Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä tahansa muussa työpaikassa paitsi VR:llä lipunmyynnin lopettaminen lähijunissa olisi tarkoittanut konduktöörien irtisanomista!

Vierailija
20.07.2017 |

Mutta VR:llä he jäävät täydellä palkalla "palvelemaan" asiakkaita. Vieläpä usein kaksi samassa junassa!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksiköhän, aika harva sen lippunsa junassa ostaa?

Vierailija
2/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksiköhän, aika harva sen lippunsa junassa ostaa?

Ei ne voi antaa tarkastusmaksua. Tälläkin viikolla katselin junassa kun kysyivät lippua nuorukaiselta. Ei ollut. Lähtivät pois ja sanoivat vain että jos tarkastajat saapuvat saat sakot. Ei tullut tarkastajia. Niiden määrää on taidettu vähentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR varmaankin tulevaisuudessa kouluttaa nuo entiset kondyktöörit tarkastajiksi ja järjestyksenvalvojiksi. Siihen asti haahuilevat junissa tyhjän panttina.

Vierailija
4/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se sitten jotenkin hyvä asia, että siellä junassa ei ole mitään henkilökuntaa?

Vierailija
5/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VR varmaankin tulevaisuudessa kouluttaa nuo entiset kondyktöörit tarkastajiksi ja järjestyksenvalvojiksi. Siihen asti haahuilevat junissa tyhjän panttina.

Ai näinkö luulet? Minä taas olen varma, että uudistus on markkinoitu henkilöstölle ikuisuusfraasilla "uudistus ei aiheuta irtisanomisia"! Se taas tarkoittaa, että juuri uudistushetkellä ei saa potkia ketään pihalle, mutta hetkikohta parin kuukauden jälkeen jo kyllä.

Vierailija
6/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko se sitten jotenkin hyvä asia, että siellä junassa ei ole mitään henkilökuntaa?

Eikö se olisi hyvä, että se henkilökunta myös tekee jotain? Järjestyksenvalvoja mm. kykenee hoitamaan häiriköt ulos junasta. Heillä on viiltoliivit päällä ja koulutus vaaratilanteita varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että seuraava vaihe on se, kun nuo irtisanotaan tarpeettomina. Jostain syystä eivät halunneet  toteuttaa kertarysäyksellä.

Vierailija
8/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kohta on VR:llä "yyteet". Perustelevat että päällekkäiset toiminnot HSL:n tarkastajien kanssa ja johan niistäkin maksetaan samoin + liikkuvista vartijoista... Ei se säästö tulee niistä lipunmyynti laitteista jotka konnareilla oli vaan henkilöstökuluista....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että seuraava vaihe on se, kun nuo irtisanotaan tarpeettomina. Jostain syystä eivät halunneet  toteuttaa kertarysäyksellä.

Samaa luulen minäkin. Varmaan tässä "siirtymävaiheessa" ovat vielä opastamassa ihmisiä, mutta myöhemmin hekin joutuvat kortistoon.

Vierailija
10/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että seuraava vaihe on se, kun nuo irtisanotaan tarpeettomina. Jostain syystä eivät halunneet  toteuttaa kertarysäyksellä.

Samaa luulen minäkin. Varmaan tässä "siirtymävaiheessa" ovat vielä opastamassa ihmisiä, mutta myöhemmin hekin joutuvat kortistoon.

Tämähän se on tarkoitus. Pehmitettiin nyt vain tätä siirtymävaihetta, muka parantamalla palvelua. Ei siinä kauan mene, kun joka tyyppi on potkaistu pellolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että seuraava vaihe on se, kun nuo irtisanotaan tarpeettomina. Jostain syystä eivät halunneet  toteuttaa kertarysäyksellä.

Samaa luulen minäkin. Varmaan tässä "siirtymävaiheessa" ovat vielä opastamassa ihmisiä, mutta myöhemmin hekin joutuvat kortistoon.

Ja sit junista tulee Bagdadin tori.

Vierailija
12/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä on paljon porukkaa pistetty pihalle. Ei tosin YT-neuvotteluilla, vaan ihan sillä perinteisellä tavalla, ettei ole määräaikaisuuksia jatkettu, on ilmoitettu ettei ole mahdollista tarjota täysiä tunteja ja niitä on vähennetty radikaalisti, on siirretty toisiin, ei-niin-mieluisiin tehtäviin, ja sitten työntekijät ovat lähteneet itse.

Nim. Lähipiirissä useampi entinen konduktööri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksiköhän, aika harva sen lippunsa junassa ostaa?

Erittäin moni ostaisi lipun junasta. Sitä on ennen tätä uudistusta vaan yritetty tehdä mahdollisimman vaikeaksi ja kalliiksi.

Vierailija
14/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipunmyynnistä eri liikennevälineissä päättää HSL-alueella HSL. Niinkuin se päätti, ettei lippuja myydä enää junissa. SIihen ei VR:llä eikä Deutsche Bahnilla ole sanottavaa. Lipun on tähän asti ostanut junista 1,6% kaikista matkustajista, 98,6 % on onnistunut ostamaan sen ennen junaan menoa.