Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin itseään voi kutsua liikunnalliseksi?

Vierailija
19.07.2017 |

Täytyykö käydä salilla ja lenkillä sekä treenata maratoniin/trialthoniin vai riittääkö jos käy vaikka aikido-harkoissa kolme kertaa viikossa? Onko siihen joku tiettu tuntimäärä vai riippuuko se lajista? Olenko liikunnallinen jos käyn joka päivä koiran kanssa tunnin kävelylenkillä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä en ole liikunnallinen, vaikka liikun paljon. Sen sijaan lapseni ovat, sillä ovat taitavia erilaisissa pallopeleissä, osaavat voltit ja kärrynpyörät sun muut. Heille liikkuminen on luontaista, minä liikun, koska muuten ei kroppa pysy kunnossa.

Vierailija
2/8 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin,että siinä vaiheessa,kun liikkuminen on intohimo ja kuuluu päivittäiseen elämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on vähän itsestä kiinni.

Vierailija
4/8 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sana, jolle ei ole tarkkaa määritelmää. Kyse on pitkälti mielikuvista.

Minulle liikunnallinen on suht maltillinen sana. Luonnehtisin itseäni liikunnalliseksi.

Mielikuvien tasolla hoikkuus kuuluu minusta liikunnallisuuteen, samoin se, että mielellään hyötyliikkuu arjessa kävellen tai pyörällä. Liikunnallinen ei valita liikkumisesta, vaan nauttii siitä normaalioloissa.

Liikunnallisuus painottuu mielestäni enemmän aerobiseen liikuntaan kuin salitreeniin.

Liikunnallinen ihminen tykkää liikkua ulkoilmassa.

Vierailija
5/8 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta liikunnallisuus liittyy siihen, että haluaa liikkua.

Ei-liikunnallinen ei koe tarvetta liikkua, hän haluaa ennemmin ajaa autolla kuin fillarilla, hän nauttii enemmän löhölomasta.

Liikunnallinen taas valitsee ensi sijassa fillarin ja aktiiviloman. Hänellä on sisäsyntyinen tarve olla liikkeellä.

Vierailija
6/8 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Se on sana, jolle ei ole tarkkaa määritelmää. Kyse on pitkälti mielikuvista.

Minulle liikunnallinen on suht maltillinen sana. Luonnehtisin itseäni liikunnalliseksi.

Mielikuvien tasolla hoikkuus kuuluu minusta liikunnallisuuteen, samoin se, että mielellään hyötyliikkuu arjessa kävellen tai pyörällä. Liikunnallinen ei valita liikkumisesta, vaan nauttii siitä normaalioloissa.

Liikunnallisuus painottuu mielestäni enemmän aerobiseen liikuntaan kuin salitreeniin.

Liikunnallinen ihminen tykkää liikkua ulkoilmassa.

Jossain treffikeskustelussa valitettiin, että ihmiset sanovat olevansa liikunnallisia, vaikka eivät ole. Eräs kommentoija kertoi itse harrastavansa kymmenen tuntia liikuntaa viikossa ja olevansa pettynyt, kun ihmiset kertovat olevansa liikunnallisia, vaikka se tarkoittaa vain päivittäistä kävelyä koiran kanssa.

Vierailija
7/8 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikunnallinen. Pakko päästä kahdelle, joskus kolmellekin reippaalle pitkälle kävelylenkille päivittäin.

Pitkä ja hoikka, jalat etenkin tosi timmit.

Vierailija
8/8 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun se näkyy päälle päin.