Tämä kesä on ollut todella masentava. En pysty nauttimaan ulkona olemisesta yhtään!
YKSI hellepäivä on osunut tielleni. YKSI! Sekin oli toukokuussa yhtenä lauantaina. Muuten on ollut lähinnä 12-19 astetta (eli kylmä), vain harvoin yli 20 astetta. On satanut useammin kuin paistanut.
Aina kun on ollut joku kiva retkipäivä tiedossa, on pitänyt pakata hirveästi lämpimiä vaatteita ja sadevaatteita mukaan. Paljon helpompaa olisi vain lähteä noin vain t-paidoilla ja shortseilla ilman että pitää pakata auto täyteen toppaliivejä ja kumisaappaita koko perheelle.
En jaksa tätä! Tuntuu, etten pääse rentoutumaan ollenkaan, kun vain odotan sitä kesää, joka ei tule.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotensakin hupaisaa että ihminen stressaa itseään asialla johon ei itse voi vaikuttaa lainkaan. Paitsi tietysti reissaamalla "aurinkolomalle" jolloin kohdalle voi osua sielläkin pilvisempi ja sateisempi viikko. Sää on mikä on ja se ei muuksi muutu vaikka hankkisit itsellesi vatsahaavan.
Kannattaisi sinunkin nauttia elämästäsi säästä riippumatta, myös viileämpänä päivänä voi nauttia auringon valosta ja imeä itseensä energiaa. Viileämpänä päivänä on myös mukavaa lenkkeillä ja olla muutenkin aktiivinen kun virtaa riittää muuhunkin kuin biksuissa makaamiseen rannalla.
Musta tulee energinen ja iloinen lämpimässä. Kylmässä vain möllötän sisällä peiton alla.
Miten sä hoidat arjen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotensakin hupaisaa että ihminen stressaa itseään asialla johon ei itse voi vaikuttaa lainkaan. Paitsi tietysti reissaamalla "aurinkolomalle" jolloin kohdalle voi osua sielläkin pilvisempi ja sateisempi viikko. Sää on mikä on ja se ei muuksi muutu vaikka hankkisit itsellesi vatsahaavan.
Kannattaisi sinunkin nauttia elämästäsi säästä riippumatta, myös viileämpänä päivänä voi nauttia auringon valosta ja imeä itseensä energiaa. Viileämpänä päivänä on myös mukavaa lenkkeillä ja olla muutenkin aktiivinen kun virtaa riittää muuhunkin kuin biksuissa makaamiseen rannalla.
Musta tulee energinen ja iloinen lämpimässä. Kylmässä vain möllötän sisällä peiton alla.
Miten sä hoidat arjen?
Arjen? Sisällä? Ei mulla ole mitään pakollisia arkipuuhia ulkona. En harrasta liikuntaa ulkona, ellei ole tarpeeksi lämmin. Mieluummin juoksen kuntosalilla kuin hytisen ulkona.
Kyllä on sairaita ihmisiä. Teillä on perusaineenvaihdunnassa vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jestas sinuakin nro 18. Oletko terve? Toimiiko kilpirauhasesi? Itse liikun myös talvella ja nautin raikkaudesta. Suosittelen perusverikokeita, lisäksi kilpirauhaskokeet.
Siis mitä? Jos teillä on sisälämpötila +17 tai +18, niin eikö teille muka tule paikallaan istuessa kylmä? Minulle tulee. Miksi ulkona +17 tai +18 olisi eri asia kuin sisällä? Yhtä kylmä siellä on istua kuin sisällä. Kylmempikin - koska tuulee yleensä vähän enemmän kuin sisällä.
Suora auringonpaiste ehkä just just menee ilman paksumpia vaatteita, mutta kun se ensimmäinen pilvi tulee ja lämpötila laskee pitkälle alle +20, niin takuuvarmasti tulee kylmä!
Vierailija kirjoitti:
Ihme vilukissoja. Mä oon käyttänyt pääasiassa shortseja ja t-paitaa
Kai ne nyt on vilukissoja kun kesät talvet kotona sisälämpö 23-25. Meillä ympäri vuoden 19-20 astetta sisällä. Ekana talvena kun oli säädetty vähän matalammalle lämmöt oli totuttelua, mutta nykyään pärjään hyvin talvellakin shortsit ja toppi päällä sisällä eikä tule kylmä. Ehkä siksi olenkin nauttinut tästä kesästä joka muiden mielestä on kylmä, mutta itselleni jo 22 astetta tuntuu lämpimältä. Sellaisia yli 25 asteen lämpöjä en erityisemmin enää kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä hoidat arjen?
Arjen? Sisällä? Ei mulla ole mitään pakollisia arkipuuhia ulkona. En harrasta liikuntaa ulkona, ellei ole tarpeeksi lämmin. Mieluummin juoksen kuntosalilla kuin hytisen ulkona.
😂😂😂😂
Joo, onhan tämä pilalle mennyt eikä mulla opiskelijalla ole varaa mihinkään reissuun mennä kuten nämä huutelijat täällä huutelee. :(
Tälläkin viikolla piti tehdä retki kavereiden kanssa. Kaatui taas infernaalisiin sateisiin ja kylmyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas sinuakin nro 18. Oletko terve? Toimiiko kilpirauhasesi? Itse liikun myös talvella ja nautin raikkaudesta. Suosittelen perusverikokeita, lisäksi kilpirauhaskokeet.
Siis mitä? Jos teillä on sisälämpötila +17 tai +18, niin eikö teille muka tule paikallaan istuessa kylmä? Minulle tulee. Miksi ulkona +17 tai +18 olisi eri asia kuin sisällä? Yhtä kylmä siellä on istua kuin sisällä. Kylmempikin - koska tuulee yleensä vähän enemmän kuin sisällä.
Suora auringonpaiste ehkä just just menee ilman paksumpia vaatteita, mutta kun se ensimmäinen pilvi tulee ja lämpötila laskee pitkälle alle +20, niin takuuvarmasti tulee kylmä!
Ei todellakaan tule kylmä. Liikun myös talvella. Nyt on aivan ihana ulkoilusää.
Älkää jaksako valittaa. Kesä on ollut viileä, mutta kyllä viileälläkin säällä keksii tekemistä. Kaikki liikunta on mukavampaa, kun ei ole hellettä. Uimassa voi käydä hallissa tai maauimalassa, jos luonnonvedet ovat liian kylmiä. Voi käydä leffoissa, museoissa tai näyttelyissä. Kesäteatterissa ja huvipuistossa tarkenee, jos on tarpeeksi päällä.
Minä en valita muusta kuin siitä, että sain kesäflunssan. Siitä saa valittaa, kun ei pysty tekemään muuta kuin lepäämään ja lukemaan ja loma menee hukkaan.
Samaa mieltä!! Eikä vaan tämä auringottomuus vaan tämä järkyttävä jokapäiväinen kova ja kylmä TUULI. Vaikka olisi se 17 astetta niin se vitun tuuli tekee sen 10 asteiseks. Niin lyhyt kesä täälä muutenkin, niin nyt se on vaan vitun kylmä ja tuulinen.
Missä olet ollut, jos yksikään hellepäivä ei ole osunut kohdalle? Minä olen kärsinyt kyllä useammasta hyvinkin kuumasta päivästä. Tv. viimeisillään raskaana oleva
prrrrrkkl kirjoitti:
Samaa mieltä!! Eikä vaan tämä auringottomuus vaan tämä järkyttävä jokapäiväinen kova ja kylmä TUULI. Vaikka olisi se 17 astetta niin se vitun tuuli tekee sen 10 asteiseks. Niin lyhyt kesä täälä muutenkin, niin nyt se on vaan vitun kylmä ja tuulinen.
Missä päin 😥
Missä hitossa nämä säästä valittajat asuvat? Turussa on ainakin ollut kaunista ja lämmintä. Satanutkin on, mutta eihän koko kesä voi olla pelkkää aurinkoa, tai luonto kuolee. Tänä kesänä on ehkä tuullut hiukan kovempaa kuin tavallisesti, mutta tuulettomia kuumia päiviäkin on kyllä ollut. Ihan hyvä kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä maannut bikineillä rannalla. En odota aurinkoa sen takia, että saisin maata, vaan siksi, että haluaisin liikkua ulkona! +30 on täydellinen pyörä- ja lenkkisää. Takuuvarmasti lämmin, eikä tule varjossakaan kylmä. Voi pitää pyörälenkeillä syömistaukoja, eikä silloinkaan tule kylmä, eikä hiestä märkä paita tunnu tauon jälkeen jääkylmältä. Lenkkeillessä ei tarvitse miettiä pitääkö ottaa pitkähihainen vai jopa juoksuhanskat (kuten näillä nykyisillä +12 kesäsäillä joutuu ottamaan), vaan voi vain lähteä topilla ja juoksushortseilla ovesta ulos.
Oletko alipainoinen? Normaalipainoiselle ihmiselle +12 on mainio lenkkisää. Helteellä taas on useimmille tukalaa juosta - ellei ole luuta ja nahkaa.
Vierailija kirjoitti:
prrrrrkkl kirjoitti:
Missä päin 😥
Sen oman pään sisällä. Kyllähän se tuuli humisee kun siellä ei tunnu mitään muuta sisällä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Missä hitossa nämä säästä valittajat asuvat? Turussa on ainakin ollut kaunista ja lämmintä. Satanutkin on, mutta eihän koko kesä voi olla pelkkää aurinkoa, tai luonto kuolee. Tänä kesänä on ehkä tuullut hiukan kovempaa kuin tavallisesti, mutta tuulettomia kuumia päiviäkin on kyllä ollut. Ihan hyvä kesä.
Helsingissä. Helsingissä on ollut helvet*n kylmä kesä. Kun aina kun on mennyt pohjoisessa käymään niin sielläkin on ollut silloin kylmää. Tämä on aivan p*aska kesä ja sitä ei mikään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Olet joko todella lihaksikas tai lihava. Minä olen laiha ja todellakin palelen jos on alle 20 astetta. Tänä kesänä olen ollut ilman sukkia kahtena päivänä. Ilman takkia tai pitkähihaista en ole pärjännyt yhtään (!!) päivää kokonaan.
Voi v*ttu näiden suomalaisten kanssa mitä porukkaa.. kuka väittää 10-15 astetta normaaliksi kesän lämpötilaksi? Ei ihme, että suomalaisia pidetään hulluina.