Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi sitä pidetään estoisuutena, ettei nauti jostakin seksinmuodoista?

Vierailija
18.07.2017 |

Ei kaikki nauti suuseksin saamisesta, ei kaikki tykkää anaalista. Miksi tämä on estoista joidenkin mielestä? Jos ei vain ole sellaista tarvetta, joka poistuisi noilla akteilla?

Kommentit (49)

21/49 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta estoisuus on sitä, ettei pysty johonkin, vaikka tahtoisi. Olen kokeillut vaikka ja mitä esimerkiksi kinkyilyn saralla. Varsin vapautuneestikin. Mutta yllärinä minulla onkin sitten estoja niinkin simppelissä asiassa, kuin itseni tyydyttämisessä kumppanin nähden. Fantasioita minulla on, ja paljon ajatuksia siitä, miten kivaa voisi olla. Käytännön kokeilut ovat kumminkin olleet kamalia, en vain pysty heittäytymään ja rentoutumaan. Estojen takia.

Sen sijaan taas en koe olevani estoinen, kun en anna kumppanin pissata päälleni (tätäkin on kysytty joskus). En halua, ei pätkääkään kiinnosta ja se siitä. Se on asia, josta vain en pidä.

Vierailija
22/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei kuulu antaa toiselle jos ei itse siitä kostu.

Itse asiassa antelias kumppani, joka välittää ja kiihottuu toisen nautinnosta, nimenomaan tekee myös juttuja, joista ei itse välttämättä saa kauheasti itse irti, mutta jotka ovat toiselle todella mukavia. Seksi perustuu vastavuoroisuuteen ja siihen, että tekee parhaansa toisen nautinnon eteen.

Eikös sekin sitten ole vastavuoroista että on tekemättä jotain josta toinen ei pidä. Koska sinunkin viestistäsi tulee ilmi aika yksipuolinen suhtautuminen asiaan. Paljon helpompaa ja mukavempaa olisi löytää asia josta kummatkin nauttivat yhtälailla.

Tietenkin jos jkin asia tuntuu todella epämiellyttävältä, vaaralliselta tai moraalittomalta, sitä ei kannata kokeilla. Mutta sukupuolielämä kyllä yksipuolistuu tavattomasti, jos tehdään aina vain asioita, joista molemmat nauttivat yhtä paljon, ja se voi jättää monia toiselle tärkeitä juttuja – kuten suuseksin – pois. Lisäksi monet kink-jutut ovat sellaisia, että ne edellyttävät käytännössä aina anteliasta asennetta, sillä harva nainen oikeasti nauttii jalkojensa palvomisesta tai haistelusta.

Minä olen seksuaalisesti avoin, kokeilunhaluinen ja antelias – siis estoisen vastakohta – ja odotan sitä myös kumppaneiltani.

Helpompaa olisi etsiä kumppani joka jakaa samat intohimot kuin ryhtyä vääntämään jotain toista kaikkiin kink juttuihin mukaan

Ei tuo ole ollenkaan helppoa, koska estoisuus on levinnyt verkon kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo leimata kaveri estoiseksi jos hän ei pidä kaikesta mistä sinäkin. Varmaan jonkun lapsia kuolaavan pervopetterin mielestä kaikki muut ovat estoisia. 

Vierailija
24/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä suuseksin antamisesta. Olenko estoinen? Omasta mielestäni en ole.

Voinko kutsua miestäni estoiseksi kun hän ei halua oksennusta päälleen? Vai pitäisi hänen pitää siitä kun saa samalla suuseksiä?

Kyllä on estoista jos ei halua oksennusta päälleen ;) (sarkasmia)

Vierailija
25/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro esimerkki siitä, mikä mielestäsi on estoista, ja miksi se on eri asia kuin se, ettei voi harrastaa suuseksiä. Muuten aloitus on turhaa lässytystä.

Estoista on, että jos itse haluaa tehdä suuseksiä muttei pysty koska asia nolottaa. Mutta se ei ole estoista, jos suuseksistä ei vain pidä. Se on estoista, jos haluaa kokeilla jotain asentoa, muttei kehtaa oman puolison kanssa tehdä. Jos ei pidä jostakin asennosta, ei ole estoista.

ESTO haittaa itseä! Jos asia haittaa pelkästään jotakuta muuta (esim puolisoa), kyse ei ole estosta vaan vain mielihalujen erilaisuudesta.

Vierailija
26/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voinko kutsua miestäni estoiseksi kun hän ei halua oksennusta päälleen? Vai pitäisi hänen pitää siitä kun saa samalla suuseksiä?

Suuseksi on ihan normaalia seksiä. Okennusleikit ovat muiden eritejuttujen tapaan jo aika huomattavia kinkejä

Suuseksi ei ole kaikille normaalia seksiä. Et sinä voi määritellä, mikä on normaalia ja mikä ei.

Vierailija
27/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se, ettei voi ottaa penistä suuhun, koska se on ällöttävä, on nimenomaan estoista.

se, ettei ole seksuaalisesti avoin ja antelias, on estoista.

Mutta se ettei nauti suuseksin SAAMISESTA ei millään mittapuulla ole estoista. Minkä sille voi, mistä nauttii ja mistä ei?

Tosi moni nainen on opetellut nauttimaan suuseksistä. Yksi estoisuuden ulottuvuus on haluttomuus oppia uutta.

Mutta jos ei ole sellaista tarvetta johon suuseksi auttaisi? Eli seksuaalinen tarve on tarve olla yhdynnässä. Miten suuseksi tähän auttaa? Jos ei vaan pidä klitoriksen suorasta koskettelusta, koska se ei fyysisesti ole kummoista. Tällöin asialla ei oikein voi mitään tehdä eikä oikein ole tarvettakaan, kun ei ole mitään sellaista tarvetta joka poistuisi suuseksillä.

Vierailija
28/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuseksi on ihan normaalia seksiä. Okennusleikit ovat muiden eritejuttujen tapaan jo aika huomattavia kinkejä

Suuseksi ei ole kaikille normaalia seksiä. Et sinä voi määritellä, mikä on normaalia ja mikä ei.

Nimenomaan yhteisö/ihmisryhmä määrittelee mikä on normaalia ja mikä ei. Ei yksilö. Jos useimmat tekevät jotain, niin se on normaalia. Jos vain todella harva tekee sitä, se on poikkeavaa. Poikkeava ei ole yhtä kuin huono, se on vain erilaista normiin, useimpiin nähden.

Vierailija
29/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estoisuudesta on hyvä puhua, koska nykykäytäntö kuvaa sitä. Estyneisyys ei uskalla edes kokeilla, kun tietää jo mitä tuleman pitää. Hän ei uskalla poistua "mukavuusalueelta", joka on ihana illuusio AV-mammojen ja katkerien miestin luomasta "tiedosta".

En kiistä, ettei kaikki esim pidä suklaasta, mutta diabetes saataisiin laskemaan, jos "estoisuuden illuusiolla" saataisiin "kansan viisautena" ehdoton tietämys, että me miljoonat suomalaiset emme pidä suklaasta. Samoten on myös kateus, mutta tiivistäen nämä kaavat nippuun, estoisuuden ja hysterialla voidaan saavuttaa myös positiivisia tuloksia.

Esim. anaali- tai oraaliseksillä ei tosin ole vielä keksitty niitä hyötyjä. Silloin syntyy vähemmän lapsia ja se on nykyisyydessään vain hyvä asia.

Jos minä naisena pidän emätinyhdynnästä FYYSISESTI enemmän kuin suuseksistä, niin miksi ihmeessä harrastaisin suuseksiä jos voin olla yhdynnäsäs? En ymmärrä.

Esimerkiksi toisen takia, tietenkin, jos hän kovasti siitä nauttii.

Vierailija
30/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa antelias kumppani, joka välittää ja kiihottuu toisen nautinnosta, nimenomaan tekee myös juttuja, joista ei itse välttämättä saa kauheasti itse irti, mutta jotka ovat toiselle todella mukavia. Seksi perustuu vastavuoroisuuteen ja siihen, että tekee parhaansa toisen nautinnon eteen.

Eikös sekin sitten ole vastavuoroista että on tekemättä jotain josta toinen ei pidä. Koska sinunkin viestistäsi tulee ilmi aika yksipuolinen suhtautuminen asiaan. Paljon helpompaa ja mukavempaa olisi löytää asia josta kummatkin nauttivat yhtälailla.

Voidaan jopa vastavuoroisesti olla tekemättä yhtään mitään yhteistä. Käytännössä sinunkaltaisten kanssa, nämä "kummatkin nauttivat yhtälailla" tarkoittaa sitä mistä sinä nautit, ja mies hyväksyy, kun ei luule saavansa parempaakaan.

Vierailija
31/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en "kovin nauttisi" jos pyytäisin suuseksiä, mies sitä antaisi, mutta samalla huomaisin, että häntä se ei miellytä: siksi ajattelisin, että koska rakastan häntä, niin en halua häntä pakottaa sellaiseen, mistä hän ei ei nauti.

Minun mieltymykseni ei ole niin suuri asia, että se oikeuttaa toisen sellaiseen toimintaan joka ei ole hänelle miellyttävää.

Mun mielestä puolin eikä toisin tasapuolisessa ja toista huomioivassa seksissä kummankaan ei tarvitse tehdä sellaista josta ei pidä tai joka on väkinäistä.

Jos mun potentiaalinen mies pitäisi "kinkyistä" asioista, en niihin ryhtyisi häntä miellyttääkseni, (koska itse voisin silloin pahoin) vaan haluaisin, että hän etsisi sellaisen ihmisen jolla on samanlaiset mieltymykset.

Jos taas minä haluaisin jotain asioita ja potentialinen mieheni ei niistä nauttisi tai ne olisivat pakkopullaa, niin sopisimme, että minä en niitä myöskään häneltä vaadi tai sitten emme jatkasi suhdetta.

Kummallakin pitää olla hyvä ja turvallinen olo rakkaussuhteessa. Eikä pidä pelätä, että mitähän nyt joudun tekemään, vaikka ei yhtään haluta.

Miellyttää voi määrättyyn määrään saakka, mutta siihen ei pidä mennä että "kaikessa" pitää olla toisen mieliksi, kummankaan. Huonoissa kantimissa on se rakkaussuhde, joka ei sitä ymmärrä.

Aikuinen ihminen tietää omat rajansa tai ainakin pitäisi tietää.

Vierailija
32/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estoisuudesta on hyvä puhua, koska nykykäytäntö kuvaa sitä. Estyneisyys ei uskalla edes kokeilla, kun tietää jo mitä tuleman pitää. Hän ei uskalla poistua "mukavuusalueelta", joka on ihana illuusio AV-mammojen ja katkerien miestin luomasta "tiedosta".

En kiistä, ettei kaikki esim pidä suklaasta, mutta diabetes saataisiin laskemaan, jos "estoisuuden illuusiolla" saataisiin "kansan viisautena" ehdoton tietämys, että me miljoonat suomalaiset emme pidä suklaasta. Samoten on myös kateus, mutta tiivistäen nämä kaavat nippuun, estoisuuden ja hysterialla voidaan saavuttaa myös positiivisia tuloksia.

Esim. anaali- tai oraaliseksillä ei tosin ole vielä keksitty niitä hyötyjä. Silloin syntyy vähemmän lapsia ja se on nykyisyydessään vain hyvä asia.

Jos minä naisena pidän emätinyhdynnästä FYYSISESTI enemmän kuin suuseksistä, niin miksi ihmeessä harrastaisin suuseksiä jos voin olla yhdynnäsäs? En ymmärrä.

Mutta mitä mies saa siitä, että nuolee naista joka ei siitä nauti?

Vierailija
33/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan jopa vastavuoroisesti olla tekemättä yhtään mitään yhteistä. Käytännössä sinunkaltaisten kanssa, nämä "kummatkin nauttivat yhtälailla" tarkoittaa sitä mistä sinä nautit, ja mies hyväksyy, kun ei luule saavansa parempaakaan.

Heh, luet tekstiäni samalla yksisilmäisellä asenteellasi. Vastauksesi sopisi muuten vastaukseksi omaan kommenttiisi ennen minua hieman muunneltuna. Minun pääpointti oli siinä että on parempi etsiä asia josta kummatkin nauttivat, sen sijaan että ryhdyttäisiin vetämään köyttä ja tehtäisiin vuorotellen asioita joista toinen nauttii ja toinen ei.

Vierailija
34/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ahdistaisi ajatuskin, että tänään kun minä saan sitä ja tätä, niin seuraavalla kerralla joudunkin tekemään miehelle sitä ja tätä. (vastentahtoista).

En pystyisi nauttimaan siitä omastakaan asiasta, kun tietäisin "maksavani" siitä joskus takaisin. Enkä haluaisi tämankaltaista tunnetta myöskään toiselle.

Vierailija
35/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi vaikka olla hänen fantasiansa, ja hän voi nauttia siitä vaikka sinä et niin siitä välittäisikään. Ei naiset yleensä nauti jalkojensa palvonnasta tai varpaiden nuolettamisestakaan, mutta jotkut miehet nauttivat palvonnasta tai varpaiden nuolemisesta suuresti. En minäkään sitä ymmärrä, miksi nauttivat, eikä minun tarvitse ymmärtää. Kunhan ymmärrän että kumppanini nauttii, eikä siitä ole haittaa minulle. Silloin on minulle itsestäänselvää, että voidaan tehdä sitä. Koska molemmat teemme asioita mistä toinen nauttii, ja itse nautimme nautinnon tuottamisesta heille. Pätee niin seksissä kuin muissakin parisuhteen asioissa.

Vierailija
36/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miehistä, mutta pojat haluavat retostella osaamisillaan ja taidoillaan. Nuoleminen on ilmeisesti trendikästä, siitä voi vääntää typeriä vitsejä poikien kesken, kuten: Mikä on kielimies englanniksi? No klitorismän... Ja monilla pojilla on se luulo, että nainen kuin nainen menee ihan tolkuiltaan nuolemisesta. 

Ja kyllähän jotkut naisetkin erikoistuvat suihinottoon, jos mies ei arvostakaan sitä, niin hyvä bravuuri menee hukkaan, ja siinä voi paljastua, että mitään muuta ei sitten osatakaan...

Vierailija
37/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetäänkö? Minua ei ainakaan haittaa vaikka pidettäisiinkin.

Minusta on tasan ällöä suuseksi ja pegging ja kaikki muu ällön ällö. Semmoisia ihmisiä, jotka noita harrastavat, ei pidä päästää elintarvikeliikkeisiin.

Vierailija
38/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi vaikka olla hänen fantasiansa, ja hän voi nauttia siitä vaikka sinä et niin siitä välittäisikään. Ei naiset yleensä nauti jalkojensa palvonnasta tai varpaiden nuolettamisestakaan, mutta jotkut miehet nauttivat palvonnasta tai varpaiden nuolemisesta suuresti. En minäkään sitä ymmärrä, miksi nauttivat, eikä minun tarvitse ymmärtää. Kunhan ymmärrän että kumppanini nauttii, eikä siitä ole haittaa minulle. Silloin on minulle itsestäänselvää, että voidaan tehdä sitä. Koska molemmat teemme asioita mistä toinen nauttii, ja itse nautimme nautinnon tuottamisesta heille. Pätee niin seksissä kuin muissakin parisuhteen asioissa.

Tämä ajatus malli varman tarvitsee tietyn ihmis/miestyypin, mutta olen aikalailla samoilla linjoilla aikaisempien kommentoijien kanssa että jo se tieto siitä että toinen ei nauti siitä tilanteesta samalla tavalla riittää minulle etten edes halua itsekään tehdä sitä. Se lähinnä tuntuu autetulta masturbaatiolta kuin joltain yhteiseltä.

Vierailija
39/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin antaa miehelleni suuseksiä. En siitä itse nauti, mutta hän nauttii, eikä se ole minulle mitään kärsimystä kuitenkaan, jos alapää on hyvin pesty eikä persehiki haise. Minä sitten samalla teen päässäni kauppalistaa, mietin montako koneellistä pyykkiä odottaa pesemistään, pitäisikö ikkunat pestä jne jne. Jos mies haluaisi vaikka palvoa jalkojani ja nuolla varpaitani, niin sama se minulle, minä jatkan kauppalistan tekoa ja tv-sarjan juonenkäänteiden pohtimista. Jos mies kuitenkin olettaa, että nuo kaksi ovat asioita jotka saavat minut halukkaaksi, niin aivan kujalla kyllä on.

Vierailija
40/49 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

43/38 sanoi juuri sen, jota itsekin ajattelen.

Rakkaus on yhteistä, mun omat halunikin laskevat kun huomaan että toinen ei nauti tai vaivaantuu ja ymmärrän sen niin, että sen toisenkin halut laskevat, kun huomaa, että en nauti tai vaivaannun.

En haluaisi olla niin itsekkään ihmisen kanssa, joka viis veisaa minun tunteistani, enkä halua olla itse niin itsekäs, että itse viis veisaan miltä toisesta tuntuu.

Rakkaus ja rakasteleminen on toistensa tunteiden huomioonottamista. Mutta toisen tunteiden huomioonottaminen on molemminpuoleista. Silloin ei kumpikaan joudu tai tarvitse tehdä itseään vastaan. Silti saadaan tarpeeksi niitä asioita joista nauttii ilman "pakkoa" mihinkään.

Toisen jalkojen nuolemin tuskin on niin perustavaa laatua oleva halu, että sitä on pakko tehdä vaikka toista nolottaa tai se toinen kiusaantuu.

Toki jotkut eivät kiusaannu niin tehköön sitten kaikessa rauhassa.

Eli kun puhutaan eri ihmistyypistä on juurikin kyse ehkä siitä, että jotkut asiat ovat vain toisille kiusallisempia/vaivaannuttavia kuin toisille: se ei tarkoita "estoisuutta" vaan ihan vaan on tosiasia ja kertoo pikemminkin itsensä tuntemisesta.

Jos meis pyytää pissamaan namalleen se tuntuu kiusaannuttavalta pyynnöltä jotai se ei vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän