Lapsi on täyttämässä 18 miten vihjailla muuttoa kohteliaasti
Miten te muut av mammat vihjailitte että olisi aika lentää pesästä loukkaamatta lasta.
Kommentit (24)
18 vuotis päivänä syntymäpäivä juhlien jälkeen matkalaukut esille, tavarat sinne ja pihalle. Lukkoseppä paikalle vaihtamaan lukot saman tien. Kaikki vanhempien rahoittama materia pois.
Mä sanoin että aikuset maksaa vuokraa ja sun huoneen vuokra on 500e kuussa. Tuli pojalle kiire lähteä :D
Sanoisin vaan, että tää on sun koti kunnes saat opiskelut opiskeltua ja töissä käytyä ja kerrytettyä pesämunaa omaa kotia varten.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoin että aikuset maksaa vuokraa ja sun huoneen vuokra on 500e kuussa. Tuli pojalle kiire lähteä :D
Aijaa, minä sanoin ainakin pojalleni että vuokra on 100 000 000e kuussa. Eipä silti poika lähtenyt täältä vaan maksaa tuota vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän vihjailla että olisi järkevää käydä koulu loppuun kotona ja muuttaa vasta sitten, mutta ei, lapsi haluaa kokeilla omia siipiään. Mikä kiire sinulla on saada lapsi muuttamaan?
On aika pieni asunto ja miesystävä ei oikeen tykkää kun on toinen mies talossa. Muutenkin on aika uus suhde eli on tärkeää viättää paljon aikaa yhdessä.
Ap
Ei meillä minnekään tarvinnut kesken lukiota lähteä. Eikä armeijan aikana. Sen jäkeeen sai opiskelupaikan ja muutti.
Opiskeleeko lapsi?
Minusta on itsestäänselvää, että toisen asteen opiskelijat täysi-ikäisyydestä huolimatta asuvat lapsuudenkodissa se enempään ajattelematta koko asiaa.
Mutta onko kyseessä tapaus, joka on kolme vuotta maannut keskikaljaa imeskellen pelikoneen ääressä peruskoulun jälkeen?
Eli kerro nyt vähän tarkemmin, mistä on kyse.
Tee asiasta positiinen asia: "Hei, ensi sunnuntaina kun on niin kaunis päivä mitä jos mentäisiin katsomaan sulle omaa asuntoa niin saat vähän omaa rauhaa ja paikan johon tuoda tyttöjä". Porkkanana voit tarjoutua myös maksamaan esim. vuokratakuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän vihjailla että olisi järkevää käydä koulu loppuun kotona ja muuttaa vasta sitten, mutta ei, lapsi haluaa kokeilla omia siipiään. Mikä kiire sinulla on saada lapsi muuttamaan?
On aika pieni asunto ja miesystävä ei oikeen tykkää kun on toinen mies talossa. Muutenkin on aika uus suhde eli on tärkeää viättää paljon aikaa yhdessä.
Ap
Onpa Mammalla prioriteetit kunnossa...
Missäs on se palstahullu jonka mukaan alle 3 kymppiset on vielä lapsia jotka ei saa itse päättää mitään. Tules nyt kommentoimaan tänne.
Esikoinen sai opiskelupaikan toiselta paikkakunnalta heti lukion jälkeen. Oli antamassa kotiavainta pois. En ottanut. Sanoin, että on aina tervetullut viikonloppuina ja muutenkin, jos haluaa. Huone säilyy toistaiseksi sänkyineen. Ei tuollaista 18-19 v sysätä noin vain pois.
Kysy missä haluaisi asua ja sitten alatte katsomaan asuntoa jonka ostatte lapsellenne. Joku helsingin keskustan kämppä 30m2 a 150.000e ois varmaan sopiva. Sillai romanttisen pieni opiskelijakämppä. Sitten pitänee samalla järkätä joku osa-aika duuni josta edes hieman liksaa millä maksaa vastikkeet ja korjaukset yms. Osakesalkku tuskin vielä ehtiny kasvaa sen verran että vain sillä eläisi kun on vasta 18v.
Vierailija kirjoitti:
Opiskeleeko lapsi?
Minusta on itsestäänselvää, että toisen asteen opiskelijat täysi-ikäisyydestä huolimatta asuvat lapsuudenkodissa se enempään ajattelematta koko asiaa.
Mutta onko kyseessä tapaus, joka on kolme vuotta maannut keskikaljaa imeskellen pelikoneen ääressä peruskoulun jälkeen?
Ja vitut. Moni lukioikäinen muuttaa jo omiin oloihin opiskelujen takia. Koskee myös ammattikoululaisia.
Mutta kasvata sinä vaan siellä sitä peräkammarin poikaa. Kai teet hänelle ruuankin valmiiksi ja peset pyykin?
Tilaa muuttoauto synttärilahjaksi. Lukot vaihtoon niin ymmärtää, ettei takaisin ole tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No tämä nyt on varmasti keksitty juttu, mutta provosoiduin sen verran, että vastaan...
Mun uusi miesystävä saisi olla vaikka kuinka ärsyyntynyt siitä, että MINUN lapset asuvat MINUN kotonani. Miesystävällä ei ole asiaan mitään sananvaltaa. Mun lapset saavat asua mun luona niin kauan kunnes kokevat, että haluavat enemmän vapautta, itsenäisyyttä ja että heillä on mahdollisuus maksaa oma elämisensä. Eli olen suositellut, että asuvat täällä kunnes lukio ainakin on suoritettu. Senkin jälkeen saa asua täällä. Ei ole mikään kiire muuttaa pois. Ainakaan jonkun idiootin miesystävän takia. En ole koskaan kuullut mitään noin älytöntä, aikuinen mies ei kestä naisystävän poikaa saman katonalla...????? Sori, mutta kenkää saisi ihan super nopeasti uusi miesystävä, ei oma lapsi. Onneksi mun miesystävällä itselläänkin on lapsia. Ei tule mustasukkaiseksi mun lapsista... (tähän runsaasti silmienpyörittely-hymiöitä)
Mun ois kans pitäny alkaa maksaa 400e/kk vuokraa. Päätin muuttaa pois, kun poikaystävän kanssa asuessa mun vuokran osuus on 300e/kk :) Alkoi kyllä muutenkin tulemaan riitoja, kun en kotona juurikaan ollut (paitsi nukkumassa), ja silti piti kotitöitä + äidin koiria hoitaa.
Mutta oikeita vinkkejä: ala katsomaan hänen kanssaan muistilistaa, mitä tarvitsee kun kotoa muuttaa pois (että muistaa sähköt hoitaa, postit siirtää yms). Ja alatte katselemaan asuntoja. Toki opiskelijakämpissä on jonoa, että mikäli opiskelee, niin voit sanoa, että asunnon saamisessa voi kestää kauan, että hakemusta jo menemään..
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hahaa! :) Ei av-mammatkaan nyt näin ilmiselvään lankea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskeleeko lapsi?
Ja vitut. Moni lukioikäinen muuttaa jo omiin oloihin opiskelujen takia. Koskee myös ammattikoululaisia.
Mutta kasvata sinä vaan siellä sitä peräkammarin poikaa. Kai teet hänelle ruuankin valmiiksi ja peset pyykin?
Ei pk-seudulla kukaan minnekään omille muuta alaikäisenä. Kai jossain maalla muutetaan. Pk-seudulla muutetaan lukion jälkeen. Tai intin.