DHL rosvotullauksesta TAAS asiaa.
Eräs kauppa oli tyhmyyksissään mennyt lähettämään tavaraa minulle DHL:n kautta. Miten olette toimineet näiden kanssa? Oletteko vain jättäneet nuotamatta paketin ja pyytäneet rahat takaisin kaupasta?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen rosvotullaus?
Siellä on sellainen huivi-naamainen bandiitti, kuudesti laukeavat valmiina käsittelemässä niitä paketteja ?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen rosvotullaus?
DHL haluaa tehdä tullauksen puolestasi ja ottaa siitä riistohinnan. Voit toki tehdä tullauksen itse, mutta sekin maksaa DHL:lle!
Eli laskuttavat siitä kun sinä teet itse työt. Ymmärrän, että tehdystä työstä pitää maksaa, mutta olen maksanut rahdista jo 30€, joten kyllä sillä pitää saada paketti suomeen. Tulliin minun pitää kuitenkin vielä maksaa iso summa.
Ei tässä kyllä nyt ollut asian häivääkään... :)
Voisko ap selvittää vähän tarkemmin, mitä on tää kamala rosvotullaus?
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä kyllä nyt ollut asian häivääkään... :)
Voisko ap selvittää vähän tarkemmin, mitä on tää kamala rosvotullaus?
Jos et tällä ymmärtänyt niin tuskin tulet ymmärtämäänkään.
Eipä oo koskaan jäänyt kamat tulliin vaikka DHL kautta tullut, enkä ole koskaan joutunut maksamaan ekstraa..
Tilaan joskus kalavälineitä/metsästystarvikkeita BassProShopista eikä kertaakaan ole tarvinnut alistua DHLn ryöstötullaukseen - tullaan itse "etänä".
Vierailija kirjoitti:
Eipä oo koskaan jäänyt kamat tulliin vaikka DHL kautta tullut, enkä ole koskaan joutunut maksamaan ekstraa..
Kokoajan tulee uhkailutekstiviestejä puhelimeen missä kehotetaan allekirjoittamaan tullaussopimus tai dhl voi irtisanoa lähetyksen.
Miten ne voi käyttäytyä näin härskisti? Just katsoin niin olen maksanut 40€ rahdista joka on aivan helevetisti!!!
Hel*etti kun se vapaakauppasopimuskin kaatui, niin ei ole toivoa tilailla ilman tullimaksuja tulevaisuudessakaan. Punavihreät ovat kyllä pahin jarru tässä maassa mitä on. :(
Usasta tilatuista pitää maksaa tullaus. Siitäkö tässä kyse? Ei se riitä, että maksaa rahdin.
Juu, kyllä se näin on että DHL joko tekee tullauksen puolestasi ja maksat heille extraa siitä, tai sitten teet tullauksen itse ja maksat myös siitä DHL:lle. Taisi olla vielä niin että itsepalvelutullaus on vielä kallimpaa.
Eli DHL:n tekemä tullaus n. 20 e, itsepalvelutullaus 40 e.
Vierailija kirjoitti:
Usasta tilatuista pitää maksaa tullaus. Siitäkö tässä kyse? Ei se riitä, että maksaa rahdin.
Tottakai tullimakset ja verot on maksettava, mutta tullille ne maksetaan.
Mä erehdyin valitsemaan dhl:n tilatessani Iherbistä. Olen aina tilannut arvoltaan alle 20e paketteja, ettei tulisi lisäkuluja. Viestipommitus alkoi ja sain sitten selville googleteltuani mikä on homman nimi.. Nauroin väitteelle että dhl on muuttanut viestejään asiakasystävällisemmiksi, minkähänlaisia ne ennen oli? Näistä tekstareista oli ystävällisyys kaukana. En vastannut muistaakseni yhteenkään viestiin ja luulin että paketti palautuisi lähettäjälle, mutta paketti tuli silti ovelle yksi ilta.
Vierailija kirjoitti:
Paljon DHL laskuttaa tullauksesta? Ilmeisesti sitä ei voi tehdä tässä tapauksessa itse tullin sivuilla?
Vähintään 24,80€ tai 5% tullien ja verojen arvosta. Ovat tiputtaneet hintaa, mutta en ymmärrä miksi minun pitäis maksaa heille siitä minkä teen minuutissa itse ilmaisesti netissä.
Hetkinen: ilmainen tullaus?
Eikö se tarkoita tullimaksujen maksamista, eli tullia ja arvonlisäveroa? Ilmoituksen voi tehdä itse netissä, mutta maksut pitää pulittaa jollekin. DHL välittää ne tullilaitokselle.
tulli ja alv on eri asia kun tullaus. Tullaus on se työ mikä tehdään.
No käykää itse hakemassa se pakaasinne, kun olette niin näppäriä. Minä olen asioinut eri maiden postien, tullin ja myös kyseisen kuriiriyhtiön kanssa. Aina ovat lupauksensa pitäneet. Kauppojen kanssa on joskus pitänyt vääntää.
Paljon DHL laskuttaa tullauksesta? Ilmeisesti sitä ei voi tehdä tässä tapauksessa itse tullin sivuilla?