Linkedin on "pyrkyreiden" nousupaikka. Muita samaa mieltä?
Käsittääkseni linkkari on tehty alunperin työllistymistä varten, mutta kuitenkin moni ihminen (suuri osa) on jo töissä. Joka helkutin työharjoittelu pitää olla hienoilla enkunkielisillä nimillä, jotka ei sano juuri mitään. Kukaan hyvin jo menestynyt ja itseensä tyytyväinen ei ole siellä. Siellä ei myöskään ole monet julkisen alan (haastavampaa ammatit ja niiden työtnekijät) kuten opetus ja lääkärit. Jokainen tradenomi ja datanomi kyllä siellä kertoilee omasta erikoisuudestaan. Itse en menis ja kukaan itseään kunnioittava ei sinne tietojaan lävitte le
Satuin vain tekee nimettömän tilin, sillä uteliaisuus heräsi ja halusin vakoilla muita
Kommentit (37)
Minä pidin ilmaista premium-työnhakusysteemiä kuukauden ajan ja sain yhden huonolla englannilla kirjoitetun yhteydenoton, joka ei koskenut minun alaani tai taitojani millää tavalla. LinkedIn kuitenkin on lähetellyt minulle vuosikausia viestiä siitä, että ihmiset katselevat minun profiiliani. Kun käyn kurkkaamassa, ketkä siellä katselevat, vastassa on aina se yksi tuttu ja yksi tuntemattomana katsellut, jotka näkyivät jo viime keväänä.
Se on hyvä varmaan tietyillä aloilla, tyyliin kaupallinen ala tai it-ala ja silloin, kun sinulla on koulutusta ja relevanttia työkokemusta. Mutta esim. omalla kohdallani olisi lähinnä vitsi mennä sinne, koska mulla on lukion jälkeen vain kaksi keskeytettyä korkeakoulututkintoa ja työkokemus pelkkiä kesätöitä jotka sellaista ihan hanttihommaa. Ei mitään muutakaan erityistä osaamista. Tällä hetkellä ei ole töitä. Joten tuskinpa ihan kovin montaa mua kiinnostaisi mihinkään palkata, jos sinne profiilin tekisin.
Olen ollut siellä 8 vuotta, ainuttakaan työtarjousta ei ole tullut, vaikka osaamista ja kokemusta löytyy. Käyttäjien kirjoittamat artikkelit siellä kuvastavat melko itse- ja suorituskeskeistä elämäntapaa ja ajattelua. Se on enemmän alttari suorituksen ja aseman ihannoinnille, asioita jotka eivät minua kiinnosta.
Valopilkkuna oli kyllä se, että löysin sieltä erään ihmisen jota olin aina salaa rakastanut :)
Aika mustavalkoiset vaihtoehdot sun äänestyksessä, ap.
Vierailija kirjoitti:
Jollain tavoin pyrkyreiden paikka.
Jos Suomessa yrittaa parantaa elamantilaansa tai yrittaa ylospain ammatissaan niin se on het pyrkyryytta.
Ainoa kunniallinen olotila on sohvalla makuu sossun kustantamana.
Sivustolle ei voi tehdä profiilia, ellei ole ilmoittaa työpaikkoja joissa on ollut, eli osa ihmisistä ei pääse sinne.
Luovan keskustelun alusta jos jotain positiivista
Linkedin on aivan turha ja höpöhöpösivusto.
Työtä saa jopa paremmin kun ei oo sinne kirjautunut , kertoo moni.
On aivan ääliömäistä, kun umpisuomalaisia työpaikkoja
tahkonneet vääntävät Linkkeriin CV:nsä guuglekääntäjän avulla tyyliin:
- Basic school
- Profession school, welder line
- Welder at Mr Pärnänen´s carage
- Army at Children´s Lake, Kouvola, warman
Vierailija kirjoitti:
Linkedin on aivan turha ja höpöhöpösivusto.
Työtä saa jopa paremmin kun ei oo sinne kirjautunut , kertoo moni.
On aivan ääliömäistä, kun umpisuomalaisia työpaikkoja
tahkonneet vääntävät Linkkeriin CV:nsä guuglekääntäjän avulla tyyliin:
- Basic school
- Profession school, welder line
- Welder at Mr Pärnänen´s carage
- Army at Children´s Lake, Kouvola, warman
Heh, minäkin olen Children's Laken veterinaari :)
En tiedä muista verkkosukista, mutta itseäni ärsyttää aivan suunnattomasti työtön-sairaslomailoja tuttava joka on rekisteröinyt itsensä sinne. Ammatiksi kirjoittanut englanniksi että sitä-ja-tätä. Koulutus onkin ylioppilas jostain keskinkertaisesta lukiosta from nowwhere. Ja käyttää sitä profiiliaan pelkästään kyttäämiseen ja uteliaisuutensa täyttämiseen.
Mitä wattia se siellä edes tekee?
Mun ystävä kerkesi olla työttömänä muutaman päivän. Teki Linkkariin päivityksen jossa kertoi mielenkiintoisesti elämästään ja osaamisestaan 6 eri kielellä. Melkein 200 firmaa (!) Suomesta ja ulkomailta otti yhteyttä ja suurin osa niistä oli valmis tarjoamaan töitä ilman haastattelua. Valkkasi niistä mielenkiintoisimman ja aloitti työt seukki viikolla. Olisinpa minäkin yhtä luova ja kielissä hyvä...
Minä tein sinne profiilin, mutta enpä siitä oikein mitään ymmärrä enkä ole jaksanut perehtyäkään. Olen yrittäjä ja ihan asiakkaita ajattelin tuota kautta etsiä, mutta onpa noita tullut muualtakin.
Pyrkyreiden ja perseennuolijoiden kanava. Oikein nauratti yhden tyypin sivut, missä joku entinen työnantaja kehui hänet taivaisiin, joopa joo senhän voi sinne itsekin postata. Tosi uskottavaa.
Oleellinen LinkedIn on aloilla, joissa kehitytään ja mennään sitä kautta aina uusiin ja vaativampiin tehtäviin paremmalla palkalla. Täysin turha taas joillekin opettajille tai sairaanhoitajille, joilla ei ole etenemismahdollisuuksia käytännössä ollenkaan.
Meillä esimies suositteli, että kaikki tekevät profiilin LinkedIn:iin. Sieltä on sitten aika ajoin tullut työtarjouksia ja mietin, että onkohan se esimies ihan sisäistänyt, mitä se sivusto saattaa merkata. Joudun kyllä itse perhesyistä pysyttelemään nykyisellä kotipaikkakunnalla enkä voi muuttaa töihin vaikkapa pääkaupunkiseudulle. Välillä oudoksuttaa, että ketkä sitä profiilia oikein käyvät katsomassa ja miksi. Viisikin päivässä.
On aloja, joilla verkostoitumisesta on hyötyä. Silloin on perusteltua olla LinkedInissä ja sitä kautta voi hyvinkin löytää uuden työn ja edetä urallaan. Sopii siis lähinnä uraorientoituneille asiantuntijoille tai johtajille. Perusduunari ei tee sillä mitään, esim. opettaja tai sairaanhoitaja.