Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos saan "väärän" työn?

Vierailija
18.07.2017 |

Olen työttömänä ja olen hakenut aika laidasta laitaan hommia, koska työttömyys ahdistaa ja ärsyttää ja tekisin lähes kaikkea mieluummin. Kuitenkin välillä pelottaa, että entäs jos saankin ensin jonkin "väärän" homman. Olen siis hakenut oman alan hommia, mutta koska niistä ei ole toistaiseksi tärpännyt, niin olen hakenut myös esim. myyjäksi ja kahvilatyöntekijäksi. Tällä hetkellä on nyt vajaa kymmenisen hakemusta sisällä, eli niistä ei ole vielä tullut mitään vastauksia. Pohdin, että entäs jos saankin vaikka myyjän paikan ja sitten seuraavalla viikolla saisikin oman alan töitä. Olisi inhottavaa samantien sanoa, ettei tulekaan ja jäisi myös varmaan aika huono maine, jos jatkossakin joskus on työnhaku edessä.

Voipi olla, etten saa mitään hommaa ja kaikki tämä panikointi on turhaa. Mutta silti ahdistaa tilanteet, että nytkin on avoinna oman alan paikkoja, joissa haku sulkeutuu vasta joskus elokuussa ja päätöksiä tehdään vasta silloin. Jos sitä ennen saakin sitten jonkin muun paikan, joka ei ole ollenkaan oman alan työtä, kehtaako heti uuden työn alussa ensinnäkin mennä toiseen paikkaan haastatteluun, joka saattaa jopa olla työajalla ja toisekseen lopettaa lähes samantien, jos saisi paikan muualta.

En kuitenkaan halua ottaa riskiä, että työttömyys pitenee ja siksi ottaisin kyllä vastaan ihan minkä tahansa hakemistani töistä, vaikka eivät olekaan omaa alaa. En halua jäädä odottelemaan, että "entäs jos se oman alan homma tuleekin ensi viikolla hakuun". Entäs jos ei tulekaan. Mieluummin myyjä kuin työtön, vaikka toki mieluummin oman alan töissä kuin aivan muissa hommissa. Muilla samanlaista tilannetta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okay she jota tarjotaan ja samalla etsitään oman alan töitä. Töistä pääsee aina pois. Työllistyminen on helpompaa kun on jo työpaikka.

Vierailija
2/2 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho oli englanninkielinen näppis näköjään päällä. No ei voi mitää 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi