Missä tahansa muussa työpaikassa paitsi VR:llä lipunmyynnin lopettaminen lähijunissa olisi tarkoittanut konduktöörien irtisanomista!
Mutta VR:llä he jäävät täydellä palkalla "palvelemaan" asiakkaita. Vieläpä usein kaksi samassa junassa!
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Ai miksiköhän, aika harva sen lippunsa junassa ostaa?
Ei ne voi antaa tarkastusmaksua. Tälläkin viikolla katselin junassa kun kysyivät lippua nuorukaiselta. Ei ollut. Lähtivät pois ja sanoivat vain että jos tarkastajat saapuvat saat sakot. Ei tullut tarkastajia. Niiden määrää on taidettu vähentää.
VR varmaankin tulevaisuudessa kouluttaa nuo entiset kondyktöörit tarkastajiksi ja järjestyksenvalvojiksi. Siihen asti haahuilevat junissa tyhjän panttina.
No onko se sitten jotenkin hyvä asia, että siellä junassa ei ole mitään henkilökuntaa?
Vierailija kirjoitti:
VR varmaankin tulevaisuudessa kouluttaa nuo entiset kondyktöörit tarkastajiksi ja järjestyksenvalvojiksi. Siihen asti haahuilevat junissa tyhjän panttina.
Ai näinkö luulet? Minä taas olen varma, että uudistus on markkinoitu henkilöstölle ikuisuusfraasilla "uudistus ei aiheuta irtisanomisia"! Se taas tarkoittaa, että juuri uudistushetkellä ei saa potkia ketään pihalle, mutta hetkikohta parin kuukauden jälkeen jo kyllä.
Vierailija kirjoitti:
No onko se sitten jotenkin hyvä asia, että siellä junassa ei ole mitään henkilökuntaa?
Eikö se olisi hyvä, että se henkilökunta myös tekee jotain? Järjestyksenvalvoja mm. kykenee hoitamaan häiriköt ulos junasta. Heillä on viiltoliivit päällä ja koulutus vaaratilanteita varten.
Minä luulen, että seuraava vaihe on se, kun nuo irtisanotaan tarpeettomina. Jostain syystä eivät halunneet toteuttaa kertarysäyksellä.
Valitettavasti kohta on VR:llä "yyteet". Perustelevat että päällekkäiset toiminnot HSL:n tarkastajien kanssa ja johan niistäkin maksetaan samoin + liikkuvista vartijoista... Ei se säästö tulee niistä lipunmyynti laitteista jotka konnareilla oli vaan henkilöstökuluista....
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että seuraava vaihe on se, kun nuo irtisanotaan tarpeettomina. Jostain syystä eivät halunneet toteuttaa kertarysäyksellä.
Samaa luulen minäkin. Varmaan tässä "siirtymävaiheessa" ovat vielä opastamassa ihmisiä, mutta myöhemmin hekin joutuvat kortistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että seuraava vaihe on se, kun nuo irtisanotaan tarpeettomina. Jostain syystä eivät halunneet toteuttaa kertarysäyksellä.
Samaa luulen minäkin. Varmaan tässä "siirtymävaiheessa" ovat vielä opastamassa ihmisiä, mutta myöhemmin hekin joutuvat kortistoon.
Tämähän se on tarkoitus. Pehmitettiin nyt vain tätä siirtymävaihetta, muka parantamalla palvelua. Ei siinä kauan mene, kun joka tyyppi on potkaistu pellolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että seuraava vaihe on se, kun nuo irtisanotaan tarpeettomina. Jostain syystä eivät halunneet toteuttaa kertarysäyksellä.
Samaa luulen minäkin. Varmaan tässä "siirtymävaiheessa" ovat vielä opastamassa ihmisiä, mutta myöhemmin hekin joutuvat kortistoon.
Ja sit junista tulee Bagdadin tori.
Kyllä sieltä on paljon porukkaa pistetty pihalle. Ei tosin YT-neuvotteluilla, vaan ihan sillä perinteisellä tavalla, ettei ole määräaikaisuuksia jatkettu, on ilmoitettu ettei ole mahdollista tarjota täysiä tunteja ja niitä on vähennetty radikaalisti, on siirretty toisiin, ei-niin-mieluisiin tehtäviin, ja sitten työntekijät ovat lähteneet itse.
Nim. Lähipiirissä useampi entinen konduktööri
Vierailija kirjoitti:
Ai miksiköhän, aika harva sen lippunsa junassa ostaa?
Erittäin moni ostaisi lipun junasta. Sitä on ennen tätä uudistusta vaan yritetty tehdä mahdollisimman vaikeaksi ja kalliiksi.
Lipunmyynnistä eri liikennevälineissä päättää HSL-alueella HSL. Niinkuin se päätti, ettei lippuja myydä enää junissa. SIihen ei VR:llä eikä Deutsche Bahnilla ole sanottavaa. Lipun on tähän asti ostanut junista 1,6% kaikista matkustajista, 98,6 % on onnistunut ostamaan sen ennen junaan menoa.
Ai miksiköhän, aika harva sen lippunsa junassa ostaa?