Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään muuta, jolla on kärkipurenta? (No eipä tietenkään ole...)

Vierailija
19.07.2017 |

Eli siis purenta, jossa ylä- ja alaetuhampaat osuvat yhteen. Jos on, niin tuottaako se teille minkäänlaisia ongelmia?

Itse vihaan yli kaiken omaa kärkipurentaani. En pysty puhumaan nopeasti tai muuten puhe tulee sössötyksenä. Lisäksi hampaat kolahtelevat epämiellyttävästi yhteen ja leuat väsyvät ja kipeytyvät. Olisin niin paljon sosiaalisempi normaalilla purennalla. Olen käynyt useammallakin oikojalla ja kaikki sanovat, että purentani on ihan hyvä, ja itse asiassa hampaani oiottiin lapsena nimenomaan tähän nykyiseen asentoon (vanha purenta ei tuottanut mitään ongelmia). Silti jännästi itseäni ei ole varmaan koskaan tullut vastaan henkilöä, jolla olisi samanlaiset hampaat kuin minulla ja tuskin täältäkään sellaista löytyy.

Ärsyttää ja masentaa. :(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä löytyy ainakin yksi, jos näin vanhaa vastausta ikinä sattuisit lukemaan :) Ja ongelmatkin samoja, olen iloinen ihminen ja nauran paljon mutta suuta peittelen purennan vuoksi ja se häiritsee minua :\

Nyt aloitin hammashoidon yksityisellä ja saan lähetteen julkiselle, jossa arvioidaan leuan leikkaustarve. Ikinä ei julkisella ole väläytettykään tätä vaihtoehtoa, ja olen niin tyytyväinen että lähdin yksityiselle. Leikkaus olisi toipumisineen raskas prosessi mutta olen valmis siihen, tuntuu niin isolta asialta omaan elämään tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla