Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on velkaa? (Ei asuntolainaa)

Vierailija
19.07.2017 |

Kysymys otsikossa. Kertokaa myös nettotulonne. Minulla noin 5 000 euroa luottokorttivelkaa. Nettotulot n. 2500 €/kk. Olen ollut toistuvasti työttömänä, nyt onneksi töissä. Pahimmillaan luottokorttivelkaa oli 9 000 euroa, mutta olen vähitellen saanut makseltua niitä pois.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nro. 15 maksaa tonnin limitillä vaikka kahden hengen á 1200e lennot? Hyvin äkkiä tulisi ongelmia jos vain tonni olisi limittiä, ei sillä kovin pitkälle lentoja tai pitkää hotellilomaa makseta, etenkään jos kerralla maksaa useamman hengen matkan (niinkuin varauksia tehdessä on järkevintä). Toki korttia voisi "tankata" etukäteen, mutta joillakin pankeilla sekin vaatii parin päivän siirtoajan, ja silloin voi esim. lentotarjous mennä sivu suun. 

Ja 9000e limit tulee helposti, kun on yhtään useampi kortti. Ja kannattaahan niitä useampi olla, jos yksi lakkaa esim. siellä matkalla toimimasta. Itsellä on 3 kolmesta eri pankista, eikä ole yksi kerta kun joku niistä ei matkalla toimikaan...

Velkaa ei itsellä korteista huolimatta ole koskaan ollut muuta kuin opinto- ja asuntolainaa. Opintolaina maksettu pois yli vuosikymmen sitten, onneksi. Luottokortilla maksetut asiat kuittaan heti, viimeistään seuraavana palkkapäivänä pois, enkä koskaan ole jättänyt mitään luotolle. 

Vierailija
22/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokorttivelkaa 12 000 neljästä eri paikasta. Autolainaa 17 000. 

Opintolainaa 3000.

Bruttotulot 3600

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään velkaa, opintolainankin sain juuri maksettua pois. Nyt kun todennäköisesti tulee ero miehen kans ja joutuu huonekaluja yms ostaa, niin niitäkin hankin sitä mukaa, kun rahaa on. En halua ostaa mitään velaksi.

Vierailija
24/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraemäntä kirjoitti:

Miksi teillä on useampia luottokortteja ja korkeat luottorajat...? Mihin tarvitsette? Itse olen pärjännyt tuolla 1000€ rajalla matkustaessakin. Enkä uuteen reissuun lähde, ennenkuin velat on maksettu pois.

Mulla on useita luottokortteja olen käyttänyt niitä vaihtelevasti.

Laskin juuri että jos kaikki olisi "tapissa" velkaa olisi n 11000e. Mutta ei lähelläkään....Olen aina maksanut lyhennykset ajallaan, ei ikinä mitään huomautuksia ,ei muistakaan laskuista. Olen ennenaikaisella eläkkeellä netto n 1800e/kk. Mieluummin luottokortilla kun tulee äkillinen tarve, kuin 100% korolla ( jopa yli)pikaluottoja joita en ole koskaan käyttänyt.

Vierailija
25/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

23000 sijoitusasuntovelkaa.

Autoja olen ostanut joskus vakuudellisella pankkilainalla, opintolainaa on ollut. Visakin taitaa just nyt olla nollilla.

Vierailija
26/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään velkaa minnekään. Ei enää edes asuntolainaa. Luottokortteja on kaksi, mutta hyvin hyvin harvoin käytän. Olen todennut elämän olevan liian lyhyt velaksi elämiseen. Tulen hyvin vähällä toimeen. En jaksa enää näin 45 vuotiaana viettää kulutusjuhlaa. Bruttotulo on jotain 4000 e pinnassa. Olen todella tyytyväinen nykyiseen elämääni. Kaikki on hyvin balanssissa.

Vierailija
27/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visakortille oli kertynyt 980 tässä kuussa. Pyrin lyhentämään aina koko velan. Perjantaina menee tililtä tuo, mutta siihen asti siis 980. Minulla on pahimmillaan ollut luottokorttivelkaa 4000, se pysäytti ja sen jälkeen olen pitänyt tarkkaa taloudenpitoa. Onnea työn johdosta!

Netto 2600.

Vierailija
28/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot n.5000€, lainaa ei ollenkaan. En ole vielä edes hankkinut luottokorttia, electron on turvallinen.

Vierailija
29/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nro. 15 maksaa tonnin limitillä vaikka kahden hengen á 1200e lennot? Hyvin äkkiä tulisi ongelmia jos vain tonni olisi limittiä, ei sillä kovin pitkälle lentoja tai pitkää hotellilomaa makseta, etenkään jos kerralla maksaa useamman hengen matkan (niinkuin varauksia tehdessä on järkevintä). Toki korttia voisi "tankata" etukäteen, mutta joillakin pankeilla sekin vaatii parin päivän siirtoajan, ja silloin voi esim. lentotarjous mennä sivu suun. 

Ja 9000e limit tulee helposti, kun on yhtään useampi kortti. Ja kannattaahan niitä useampi olla, jos yksi lakkaa esim. siellä matkalla toimimasta. Itsellä on 3 kolmesta eri pankista, eikä ole yksi kerta kun joku niistä ei matkalla toimikaan...

Velkaa ei itsellä korteista huolimatta ole koskaan ollut muuta kuin opinto- ja asuntolainaa. Opintolaina maksettu pois yli vuosikymmen sitten, onneksi. Luottokortilla maksetut asiat kuittaan heti, viimeistään seuraavana palkkapäivänä pois, enkä koskaan ole jättänyt mitään luotolle. 

Hienosti, toki ennakoin aina reissujen kanssa: ostan lentoliput aina monta kuukautta aikaisemmin, jolloin a) loppujen hinnat ovat yleensä matalammat kuin lähempänä lähtöä ja b) olen ehtinyt maksaa visan nollille ennen seuraavaksi hotellien varaamista ja maksamista. En lähde reissuihin pelkän kortin kanssa, vaan otan myös käteistä mukaan. Kierrettynä kolmisenkymmentä maata tällä tavalla - osa yksin, osa kaksin, osa koko perheen voimin. :)

Vierailija
30/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys otsikossa. Kertokaa myös nettotulonne. Minulla noin 5 000 euroa luottokorttivelkaa. Nettotulot n. 2500 €/kk. Olen ollut toistuvasti työttömänä, nyt onneksi töissä. Pahimmillaan luottokorttivelkaa oli 9 000 euroa, mutta olen vähitellen saanut makseltua niitä pois.

Miten sinun nettotuloilla saa 9000€ korttiluottoa??

Minulla on (tai oli aikaisemmin) kahden eri pankin luottokortit. Ja olen siis aina maksanut luottokorttilaskuni. Nyt olen ajatellut luopua kokonaan toisen pankin asiakkuudesta, kun olen maksanut sille velkani.

Eikö pankki kysy onko tilejä toisessa pankissa, velkoja ja kortteja?

Minulla oli ensin yksi tili ja opiskelija-Visa, jossa oli hyvin alhainen luottoraja. Sitten hankin tilin toisesta pankista, koska sen konttori oli työpaikkani lähellä. Tämä siis oli joskus 90-luvun lopussa, kun vielä asioitiin konttoreissa. Kun sain luottokortin tähän toiseen pankkiin, en muista, että minulta olisi hirveästi kyselty mitään. Oli nousukausi. Minulla oli osakkeita, vaikka olin opiskelija. Siirsin palkan tulemaan tähän uuteen pankkiin, nostin sieltä opintolainaa jne. Kumpikin pankki on vuosien saatossa nostanut korttieni luottorajoja. Nytkin tämä toinen pankki olisi valmis nostamaan luottorajan 6 000:sta 7 000 euroon. En ole enää suostunut. Hirveää maksella takaisin niitä velkoja. Ap

Vierailija
31/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14000 € opintolainaa. Ei muuta velkaa.

Vierailija
32/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 remppavelka ja 5000 autosta.

Vierailija
33/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään velkoja. Jos jotain haluan, säästän ja kiristelen nyörejä.

Vierailija
34/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraemäntä kirjoitti:

Miksi teillä on useampia luottokortteja ja korkeat luottorajat...? Mihin tarvitsette? Itse olen pärjännyt tuolla 1000€ rajalla matkustaessakin. Enkä uuteen reissuun lähde, ennenkuin velat on maksettu pois.

Perheellisellä se viikon lomareissu (lennot ja hotellit) saattaa maksaa 3000-4500. Siksi limit ylhäällä. Ja vuositulotasooni 55000 nähden nähden tuo 4000 on mielestani ok. Tietysti voisin laskea ja nostaa rajaa tarvittaessa, mutta kun lyhennnän visalaskun aina kerralla, en näe ongelmaa.

Vierailija
35/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000e luottokorttivelkaa, 7000e opintovelkaa.

Vierailija
36/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuntolainaa ei lasketa, muita velkoja nolla euroa. Tulot pienet, osa-aikatyössä pätkän, muuten vuosia työttömänä. Säästöjä vielä kivasti mutta vähemmän kuin asuntolainaa. En osta velaksi. Ensin säästän ja sitten ostan. Siis erilainen nuori kun nykyään kaikki ensin ostaa ja sitten miettii onko rahaa tai saisko sitä jostain ennen kuin ulosottoon menee.

Vierailija
37/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään velkoja. Jos jotain haluan, säästän ja kiristelen nyörejä.

Ohis niin minäkin säästän aina etukäteen siihen mitä haluan ostaa visalla. Hotellit ja lennot ostan visalla lentoyhtiön tai hotellin konkurssin varalta. Samoin matkatoimiston kautta varatut matkat samasta syystä. Elektroniikkaan saan 6 kk takuun ilmaiseksi maksamalla OP visalla. Lyhennän koko visalaskun kerralla.

Vierailija
38/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 25 000 € osakaslainaa, 32 000 € autolainaa, 12 000 € opintolainaa, sitten vielä kevyt 230 000 € asuntolainaa

Vierailija
39/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh. Taidan olla poikkeus, kun ei ole muuta kuin asuntolainaa. Ei ikinä ollut muuta kuin asuntolaina ja opintolaina. Autonkin olen aina ostanut käteisellä. Tulot 3500e. Ikä 43v.

Vierailija
40/58 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n. 25 000 € osakaslainaa, 32 000 € autolainaa, 12 000 € opintolainaa, sitten vielä kevyt 230 000 € asuntolainaa

... Ja tulot oli...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi