Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsia omaavat naiset hoi! Miksi ette halua tavata ex-miehen uutta?

Vierailija
20.07.2017 |

Onko siihen joku syy, miksi moni lapsia omaava nainen haluaa olla tapaamatta ex- miehen uutta naista? Jopa viisi tai kymmenen vuottakin eron jälkeen monilla näyttää olevan katkeruus(?)päällimmäisenä. Vai mistä se johtuu? Lapsethan siitä kärsivät kun äitipuolen elämäntapa onkin ihan äidin vastakohta. Eikö olisi helpompaa rehellisesti keskustella mitä äiti odottaa äitipuolelta? Asia nyt mielessä sillä uuden miehen ex (eronneet 11vuotta sitten) ei halua tavata minua sillä siitä ei kuulema olisi mitään hyötyä. Lapset kuitenkin kanssani koko viikonlopun ajan miehen ollessa töissä. (lapset isällä joka toinen viikonloppu). Liikun paljon ja olen pitänyt kiinni terveellisistä elämäntavoista, ex kuitenkin lasten mukaan viinaanmenevä bilettäjä. (itsessänikin on vikoja, tiedän sen) Miten tässä nyt sitten pitäis olla? Antaa lapsille iltapalaksi suklaalevy vai salaattia? Mitä olette tehneet kun olette olleet miehen lasten kanssa keskenänne, kun mitään tietoa toisen kodin säännöistä ei ole? Teettekö vain niin kuin olette tottuneet? Tuntuu että mun omat "normaalit" tavat on näille lapsille aivan vieraita... :( Miten ex voi ajatella etteivät lapset ole nyt sitten ihan sekaisin säännöistä? (Ei halua puhua myöskään miehelle koska miehestä on nyt ilmeisesti tullut hirviö kun on mennyt naisen ottamaan) Ovatko uusperheet todella tällaisia? Missä on kaikki ilo ja yhdessä tekeminen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että hirvittää tuo omata-sanan käyttö.

Vierailija
2/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi kysyä mieheltä, mitä iltapalaa lapsille annat? Hän kai teidän kotinne säännöt lasten osalta määrää eikä ex-vaimo. Kai ne sinun tapasi sitten ovat myös miehelle vieraita. Miksi kaadat kaiken vastuun äidille? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Jos se exä nyt käskisi sun antaa iltapalaksi suklaata, niin tekisitkö oikeasti niin?

Ei nyt millään pahalla, mutta koko teksti on kuin lapsen kirjoittama. Teidän kotinne, teidän säännöt. Kunhan ketään ei vahingoiteta henkisesti tai fyysisesti, niin eihän se oikeasti exälle kuulu teidän elämä.

Mihin sinä miehen exän hyväksyntää nyt kaipaat ja miksi sitä kerjäät? Ei hän sun äitisi ole, toivottavasti ainakaan.

Vierailija
4/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo "lapsia omaavat"? Ei kuulosta suomelta.

Vierailija
5/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli ainakin varmaan hyvä syy siihen. Mies jätti 25 vuoden jälkeen, koska sairastui päästään.

Näin kyllä uuden baarissa kerran - meinasi hakata mut! No eivät olleet yhdessä siitä edes kuin 6 kk eteenpäin.

Nainen oli vastakohtani. Olen vaalea, kiltti, yhteiskunnan normeissa elävä työtätekevä ihminen - tämä uusi oli joku baarien kuningatar, sellainen seksikuningatar - mies kehui, että on kuulemma parempi valmistamaan ruokaa, eikä tarvitse ikinä mitään apuja missään.Siksi jätti kuulemma se mieheni.

Vierailija
6/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan tavannut ex-mieheni uutta vaimoa, vaikka hän on joka toisen viikon lasteni kanssa. Hän ei halua tavata minua. Sopii mulle ihan hyvin. Exän kotona on uuden vaimon ja exän säännöt. Meillä meidän säännöt. Tietenkin näin, koska kymmassakin perheessä on myös toisen puolison vuoroviikkolapsia. Heillä pitää olla samat säännöt samassa kodissa. Se on tärkeämpää kuin samat säännöt siellä toisessa kodissa. Niin kauan, kun lapset menevät mielellään isälleen ja sanovat pitävänsä tämän uudesta vaimosta, ei ole tarvetta tavata tai puuttua heidän elämäänsä.

Vierailija
7/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan tavannut ex-mieheni uutta vaimoa, vaikka hän on joka toisen viikon lasteni kanssa. Hän ei halua tavata minua. Sopii mulle ihan hyvin. Exän kotona on uuden vaimon ja exän säännöt. Meillä meidän säännöt. Tietenkin näin, koska kymmassakin perheessä on myös toisen puolison vuoroviikkolapsia. Heillä pitää olla samat säännöt samassa kodissa. Se on tärkeämpää kuin samat säännöt siellä toisessa kodissa. Niin kauan, kun lapset menevät mielellään isälleen ja sanovat pitävänsä tämän uudesta vaimosta, ei ole tarvetta tavata tai puuttua heidän elämäänsä.

Lisään vielä, että nykyisen mieheni exän olen tavannut, koska hän halusi. Itse en kokenut tarvetta. Emme me hänenkään kanssa mistään säännöistä puhuneet, kunhan nyt juotiin kahvit ja juteltiin niitä näitä.

Vierailija
8/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä naiset vaihtuu tiuhaan, joten miksi minä haluaisin tutustua heihin. Katkera en ole vaan onnellinen ettei tarvitse sietää sitä miestä enää.

Vierailija
9/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tavannut exän nyxän, mielelläni. Monta kertaa. Tullaan hyvin juttuun, mukava nainen. Säännöistä ei tosin jutella, exällä kasvatusvastuu, kun on lasten kanssa.

Vierailija
10/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua ei ainakaan kiinnosta ennen kuin tiedän, että ko. mimmi on pysyvämpää laatua. Miehellä on ollut niita naisia jo todellakin aika monta vuosien varrella, eikä minua oikeasti kauheasti kiinnosta vaihtuvien naisien kaartiin tutustua. Kommunikoin lapsen asiat miehen kanssa, hän on vastuussa ja kertokoot tyttöystävälleen sitten tarvittaessa eteenpäin.

Eli osa miehistä on aika lapsellisia ja raahaa kotiinsa uusia naisia todella lyhyen tapaamisen jälkeen. Olen kyllä joskus varovasti yrittänyt kysyä mieheltä, että pitääkö hän sitä ok:na lapsen kannalta, mutta loukkaantui ja katsoi minun puuttuvan asiaan, joka ei minulle kuulu. Todellisuudessa minua ei pätkääkään kiinnosta, ketä hän viilaa, mutta en välittäisi kauheasti lapsen elämään mitään naisparaatia...

Ja kateudesta ei kyllä ole todellakaan kyse, itselläni on hyvä ura, akateeminen koulutus ja uusi, rakastava aviomies.

Vierailija
11/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta tavata. Siitä ei oikeasti ole mitään hyötyä. Viis elämäntavoista, mutta lapsi tapaa isäänsä aina mummolassa, joten ei ole mitään puhuttavaa exän nyxän kanssa. Lapseni ei edes menisi isälleen, jos isä olisi koko viikonlopun töissä ja lapsen pitäisi jonkun puolitutun kanssa viettää viikonloppunsa. Parempi kotona.

Vierailija
12/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mies osaa järjestää työaikojaan sillain, että viettäisi aikaa OMIEN lastensa kanssa! Varmaan kauhea pettymys lapsillekin joka kerta. Hehän menevät tapaamaan isäänsä!

Saisi ottaa yksinhuoltajuuden niiden äiti kun isä on täysin välinpitämätön k.pää.

Vierailija
13/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exälläni on aivan ihana naisystävä. Koskaan ei ole kuitenkaan tarvinnut hänen kanssaan puhua mistään säännöistä, vaan minä puhun niistä exän kanssa, jos sellainen tarve tulee (aika harvoin kyllä). Uusi naisystävä on täysjärkinen ihminen ja luotan häneen täysin, vaikkei hänellä itsellään lapsia olekaan. 

Vierailija
14/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun ei ole ex-miestä