Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä kesä on ollut todella masentava. En pysty nauttimaan ulkona olemisesta yhtään!

Vierailija
19.07.2017 |

YKSI hellepäivä on osunut tielleni. YKSI! Sekin oli toukokuussa yhtenä lauantaina. Muuten on ollut lähinnä 12-19 astetta (eli kylmä), vain harvoin yli 20 astetta. On satanut useammin kuin paistanut.

Aina kun on ollut joku kiva retkipäivä tiedossa, on pitänyt pakata hirveästi lämpimiä vaatteita ja sadevaatteita mukaan. Paljon helpompaa olisi vain lähteä noin vain t-paidoilla ja shortseilla ilman että pitää pakata auto täyteen toppaliivejä ja kumisaappaita koko perheelle.

En jaksa tätä! Tuntuu, etten pääse rentoutumaan ollenkaan, kun vain odotan sitä kesää, joka ei tule.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali

Vilivilivili. Vali, kali kali kali.

Vierailija
62/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri aamulla mietin taas keskustelun aloittamista tälle palstalle. Tuli mieleen, kuinka viime kesänä tuli oltua ulkona, töissäkin olin shortseissa ja topissa. Se tosin oli Espoon ja Kirkkonummen puolella, nyt olen Helsingissä... Joka aamu puen sukat, pitkät housut, hupparin ja takin. Jos en laita hupparia, vaan jonkun neuleen, on kaulaan laitettava huivi. Sateenvarjo on lähes aina mukana. Jalkaterät ovat tälläkin hetkellä jäässä, mutta minulla muutenkin on huono verenkierto. En ole kertaakaan tänä kesänä harrastanut liikuntaa shortseissa, ja päässä on oltava huivi tuulen takia. Onneksi sain yhden lämpimän viikon etelässä, täytynee ensi vuodelle myös varata matka johonkin lämpimään maahan. Helsingissä minulla on ehkä kerran ollut ulkona lyhyempi hame tänä kesänä, ja pari kertaa olen jo miettinyt välikausitakin pukemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää on sellainen kuin on...itse rakastan sadetta, etenkin jos olisi syksy. Kesäsadekin tuoksuu ihanalle. Parhaat elämykset sateisesta luonnosta saa, kun pukeutuu sadevaatteisiin ja lähtee metsään rauhalliselle kävelylle. Siellä sielu lepää. Ei ole juuri muita, sade ropisee kivasti ympärillä ja vesipisarat on kauniita kasvien oksilla ja lehdillä. Tuoksu on äärettömän hieno. Kaupungissa on taas kiva kuljeksia kaikessa rauhassa värikkään sateenvarjon alla... toissapäivänä näin ihanan keltaisen!

Sitä paitsi sade ei kyllä yhtään haittaa silloinkaan jos on töitä!

Vierailija
64/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää hellettä rakastavat on hassuja.

Kuumana kesänä huutavat kaikille että nyt pitää nauttia ja vetävät herneet nenään jos joku ei tykkää helteestä. Huutavat että ei saa valittaa vaikka kaveri olisi lämpöhalvauksen partaalla ja tuskailisi hankalaa oloa.

Nyt sitten itse valittavat ja vinkuvat kuinka koko kesä on pilalla.

Vierailija
65/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin on ihanat 13 astetta lämmintä. Kesäsuunnitelmat meni kyllä aika pilalle. Lisäksi on alkanu tehdä mieli vain kaikkea makeaa, ihan kuin talvella. Haluttaa vain maata peiton alla karkkipussin kanssa. Kyllä taas jaksaa painaa läpi seuraavan talven.

Vierailija
66/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin teidän ulkoiluvaatteet kestävät sateista ja koleaa säätä? Pysyttekö kuivana vesisateessa?

Vierailija
67/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te oikein asutte? Lounaisrannikolla ollut monta hyvää viikonloppua. Tällä hetkellä Turussa 22,5astetta.

Vierailija
68/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri aamulla mietin taas keskustelun aloittamista tälle palstalle. Tuli mieleen, kuinka viime kesänä tuli oltua ulkona, töissäkin olin shortseissa ja topissa. Se tosin oli Espoon ja Kirkkonummen puolella, nyt olen Helsingissä... Joka aamu puen sukat, pitkät housut, hupparin ja takin. Jos en laita hupparia, vaan jonkun neuleen, on kaulaan laitettava huivi. Sateenvarjo on lähes aina mukana. Jalkaterät ovat tälläkin hetkellä jäässä, mutta minulla muutenkin on huono verenkierto. En ole kertaakaan tänä kesänä harrastanut liikuntaa shortseissa, ja päässä on oltava huivi tuulen takia. Onneksi sain yhden lämpimän viikon etelässä, täytynee ensi vuodelle myös varata matka johonkin lämpimään maahan. Helsingissä minulla on ehkä kerran ollut ulkona lyhyempi hame tänä kesänä, ja pari kertaa olen jo miettinyt välikausitakin pukemista.

Mulla on Kirkkonummella jokapäiväisenä takkina kevytuntuvatakki! Voisihan sitä sanoa että ihanaa kun ei palele mutta ei se kesävaate tosiaan ole!

Me olimme 2 vkoa Kroatiassa ja harmittaa kun yleensä on oltu 4 vkoa reissussa ja palattu heinäkuun helteisiin. Nyt nyhrätään sisällä ja rusketuskin on vain muisto! No ensvuonna sitten taas koko loma poissa

Vierailija
69/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulin Kreikasta, jonne kolmen viikon reissu kahdelta ihmiseltä maksoi 1600 euroa. Loistava reissu, ja nyt on sellainen fiilis, että kesä on vietetty eikä tarvitse enää välttämättä yhtään lämmintä päivää! Suosittelen.

Vierailija
70/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä ensi kesä on ns. kunnon kesä, koska sellaisia näyttää osuvan melko tarkasti neljän vuoden välein ja aina sellaisille vuosille, kun on talviolympialaiset ja jalkapallon maailmanmestaruuskilpailut. Näin on ollut muuten 2000-luvulla joka vuosi. Kesät 2002, 2006, 2010 ja 2014 ovat kaikki olleet aurinkoisia ja helteisiä. Ensi vuosi on vuosi 2018, eli on taas se kuuluisa neljäs vuosi tiedossa, joten ehkäpä silloin on taas kuuman ja aurinkoisen kesän vuoro.

Vierailija
71/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on ollut muuten 2000-luvulla joka vuosi.

Siis tarkoitin, että näin on ollut 2000-luvulla joka kerta.

Vierailija
72/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimassa voi käydä hallissa tai maauimalassa, jos luonnonvedet ovat liian kylmiä. Voi käydä leffoissa, museoissa tai näyttelyissä. Kesäteatterissa ja huvipuistossa tarkenee, jos on tarpeeksi päällä.

Ensinnäkään läheskään kaikkialla ei ole maauimaloita eikä läheskään kaikki uimahallit ole kesäisin edes auki. Uimahallissa uimista ei voi myöskään verrata luonnonvesissä uimiseen, kun uimahallissa on pistävä kloorin haju ja kaikki syylävirukset kylkiäisinä. Minnekkään ylihinnoiteltuihin leffoihin en mene, eikä museot ja näyttelyt taas kiinnosta pätkääkään. Ei myöskään kesäteatterit kiinnosta ja huvipuistot taas ovat kaukana, ylihinnoiteltuja ja lähinnä vain pikkulapsia täynnä.

Vierailija
73/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ensi kesä on ns. kunnon kesä, koska sellaisia näyttää osuvan melko tarkasti neljän vuoden välein ja aina sellaisille vuosille, kun on talviolympialaiset ja jalkapallon maailmanmestaruuskilpailut. Näin on ollut muuten 2000-luvulla joka vuosi. Kesät 2002, 2006, 2010 ja 2014 ovat kaikki olleet aurinkoisia ja helteisiä. Ensi vuosi on vuosi 2018, eli on taas se kuuluisa neljäs vuosi tiedossa, joten ehkäpä silloin on taas kuuman ja aurinkoisen kesän vuoro.

Aika hauska "knoppitieto" :)

Jos tuo pitää paikkaansa, ensi kesäksi ei helteenrakastajien tartte varata Kreikan matkaa, mutta kolmeksi seuraavaksi taas tarttee.

Mä oon ollu viime ja tän kesän kokonaan työttömänä, joten ois lämpimille keleille ollu tilausta. Helteellä ei huvita pätkääkään olla töissä, mut sateisella säällä vois hyvin olla. Tänä kesänä ei oo juurikaan ollu sellaisia kelejä, että ois tarennut lapsen kaa vaikkapa uimarannalla aikaa viettää, tai leikkipuistossa. Tulee kalliiksi nää sateiset kesät, kun tulee mukavan tekemisen puutteessa mentyä kauppakeskuksiin, Hoplopiin ja kylpylöihin. Toisaalta huvipuistorahat säästyy.

Vierailija
74/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tulin Kreikasta, jonne kolmen viikon reissu kahdelta ihmiseltä maksoi 1600 euroa. Loistava reissu, ja nyt on sellainen fiilis, että kesä on vietetty eikä tarvitse enää välttämättä yhtään lämmintä päivää! Suosittelen.

Mä suosittelen Espanjaa. Paljon halvempi ja lämmin.

Vierailija
75/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimassa voi käydä hallissa tai maauimalassa, jos luonnonvedet ovat liian kylmiä. Voi käydä leffoissa, museoissa tai näyttelyissä. Kesäteatterissa ja huvipuistossa tarkenee, jos on tarpeeksi päällä.

Ensinnäkään läheskään kaikkialla ei ole maauimaloita eikä läheskään kaikki uimahallit ole kesäisin edes auki. Uimahallissa uimista ei voi myöskään verrata luonnonvesissä uimiseen, kun uimahallissa on pistävä kloorin haju ja kaikki syylävirukset kylkiäisinä. Minnekkään ylihinnoiteltuihin leffoihin en mene, eikä museot ja näyttelyt taas kiinnosta pätkääkään. Ei myöskään kesäteatterit kiinnosta ja huvipuistot taas ovat kaukana, ylihinnoiteltuja ja lähinnä vain pikkulapsia täynnä.

Mikä kiinnostaisi?rannoilla löhöily?

Vierailija
76/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin just tällainen säistä ruikuttaja. Sitten korjasin elämää paremmalle tolalle ja ei ahdista enää, kun ei tarvii ottaa onnentäyttymystä parista lomaviikosta.

Vierailija
77/78 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin just tällainen säistä ruikuttaja. Sitten korjasin elämää paremmalle tolalle ja ei ahdista enää, kun ei tarvii ottaa onnentäyttymystä parista lomaviikosta.

Sama juttu. Tein elämästäni mielekkäämpää eikä enää kiinnosta säät juurikaan. Olkoot mitä ovat.

Vierailija
78/78 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää hellettä rakastavat on hassuja.

Kuumana kesänä huutavat kaikille että nyt pitää nauttia ja vetävät herneet nenään jos joku ei tykkää helteestä. Huutavat että ei saa valittaa vaikka kaveri olisi lämpöhalvauksen partaalla ja tuskailisi hankalaa oloa.

Nyt sitten itse valittavat ja vinkuvat kuinka koko kesä on pilalla.

No onhan se nyt VÄHÄN eri asia valittaa niistä kahdesta hellepäivästä kuin siitä, ettei niitä ole. Jos näille hellettä pelkääville osuu vuodessa kaksi hellepäivää, he kärsivät kaksi päivää vuodesta. Sen sijaan me hellettä toivovat toivomme lämmintä koko vuoden - tai no ainakin toukokuusta elokuuhun. Neljä kuukautta kärsimme, emmekä saa lämpöä. Niin että kyllä ne lihavat ja raskaana olevat hellevihaajat voivat kärsiä sen kaksi päivää, kun me muut saamme kärsiä 4-12 kuukautta palelemalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi