutilla joka osaa ultralla katsoa erkauman, ja ohjata siihen sopivat täsmäliikkeet. Tuollainen salilla reuhtominen tai ruokavalion muutokset eivät asiaa auta!
Kannattaa oikeasti tehdä asialle jotain, ennen kuin ryhti on mennyttä.
sh
Tämä kiinnostaisi minuakin. Muilta osin olen kiinteä ja sopusuhtainen, mutta maha röllöttää. Ap:n kuvauksesta poikkean vain siinä, että pituutta on 176cm ja painoa 71kg.