Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua nykyistä industrial-tyyliä...

Tyhmä
20.07.2017 |

Voisiko joku ystävällisesti selittää mikä idea siinä on?

Mitä järkeä on, että katto on revitty auki ja ilmastointiputket ovat esillä toimistoissa ja ravintoloissa:

http://vintageindustrialstyle.com/wp-content/uploads/2017/03/Industrial…
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/08/4d/dd/084dddc7c27beab…

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Ihan vaan sen takia koska se näyttää hyvältä. Mä taas en ymmärrä maalaisromanttista tyyliä.

Vierailija
2/18 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain harvoissa tapauksissa se voi oikeasti näyttää hienolta. Useimmissa se ei vaan toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mikä idea? Onhan se hyvä, että kokeillaan kaikenlaista uutta eikä jämähdetä menneeseen. Tyylit tulee ja menee. Ravintolan tai kaverin kodin sisustus ei kuitenkaan sinun elämääsi kovin paljon vaikuta.

Vierailija
4/18 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mikä idea? Onhan se hyvä, että kokeillaan kaikenlaista uutta eikä jämähdetä menneeseen. Tyylit tulee ja menee. Ravintolan tai kaverin kodin sisustus ei kuitenkaan sinun elämääsi kovin paljon vaikuta.

Mutta jos uusi on objektiivisesti huonompi, niin miksi muuttua? Nykypäivänä moni asia tuntuu muuttuvan pelkästään "muutoksen vuoksi", eikä sen vuoksi, että se näyttäisi paremmalta.

Vierailija
5/18 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleensä ravintolassa tapana katsoa ruokaani tai ruokailukaveriani. En tuijottele kattoa.

Vierailija
6/18 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin uusi pääkirjasto:

https://www.oaq.com/fileadmin/_migrated/pics/Helsinki_Central_Library_b…

Muistuttaa jotain varastohallia. Missä penkit? Seinät? Mikä tarkoitus noilla jättimäisillä 'puupalkeilla' on - eikö niihin voi lyödä päänsä? Kaiken lisäksi tilat näyttävät kovin hämäriltä.

Mielestäni kaikkea uutta voi kokeilla, kunhan vain pitää käytettävyyden ensimmäisenä mielessä.

Vierailija
7/18 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos uusi on objektiivisesti huonompi, niin miksi muuttua? Nykypäivänä moni asia tuntuu muuttuvan pelkästään "muutoksen vuoksi", eikä sen vuoksi, että se näyttäisi paremmalta.

Siis miten niin "objektiivisesti huonompi"?

Vierailija
8/18 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, aina ei voi sisustaa pirtin pöydällä ja tyhjistä viinapulloista tehdyllä "asetelmalla". Kannattais varmaan hyväksyä se.

Vierailija
9/18 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, luulin että puhutaan industrial-musasta.

Vierailija
10/18 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kirjoitti:

Muistuttaa jotain varastohallia. Missä penkit? Seinät? Mikä tarkoitus noilla jättimäisillä 'puupalkeilla' on - eikö niihin voi lyödä päänsä? Kaiken lisäksi tilat näyttävät kovin hämäriltä.

Mielestäni kaikkea uutta voi kokeilla, kunhan vain pitää käytettävyyden ensimmäisenä mielessä.

Tuo tila vaikuttaa olevan suunniteltu ensisijassa nuorille. Itse olisin viihtynyt tuolla teininä :)

Vierailija
11/18 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin että puhutaan lävistyksistä.

Vierailija
12/18 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin "objektiivisesti huonompi"?

Henkilökohtaisista mielipiteistä riippumaton, yleispätevä.

Esim. oikealla oleva kuva on objektiivisesti huonompi:

https://cdn-images-1.medium.com/max/1600/0*Fs1j2wrJ-zU43E5m.png

http://d0od.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/07/14381995…

Toki silmät tottuvat mihin tahansa tyyliin ja alkavat pitämään sitä "parempana" kuin edellistä tyyliä. Näin raha liikkuu yhteiskunnassa.

Vierailija
13/18 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joku väitti et makuasioista ei voi kiistellä

Vierailija
14/18 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kirjasto. Paljon halvemmalla olisi pääsy, kun olisi vain otettu Forumin parkkipaikka uuteen käyttöön. Sisältä näyttää kuitenkin ihan samalta.

Vierailija
15/18 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen puolestani aina ihmetellyt, miksi sotien jälkeen rakennetut kerrostalot ovat poikkeuksetta helkutin rumia laatikoita. Vähän niin kuin silmät ilman ripsiä ja kulmakarvoja. Vanhemmissa taloissa on sievää koristeellisuutta ulkopinnassa, parvekkeen kaiteissa, ikkunanpielissä, kaunis ulko-ovi kahvoineen, mosaiikkimaalaus rappukäytävässä jne. Miksi se on niin äärettömän vaikeaa tehdä uusista kerrostaloista kauniita? Ei varmaan maksaisi maltaita laittaa vähän jotain kruusausta pintaan. Kauniista kodista tulee hyvä mieli, ja tyytyväinen ihminen pysyy henkisesti terveenä. Kun asuu neuvostokolossissa, jossa jokainen ilonpilkahdus on helvetistä, ei paljon naurata.

Vierailija
16/18 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kirjoitti:

Tuo ei kyllä näytä houkuttelevalta. Minä haluaisin kirjastoon paljon luonnonvaloa, lämpimiä puupintoja ja viherkasveja. Se olisi paikka, johon voi paeta arjen harmautta ja talven viimoja.

Tuo kuva näyttää siltä, että tuntuu vapauttavalta, kun saa astua kirjastosta ulos.

Vierailija
17/18 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään tosi paljon Porin uuden uimahallin ulkonäöstä, vaikka se onkin siis uusi rakennus. Siinä on kauniit mittasuhteet, kaunis pinta, kauniit vaalean turkoosin ja valkean värit, aaltoileva katon muoto, kaunis fontti uimahalli-nimessä. Aina sykähdyttää ihanasti mennä siihen rakennukseen. Olen alkanut käydä uimahallissa ihan vain sen takia enemmän, että niin kauniiseen rakennukseen menee mielellään. Sellaista uustuotantoa toivoisin näkeväni enemmän. Tosin se olikin ulkomaista suunnittelua eikä suomalaista.

Vanha uimahalli oli todella ruma. Ja Porin pääkirjasto taas näyttää erehdyttävästi 50-lukulaiselta uimahallilta, sillä se on kauttaaltaan päällystetty kiiltävällä tummansinisellä kaakelilaatalla. Sitä ei koskaan arvaisi kirjastoksi. Mitenköhän siihen saataisiin kunnon julkisivuremontti?

Vierailija
18/18 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyyn rajaan saakka aivan yhdentekevää minulle, mutta herran jestas sitä luomusta, mikä oli.. olisikohan se ollut viimeisimmässä Deko-lehdessä. Se oli jo hieman liikaa... Olisiko jollain lehti käsillä ja voisi katsoa nimet, niin saisi linkattua? Ihailtavaa siis se, että ei tingitä vaan tehdään sitä mitä haluaa, mutta... Herran jestas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi