K-junassa tänään..
Oltiin koko perhe leffassa ja syömässä tänään ja kotiin tullessa junaseuralaiset olivat "vauhdissa". 4kpl n.20v kundeja ja 1 vanhempi varmasti yli 4kymppinen joka jutuista päätellen oli linnasta vapautunut kuten kuului sekä 2kymppinen tyttö.
V*ttu oli joka toinen sana ellei useampikin ja bentsot, diapamit, valiumit ja hasis vilisivät jutuissa.
Tuli aika paska olo, pala kurkussa sitä kuunteli varsinkin kun omat 14v ja 16v istui vieressä. Mietin, että vaikka mutkalle vääntyisin, sitä ihteään söisin ja henkeni antaisin kunhan eivät vain omani päätyisi samaan jamaan sitten muutaman vuoden päästä/sisällä. Hekin jonkun äidin "pienokaisia".
Surullista, todella.
Kommentit (23)
Tollasethan on just parasta seuraa. Mieluummin sellasten elämää nähneiden kanssa kuin joidenkin pikkusievien poroporvarien kuplassa =D
Vierailija kirjoitti:
Nallekarkit ei mee tasan. Voit lohduttautua sillä, että ei ne tajua olevansa huono-osaisia. Ne on onnellisia varmasti ja tyytyväisiä elämäänsä, kun eivät tiedä paremmasta. Kun joku pala puuttuu aivoista :(
Puhut ihan ku nää ihmiset ois jotain eläimiä. Kyllä ne tiedostaa niiden tilanteen aivan hyvin.
Niin.
Mutta missä vaiheessa heillä lähti menemään "vinoon"...jaettiinko niin paskat kortit jo syntyessä tai varhain lapsuudessa, että altistivat ja aiheuttivat tuon vai ns normiperhetausta ja teini-ikä aiheutti toi tullessaan.
Yhtäkaikki, jonkun "vauvoja" hekin ovat ja äitinsä/isänsä huolesta sykkyrällä ja loputtoman surullisia..
Pienessä sievässä, bissetölkit kourassa, pää pehmeänä jostain aineista, keskellä arki-iltapäivää..
Jakoivat vinkkejä miten joltain kaverilta Töölöstä saa tabuja ja miten yhdellä ei valiumit tunnu missään jne.
Ei helvetti, en pysty ajattelemaankaan :'(
Ap
Minua huolestuttaa se, että aineista yms.puhuminen suureen ääneen junassa on ihan ok, ei hävetä tms. Ja tosiaan kaljatölkki kädessä yksin käveleminen keskellä päivää arkena on ihan normaalia touhua. Ja tämä on ihan normaalia arkea ainakin Helsingissä. En osaa paremmin selittää, mutta jotenkin siis nykyään on ihan sallittua diilata huumeita junassa ja vetää kaljaa keskellä päivää. Aika surullista :(
Tikkurilassa ja Hiekkaharjussa jäivät pois.
Ei se, että mahdollisesti "ryöstäisivät" minut(kin) tilaisuudet tullen, poista sitä tosiasiaa, että ovat jonkun lapsia, joku äiti pelkää ja rakastaa päivittäin lapsensa vuoksi itsensä rikki, ovat vasta nippanappa aikuisia, elämän pitäisi olla edessä ja se elämä on jo ihan raiteiltaan plus elimistö riippuvainen myrkyistä.
Minun suurin pelkoni on, että omilleni tapahtuisi jotakin ikävää, en selviäisi siitä. Toiseksi suurin se että sairastun ja kuolen liian aikaisin kuten äidilleni kävi (47v), mutta sekin olisi helpommin siedettävissä kunhan vain lapseni kasvaisivat tasapainoisiksi ja onnelliseksi aikuisiksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minua huolestuttaa se, että aineista yms.puhuminen suureen ääneen junassa on ihan ok, ei hävetä tms. Ja tosiaan kaljatölkki kädessä yksin käveleminen keskellä päivää arkena on ihan normaalia touhua. Ja tämä on ihan normaalia arkea ainakin Helsingissä. En osaa paremmin selittää, mutta jotenkin siis nykyään on ihan sallittua diilata huumeita junassa ja vetää kaljaa keskellä päivää. Aika surullista :(
Kyllähän se omalla tavallaan heijastelee tehtyjä poliittisia päätöksiä jo vuosikymmenien ajalta. Varsinkin nyt SSS-komppanian ollessa puikoissa voimme spekuloida että kyseinen meno tulee lisääntymään entisestään. Ihan aina ei voi vain sulkea silmiänsä ja syytää kaikki vastuu niiden väliinputoajien niskaan. Kaikki ei aina ole omaa valintaa vaikka sellaisiakin äänenpainoja jotkut tykkäävät viljellä.
Diapam (engl. Valium) on ihan laillinen lääke, jota kymmenet tuhannet suomalaiset käyttävät eri syistä.
Yleensä tuollaisten tapausten vanhemmat ei vain välitä. Älä sinäkään.
Mua ahdistaa tuollaiset silloin, kun olen pienten lasten kanssa liikenteessä -narkit ovat arvaamattomia käytökseltään. Mutta mietin samoja asioita kuin sinä ja voin sanoa, että pahinta olisi jos joku lapsista ajautuisi sellaiseen tilaan. Silloin tietäisi, että toivoa ei ole. Joutuisi vaan katsomaan vierestä, kun toinen tuhoaa elämänsä. Järkevät harrastukset pitävät poissa pahan teosta silloin, kun se harhautuminen on uhkana suurimmillaan. Me aiomme satsata harrastuksiin, jotta kiusauksilta vältyttäisiin mahdollisimman pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuollaisten tapausten vanhemmat ei vain välitä. Älä sinäkään.
Osa saa opin kotoa, mutta suurin osa ei. Huumeisiin sortuu herkkä henkilö helpoiten. Syitä on monia, mutta yksi yleinen yhteinen luonteenpiirre on herkkyys. Ja en ole itse käyttäjä. Olen vain työni puolesta heidän kanssaan usein tekemisissä. Lähinnä entisten käyttäjien kanssa.
Teini-ikäistä ei pakoteta minkään harrastuksen pariin, jos hän ei sitä halua. Voi vain kannustaa, kehoittaa, puhua asian hyvistä puolista/vaikutuksista jne.
Meillä nuorempi poika harrasti jalkapalloa ikävuodet 5v-14v kunnes oli pakko taipua hänen lopettamistahtoonsa. Jossakin vaiheessa asioissa on kuultava ja kuunneltava myös sitä lasta/nuorta, vaikka miten itseä kirvelisi. No, toki liikkuu yhä muilla tavoin, mutta silti.
Ap
Itse olin tänään bussissa, jossa narkkari sai jonkun kohtauksen. Kouristeli bussin lattialla.
Ihana ap, luulin otsikosta, että taas joku ylentää itseään roskasakin sekoilulla, mutta sähän välität oikeasti. Joo, nuorten äitinä näitä asioita miettii todella. "Hyvä" kotikaan ei aina auta, seura voi joskus viedä mukanaan. Elämä jää elämättä jos päätarkoituksena on päivästä toiseen olla sekaisin. Ikääntyneempiä en osaa enää sympata, mutta joitakin nuoria katsellessa sydäntä särkee.
Junassa on hauska matkustaaaaa *hoilaaaa*.
Miksi oot niin ennakkoluuloinen? Mekin kaverin kanssa jutellaan usein bentsoista ja viihteilystä ja ollaan molemmat hyvin pärjääviä yliopisto-opiskelijoita. Ei päihteitä käyttävä nuori ole välttämättä syrjäytynyt raukka
Vierailija kirjoitti:
Miksi oot niin ennakkoluuloinen? Mekin kaverin kanssa jutellaan usein bentsoista ja viihteilystä ja ollaan molemmat hyvin pärjääviä yliopisto-opiskelijoita. Ei päihteitä käyttävä nuori ole välttämättä syrjäytynyt raukka
Juu ottakaa vain äidit neuvoa näiltä hyvin pärjääviltä opiskelijoila, bentsoa naamaan jo 10 vuotiaille, niin pärjäävät vielä paremmin. Mites päivystävilta narkeilta meni noin monta viestiä ennenkuin ehtivät elämäntapaansa mainostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ottakaa vain äidit neuvoa näiltä hyvin pärjääviltä opiskelijoila, bentsoa naamaan jo 10 vuotiaille, niin pärjäävät vielä paremmin. Mites päivystävilta narkeilta meni noin monta viestiä ennenkuin ehtivät elämäntapaansa mainostamaan.
Et selvästi ole tutustunut opiskelijaelämään päihteilyineen
Nallekarkit ei mee tasan. Voit lohduttautua sillä, että ei ne tajua olevansa huono-osaisia. Ne on onnellisia varmasti ja tyytyväisiä elämäänsä, kun eivät tiedä paremmasta. Kun joku pala puuttuu aivoista :(