Ei ole potkujen saamisen uhkaa, mutta kannattaako silti aina olla esimiehelle rehellinen työtehtäviä, työpaikan ilmapiiriä ja muissa niihin koskevissa asioissa?
Senkin uhalla että totuuden sanominen antaa hieman ei-toivotumman kuvan itsestäsi esimiehelle?
Kommentit (17)
Koska kaikki ei halua kehittyä, tai esimiehellä ei olekkaa valtaa parantaa asioita
Mä en voi sanoa enää mitään, yksi varoitus alla ja seuraavasta ulosajo.
En kerro. Voi joka tapauksessa kääntyä sua vastaan.
Riippuu esimiehestä. Joku voi olla todella kiitollinen antamistasi tiedoista, joku toinen taas voi ottaa ne henkilökohtaisena loukkauksena, minkä seurauksena joudut epäsuosioon.
Ei meillä ainakaan kannata sanoa tai siis voi sanoa, mutta asialle ei tehdä mitään. Syyllistetään vain kertojaa ja suljetaan silmät ongelmilta.
Ihanko oikeasti monella on sellainen k*rpä esimies ettei voi asioita ilmaista vapaasti?
Toisaalta nyt kun itsekin mietin, mistä minäkään tiedän mitä esimieheni todella ajattelee omasta rehellisyydestäni, vaikka kiittelee aina ja sanoo että on todella hyvä että puhun suoraan...
Usein ei kannata kertoa totuutta vaan se, minkä esimies haluaa kuulla. Kun sanot "hyvin menee, kaikki ok", esimiehesi voi kertoa saman omalle esimiehelleen jne. Firmassa menee silloin "paperilla" ja teoriassa hyvin, vaikka kaikki menisi todellisuudessa päin helvettiä.
Mä kerroin ja hoitovapaan jälkeen joudun toisiin tehtäviin...
Juu, komppaan muita täällä. Oikeastaan aika järkyttävää, mutta ei esimiehet halua kuulla mitään negatiivista, kääntyy tosiaan sua itseään vastaan.
Jos olet naisvaltaisella alla, ei. Selkäänpuukotus alkaa heti.
Meillä ei kannata, joutuu silmätikuksi. Itse olen niin tyhmänrohkea etten pysty olemaan hiljaa epäkohdista.
Tämän pelotta kulttuurin takia juuri mikään ei muutu koskaan työpaikoilla! Jos sanot asioista mikään ei muutu paitsi saat veemäisimmät tehtävät tai sopimustasi ei jatketa ja jos et sano niin sama paska jatkuu eli lopputulos on sama teet niin tai näin.
Ei kannata. Joskus olin työpaikan äänitorvi (juu, olen idiootti) ja opin sen että viestintuoja todellakin ammutaan. Ja vielä niin että ensin työkaverit nillittää mulle ja kun eivät itse uskaltaneet esimiehelle sanoa niin sanoin minä. Sitkun esimies kysyy koko porukalta mikä mättää niin kukaan ei puhu eikä pukahda. Vanhoilla permanenttirouvilla on näissä palavereissa aina kaikki hyvin ja loistavasti 😠 ärsyttäviä.
Käyn töissä suorittamassa tehtäväni. En hyvin, mutta sillä tavalla ettei sanomista tule. Ei kiinnosta kehittyminen tai ilmapiiriasiat yms. Kun työaika päättyy, työasiat jää töihin. En käy kantelemassa tai keskustelemassa pomon kanssa mistään, ellei sitten kysy jotain johon on pakko korrektisti jotain ympäripyöreää vastata. Joskus kyllä jotain yleistä elämästä tai säästä voin jutella. Olen melko pidetty työkaverina.
Kyllä kannattaa jos on oikeasti jokin haitta työssä. Jotkut esimiehet käyttävät hyväkseen heikkoja työntekijöitä jotka eivät uskalla sanoa mitään, parempi vain ilmaista oma mielipiteensä kun se voi olla firmankin eduksi parannuksien suhteen.
Häh, tottakai pitää ongelmatapauksista sanoa. Ei kai niissä muuten voi kehittyä.