Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isä ei suostu antamaan lapselle passia

Vierailija
20.07.2017 |

Syyksi kertoo että olen holtiton yms. Lukuisia perättömiä lastensuojeluilmoituksia tehtaillut myös. Ollaan oltu aiemminkin matkoilla eikä mitään erityistä ole ilmennyt, tavallisista lomamatkoista kyse, enkä ole kaappaamassa lasta minnekään.

Onko siis näin että yksi lapsi joutuu jäämään kotiin kun muut lähtee Legolandiin tai Tallinnan risteilylle tms?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Haet sen käräjäoikeuden kautta ja samalla haet itsellesi yksinhuoltajuutta.

Vierailija
2/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on kiistaa, esim. huoltoriita niin poliisi ei myönnä passia jos isä niin sanoo. Poliisi kunnioittaa lapsen toista vanhempaa ja jos isä on huolissaan sun pärjäämisestä ja lapsen turvallisuudesta niin ei tod mitään passia myönnä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoh, ei sitä passia noin vaan saa! Pitää olla todella hyvät perustelut miksi passi pitäis myöntää ilman isän lupaa. Ei tod mikään läpihuutojuttu. Mammat kuvittelee taas kävelevänsä isien yli noin vaan 😀😀😀

Vierailija
4/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamatkojen estäminen lasketaan kiusanteoksi lasta kohtaan ja poliisi kyllä myöntää lapselle sen passin muutaman mutkan kautta eli passin hankkimiseen tulee vain varata tavallista enemmän aikaa.

Vierailija
5/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne että en meinannut antaa lastani äitinsä passiin merkittäväksi koska oli niin holtiton ja tasapainoton.

Se meni jotenkin niin että annoin sitten luvan ja lapsen äiti lähti sitten siskonsa kanssa rantalomalle etelään.

Olin oikeassa. Tappelivat sitten niin siskokset keskenään että oli poliisit soitettu paikalle.

Vierailija
6/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää. Entä jos isä väittää minun olevan holtiton yms? Uskooko poliisi kaiken mitä isä sepittää? Pitääkö viedä esim. aiheettomiksi todetut lasut poliisiasemalle? Milläs minä todistan etten ole "holtiton"?

Vierailija
7/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomamatkojen estäminen lasketaan kiusanteoksi lasta kohtaan ja poliisi kyllä myöntää lapselle sen passin muutaman mutkan kautta eli passin hankkimiseen tulee vain varata tavallista enemmän aikaa.

E ole mistään kiusanteosta kyse vaan siitä että isä tuntee lapsensa äidin ja on aidosti huolissaan lapsen turvallisuudesta.

Vierailija
8/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat on suomen kansalaisia, kai lapsella voi olla oma passi. Voi sitten mennä risteilylle kumman kanssa tahansa.

Vierailija
9/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule saamaan passia jos toinen vanhempi sen kieltää.

Vierailija
10/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passia hakiessa netistä pitää ruksata sellainen kohta, jossa sanotaan, ettei toisen vanhemman allekirjoitusta pystytä järjestämään tms. Siellä on ihan sitä varten sellainen vaihtoehto. Minäkin tuskailin saman asian kanssa, mutta asianajajani osasi neuvoa tämän. Ja kyse ei tosiaan ole siitä, että kaappaisin oman lapseni ulkomaille, koska omistan talon Suomessa ja minulla on vakkarityöpaikan mukanaan tuomat tulot, joten meillä on vara käydä ulkomaan lomilla. Isä on puolestaan päihdeongelmansa takia syrjäytynyt, eikä ole edes tavannut lasta pitkään aikaan. Haluaa tehdä minulle kiusaa kieltäessään reissut, vaikka eniten kiusa osuisi lapseen.

Vierailija
11/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kiittää. Entä jos isä väittää minun olevan holtiton yms? Uskooko poliisi kaiken mitä isä sepittää? Pitääkö viedä esim. aiheettomiksi todetut lasut poliisiasemalle? Milläs minä todistan etten ole "holtiton"?

Holtittomuuden voi todistaa pitkässä juoksussa sillä että ei ole holtiton.Ei ala käsirysyyn kenenkään kanssa. Ei etenkään sitten siellä lomalla ja vielä lapsi mukana.

Vierailija
12/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tule saamaan passia jos toinen vanhempi sen kieltää.

Itse asiassa kyllä voi saada mutta  siihen menee oma aikansa.

Vierailija
13/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi voi myöntää lapselle passin myös ilman toisen huoltajan suostumusta, kunhan kyse ei ole siitä että lapsi viedään pysyvästi pois Suomesta. Passihakemukseen joutuu tekemään erillisen selvityksen passin tarpeesta. Poliisi pyytää asiassa sosiaalitoimistosta lausunnon, sekä kysyy myös toisen huoltajan näkemyksen asiaan. Jos kyseessä on selkeä kiusanteko toisen huoltajan puolelta, passi myönnetään harkinnan jälkeen ilman toisen huoltajan suostumusta vaikka olisikin yhteishuoltajuus. Passiprosessiin kannattaa varata normaalia pidempi toimitusaika, ei ole tiskivirkailijan päätettävissä oleva asia.

Terv. poliisitäti

Vierailija
14/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olis passikin, ni pitää olla ulkomaan matkoista lupa molemmalta vanhemmalta.

Vierailija
15/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että sinulla on tuollainen kokemus, mutta oletko oikeasti sitä mieltä että lähtökohtaisesti lapsen matkat estetään jos toimen vanhempi niin ilmoittaa? Kaikki ei ole tuollaisia mainitsemiasi tappelijoita vaan ihan tavallisia vanhempia jotka haluavat viedä lapsensa lomalle hauskaa pitämään.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Holtittomuuden voi todistaa pitkässä juoksussa sillä että ei ole holtiton.Ei ala käsirysyyn kenenkään kanssa. Ei etenkään sitten siellä lomalla ja vielä lapsi mukana.

Vierailija
16/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama tilanne että en meinannut antaa lastani äitinsä passiin merkittäväksi koska oli niin holtiton ja tasapainoton.

Se meni jotenkin niin että annoin sitten luvan ja lapsen äiti lähti sitten siskonsa kanssa rantalomalle etelään.

Olin oikeassa. Tappelivat sitten niin siskokset keskenään että oli poliisit soitettu paikalle.

Miksi minä sain alapeukun vaikka olin oikeassa kun en luottanut lapseni äidin kykyyn huolehtia yhteisestä lapsestamme lomamatkalla?

Onko se lapselle turvallista seuraa jos aikuiset alkaa tapella keskenään niin kovin että sivulliset soittaa poliisit selvittämään tilannetta?

Ette te ole yhtään viisastuneet Eerikan tapauksesta ja jälkeen,kaikea kanssa phyi phyi. Edelleen vaan pidetään muotoseikoista eikä faktoista kiinni..surkeaa surkeeaa ammattitaitoa....ja sukupuolen valistuneemmat aavistaa...

Vierailija
17/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä huonosti sepitettyjä satuja. Jo viimeiset viisi vuotta lapsella on täytynyt olla oma passi.

Vierailija
18/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos poliisitädille vastauksesta! Sitten ei pitäisi hätää olla. Sosiaalitoimesta ovat todenneet lastensuojeluilmoitukset perättömiksi ja kirjattu että olen vastuullinen vanhempi.

Ap

Vierailija kirjoitti:

Poliisi voi myöntää lapselle passin myös ilman toisen huoltajan suostumusta, kunhan kyse ei ole siitä että lapsi viedään pysyvästi pois Suomesta. Passihakemukseen joutuu tekemään erillisen selvityksen passin tarpeesta. Poliisi pyytää asiassa sosiaalitoimistosta lausunnon, sekä kysyy myös toisen huoltajan näkemyksen asiaan. Jos kyseessä on selkeä kiusanteko toisen huoltajan puolelta, passi myönnetään harkinnan jälkeen ilman toisen huoltajan suostumusta vaikka olisikin yhteishuoltajuus. Passiprosessiin kannattaa varata normaalia pidempi toimitusaika, ei ole tiskivirkailijan päätettävissä oleva asia.

Terv. poliisitäti

Vierailija
19/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terv. poliisitäti

Miksi toinen huoltaja tekisi kiusaa omalle lapselleen? Eiköhän kyse ole siitä että yhteiselon aikana on nähty ja koettu kaikea sellaista mikä antaa aiheen epäluottamukselle.

Vierailija
20/49 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä huonosti sepitettyjä satuja. Jo viimeiset viisi vuotta lapsella on täytynyt olla oma passi.

Argumentointivirhe.