täytyykö odottaa kuukausi :O
Hei kaikki,
Olen uusi vauvakuumeilija tällä palstalla. Pillerit on kyllä jätetty pois jo elokuussa. Kuukautiset ovat tulleet todella säännöllisesti ja kivuttomasti, vaikka odotin muuta liki vuosikymmenen pillerirumban jälkeen. Heti ekoista ' luomumenkoista' lähtien kierto on ollut 28-30 päivää. Mutta tässä kierrossa onkin jo menossa päivä 38!
Odotukset tietenkin ovat korkealla :D Olen testannut Predictorilla kahdesti, viimeksi eilen (aamulla), ja Negaa on näyttänyt.
Soitin terkkarille, kun halusin asiaan varmistusta (virheekseni kerroin negatiivisista apteekkitesteistä!) Hänen mielestään on aivan ' normaalia' että kuukautiset voisivat jäädä välistä. Hän ei siis lämmennyt ajatukselle, että olisin mennyt testaamaan labraan.. :/
Sanoi vain, että jos seuraaviakaan kuukautisia ei kuulu ajallaan, niin voin Soittaa gynekologille joskos olisi syytä tutkia asiaa. Ja jos olisinkin raskaana, niin toista kuukautta ennen ei kuulemma " kuitenkaan tehdä mitään" :S
Minulle ei kuitenkaan ole koskaan käynyt, että kuukautiset jäisivät Väliin, enkä ole kuullut tutuiltanikaan moista. Elämäni on kulkenut suhteellisen samaa rataa kuin aiempinakin kuukausina, eli stressistä / laihduttamisesta / yms. ei mielestäni tämä voi johtua.
Kysymyksenii onkin: Onko jollain kokemusta, että kuukautiset vain ovat jääneet väliin ja sitten taas ' tupsahtaneet' takaisin (ilman kummempaa selitystä)? ja lisäksi: Mitä mieltä olette terveydenhoitajan asennoitumisesta? Itse ainakin tunsin itseni hiukan nolatuksi, kun selkeästi olin hänen mielestään yli-innokas... :(
*ja tottakai toivon, että kuukautisten jääminen tarkoittaisi raskautta* mutten jaksaisi sitä koko ajan testailla tikuillakaan.. :P
ps. Millaisia kokemuksia on Predictorista? Onko niin varma, kuin väittää mainoksessa olevansa?
Kommentit (2)
...vaikka olinkin odottanut toisenlaista vastausta ;)
Mutta taidanpa ottaa neuvostasi vaarin ja aloittaa lämpöjen seuraamisen, niin ehkä on helpompi ymmärtää näitä kiertokiemuroita :)
Minulla on ollut nyt 5 kiertoa hormonikierukan poiston jälkeen (olin vuodoitta 4,5 v). Ensimmäinen kierto oli ihan tynkä ja mitätön. Seuraava kierto oli 38 pv (ovulaatio oli kp 18 ja olin ihan hermona kun testit näytti negaa), kaksi seuraavaa kiertoa oli normaaleita 29-31 pv, kun taas nyt tämä... ovulaatio oli vasta eilen, kp 22. Ajattelin jo ettei sitä tulekaan tässä kierrossa. Menkat alkavat minulla siis tässä kierrossa n. kp 36-40 kun en voi raskautua. Joskus esikoista yrittäessä yksi kierto oli 55 pv, koska yksi ovulaatio jäi välistä, samoin menkat. Seuraava ovulaatio tuli ihan " ajallaan" ja menkat " normaalisti" . Kaikilta naisilta jää joskus kiertoja ovuloimatta, joskus tulee menkat, joskus ei. Veikkaisin että sun tilanteessa joko ovulaatio on tullut myöhemmin tai sitä ei tullut ollenkaan. On ihan normaalia jos joskus niin käy, kunhan ei joka kierrossa :) Oletko mitannut aamulämpöjä? Voit alkaa mittailla vaikka heti, niin seuraavassa kierrossa on jotain mihin verrata.
Tietysti toivon että testi olisi näyttänyt väärin, mutta ikävä kyllä se on aika harvinaista :(