Muistellaan vanhan ajan internet-chatteja! Kävisitkö enää nykyään sellaisessa?
Minun suosikkini taisi olla Kiss FM:n chatti. Yleensä kävin Hautausmaalla, mutta silloin tällöin tuli eksyttyä myös Erotic Houseen. Muistaakseni joku artic.net oli myös kiva. Mitä muita muistatte? Oliko teillä nimimerkkiä? Muistelmat kehiin!
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin yleensä vain Herkussa eli Quntelessa. Suomi24:ssä oli työlässtä olla naisnikillä.
Herkkukin on edelleen olemassa. Tosin vaikuttaa muuttuneen ikävään suuntaan.
Soneraplazan kautta tapasin kivan nuoremman kaverin :)
Herkku lopetti tänä syksynä.
Ai, kävin varmaan kesällä piipahtamassa. No en oikeastaan ihmettele, että se loppui.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää vaan ikäkysymys, vai oliko ennen jotenkin paljon helpompi tutustua ihmisiin netissä? Muistan, että minäkin ujona naisenalkuna uskalsin lähestyä ihmisiä just vaikkapa foorumeilla ja chateissä. Minulla oli paljon nettikavereita, vaikka livenä olin aika yksinäinen. Vaikka eletään "sosiaalisen" median aikaa, niin havahduin juuri siihen etten ole saanut uusia nettikavereita varmaan vuosiin. On paljon tönkömpää alkaa jutella jollekin vaikka Facebookissa tai Instassa.
Kyllähän iso ero nykyaikaan on, että siihen aikaan ihmiset oli paljolti anonyymisti, nykyään usein omalla nimellään netissä.
Sonera Plaza... En muista muita huoneita kuin "Bagdad cafe". Mitä niitä muita olikaan?
Se on myös ero, että aiemmin netti ei ollut samanlainen "esittämispaikka" kuin nykyään, kun kaikilla pitää olla Photoshopattuja kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää vaan ikäkysymys, vai oliko ennen jotenkin paljon helpompi tutustua ihmisiin netissä? Muistan, että minäkin ujona naisenalkuna uskalsin lähestyä ihmisiä just vaikkapa foorumeilla ja chateissä. Minulla oli paljon nettikavereita, vaikka livenä olin aika yksinäinen. Vaikka eletään "sosiaalisen" median aikaa, niin havahduin juuri siihen etten ole saanut uusia nettikavereita varmaan vuosiin. On paljon tönkömpää alkaa jutella jollekin vaikka Facebookissa tai Instassa.
Poikana silloin ennen oli helpompaa. Chateissa oli aluksi tyttöjä ihan hyvin. Sitten oli korkeintaan yksi tyttö kymmentä poikaa kohden ja kaikki tytöt olivat tosi passiivisia ja löivät vaan koneen kiinni jos pitkästyivät. Muuttui todella yksipuoliseksi viihdyttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Se on myös ero, että aiemmin netti ei ollut samanlainen "esittämispaikka" kuin nykyään, kun kaikilla pitää olla Photoshopattuja kuvia.
Joo riitti kun kysyi pituuden, kuppikoon ja millainen peppu on. Kaikki vastaukset olivat hyviä, mutta silti se piti kysyä.
Itse kävin Kiss FM:n ja suomi24:n chatissa teinityttönä (12-14v.). Ei ole kyllä yhtään hyvää muistoa. Yritin etsiä oman ikäisiä kavereita, mutta jokainen yhteyttä ottanut oli täysi-ikäinen (monesti kymmeniä vuosia itseäni vanhempi) ja halusi jonkinlaista seksuaalista kontaktia. Jossain vaiheessa rupesin tarkoituksella huijaamaan näitä ällötyksiä tapaamisiin, joihin en tietenkään ollut menossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin Kiss FM:n ja suomi24:n chatissa teinityttönä (12-14v.). Ei ole kyllä yhtään hyvää muistoa. Yritin etsiä oman ikäisiä kavereita, mutta jokainen yhteyttä ottanut oli täysi-ikäinen (monesti kymmeniä vuosia itseäni vanhempi) ja halusi jonkinlaista seksuaalista kontaktia. Jossain vaiheessa rupesin tarkoituksella huijaamaan näitä ällötyksiä tapaamisiin, joihin en tietenkään ollut menossakaan.
Sen takia ei pidä käydä paikoissa, joihin on liian nuori.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ne kaikki chatit poistettiinkin tai tehtiin rekisteröityminen pakolliseksi eivätkä noin nuoret enää päässeet mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ikävä "vanhan ajan" nettimaailmaa ennen Facebookia, Instagramia ja vastaavia. Sillon mese, irc-galleria, chatit ja foorumit oli sitä parasta shittiä.
Foorumit...tosiaan. niiden käyttö on vähentynyt. Mitä kaikkia niitä olikaan?
Tämä av on kyllä tuleva legenda, jota joskus sitten kaihoisasti muistellaan :)
Mä oon jo 17v pyöriny täällä... ylikin...
Vierailija kirjoitti:
Sen takia ei pidä käydä paikoissa, joihin on liian nuori.
Suurin osa teineistä kävi noilla sivuilla tohon aikaan, joten en kyllä koe olleeni itse väärässä paikassa. Ja nämä aikuiset kontaktini tuntuivat erityisesti etsivän alaikäistä seuraa. En rupeaisi itse syyllistämään nuoria tällaisessa tilanteessa.
Cityssä "parrakas" ja "sneezy" niillä nimmareilla monet kalsarikännit.
Kuinka kauan olitte chatissa kerralla? Olin joskus 6 tuntia päivässä ja puhelin laskua tuli paljon. Kyllä se oli aina jännää, kun joku tyttö siellä vastasi, kun olin huutanut "Seuraaa?" =)
Jotkut huusivat ja itsekin pari kertaa "Ketään kiimasia paikalla?". Melko ennakkoluutottomasti sitä alettiin jutteleen ties kenen kanssa.
Minusta ne eri huoneet chateissa oli jotenkin koomisia, kun niillä ei ollut mitään tekemistä sen kanssa minkämielistä porukkaa siellä oli. Joka huoneessa klopit huuteli "nais seuraa" ja oli ne omat kuppikuntansa ja esim. sinkku-chatissa oli vain miehiä tai homoja, jostain syystä.
Maikkarilla oöi joskus sellainen. Pelattiin bilistä muutama minuutti. Se oli suunnilleen 99 tätä: hei, hei, kuka oot... mikä sun puhelinnumero on. . Se on ##########.
Vierailija kirjoitti:
Maikkarilla oöi joskus sellainen. Pelattiin bilistä muutama minuutti. Se oli suunnilleen 99 tätä: hei, hei, kuka oot... mikä sun puhelinnumero on. . Se on ##########.
Eli käytännössä aina kun kysyi puhelinnumeroa muutaman miinutin seurustelun jälkeen, nii ihmiset jakoivat käytännössä näitä ihan kellevaan tuntemattomalle.
Cityn sokkotreffit joskus vuonna 2013:
22:23:41 [Wilma__] porvari luotettavauus ja se, että haluaa lapsia
22:23:41 [modestyps] "älä usko kuulopuheisiin, ota selvää. Sillä, mitä et tiedä, sitä et tiedä"
22:23:43 [xpy] se on poimurissa asu, joka lupaa luonaan
22:23:44 [Likanhellu] iminen joka puhuu toisista pahaa
22:23:48 [multinick] a, ja vedän myös siitä johtopäätöksiä että oot yli 40 ja et oo ruma, ja sulla ei oo koskaan miestä niin jossain muualla on vika
22:23:49 [_-a-_] ja...se ei oikeasti hetkauta yhäkään mun itsetuntoa suuntaan jos toiseenkaan
22:23:50 [Bitchkowsky] aassa ei oo muta kuin se puoli että siitä puhutut jutut pitää paikkaansa'
22:23:51 [Likanhellu] hänellä on itellään paha olla
22:23:54 [Kankee] Sanni meet ajoissa nukkumaan?:)
22:23:55 [porvari_M] Wilma, mut riittääkö noi?
22:24:07 [Wilma__] rakastuminen
22:24:16 [sanniliini] kankia yritän =D
22:24:22 [PBG] Juice Leskinen - Pyhä Toimitus
22:24:24 [_-a-_] ei oo miestä?
22:24:26 [porvari_M] Wilma, etkö voi hankkia muksua miehen kanssa, johon et oo rakastunut?
22:24:27 [Wilma__] huumorintajuisuus
22:24:32 [Wilma__] en voi
22:24:32 [Likanhellu] mie olen ihaillu aaksua vuosia
22:24:34 [Kankee] Sanni niin aina
22:24:37 [sanniliini] kooj
22:24:39 [_-a-_] kärsän juttuihinhan on uskominen
22:24:42 [Wilma__] naimisissa pitäis olla
22:24:43 [sanniliini] jooh siis
22:24:50 [porvari_M] Wilma, valitsetko mielummin lapsettomuuden?
22:24:54 [multinick] a parsa ei ole ainoa
22:24:56 [Wilma__] kyllä
22:25:03 [porvari_M] ok
22:25:06 [PBG] ja sama paskanjauhanta jatkuu
22:25:09 [Likanhellu] hyvä vilima
22:25:11 [Bitchkowsky] a, millon sulla on ollut viimeks mies
22:25:14 [Wilma__] hellu:)
22:25:18 [_-a-_] miehen joka elää siivellä, lykkäsee turpiin jos muija ei usko ja hyökkää juoppohulluuspuuskassa kimppuun
22:25:19 [Likanhellu] vilima
22:25:19 [porvari_M] Wilma, aika ehdotonta
22:25:30 [PBG] vmp
22:25:32 [Wilma__] ai on+
22:25:36 [Wilma__] ?
22:25:38 [multinick] a no entä se otton juttu
22:25:40 [porvari_M] Wilma, on
22:25:42 [Bitchkowsky] a, sä et saa miestä koska olet väkivalatinen
22:25:43 [Wilma__] mietinnän tulos
22:25:50 [multinick] sekin on omiaan laittamaan ajattelemaan että sulla ei kaikki kotona
22:25:55 [Spigo] aa nyt lopetat kyllä muiden mollaamisen kun itse kuitenkin olet väkivaltanen ku tukiainen
22:25:56 [Likanhellu] mie liityin vilimafanclupiin ku sain tietää että vilima on lonti
22:26:05 [porvari_M] Wilma, uskot niin vahvasti siis rakkauteen vaikket oo löytänyt sitä 33 vuotiaana?
22:26:10 [gdzm] wilima, miks ei ole
Legendaarista..
Vierailija kirjoitti:
Cityn sokkotreffit joskus vuonna 2013:
22:23:41 [Wilma__] porvari luotettavauus ja se, että haluaa lapsia
22:23:41 [modestyps] "älä usko kuulopuheisiin, ota selvää. Sillä, mitä et tiedä, sitä et tiedä"
22:23:43 [xpy] se on poimurissa asu, joka lupaa luonaan
22:23:44 [Likanhellu] iminen joka puhuu toisista pahaa
22:23:48 [multinick] a, ja vedän myös siitä johtopäätöksiä että oot yli 40 ja et oo ruma, ja sulla ei oo koskaan miestä niin jossain muualla on vika
22:23:49 [_-a-_] ja...se ei oikeasti hetkauta yhäkään mun itsetuntoa suuntaan jos toiseenkaan
22:23:50 [Bitchkowsky] aassa ei oo muta kuin se puoli että siitä puhutut jutut pitää paikkaansa'
22:23:51 [Likanhellu] hänellä on itellään paha olla
22:23:54 [Kankee] Sanni meet ajoissa nukkumaan?:)
22:23:55 [porvari_M] Wilma, mut riittääkö noi?
22:24:07 [Wilma__] rakastuminen
22:24:16 [sanniliini] kankia yritän =D
22:24:22 [PBG] Juice Leskinen - Pyhä Toimitus
22:24:24 [_-a-_] ei oo miestä?
22:24:26 [porvari_M] Wilma, etkö voi hankkia muksua miehen kanssa, johon et oo rakastunut?
22:24:27 [Wilma__] huumorintajuisuus
22:24:32 [Wilma__] en voi
22:24:32 [Likanhellu] mie olen ihaillu aaksua vuosia
22:24:34 [Kankee] Sanni niin aina
22:24:37 [sanniliini] kooj
22:24:39 [_-a-_] kärsän juttuihinhan on uskominen
22:24:42 [Wilma__] naimisissa pitäis olla
22:24:43 [sanniliini] jooh siis
22:24:50 [porvari_M] Wilma, valitsetko mielummin lapsettomuuden?
22:24:54 [multinick] a parsa ei ole ainoa
22:24:56 [Wilma__] kyllä
22:25:03 [porvari_M] ok
22:25:06 [PBG] ja sama paskanjauhanta jatkuu
22:25:09 [Likanhellu] hyvä vilima
22:25:11 [Bitchkowsky] a, millon sulla on ollut viimeks mies
22:25:14 [Wilma__] hellu:)
22:25:18 [_-a-_] miehen joka elää siivellä, lykkäsee turpiin jos muija ei usko ja hyökkää juoppohulluuspuuskassa kimppuun
22:25:19 [Likanhellu] vilima
22:25:19 [porvari_M] Wilma, aika ehdotonta
22:25:30 [PBG] vmp
22:25:32 [Wilma__] ai on+
22:25:36 [Wilma__] ?
22:25:38 [multinick] a no entä se otton juttu
22:25:40 [porvari_M] Wilma, on
22:25:42 [Bitchkowsky] a, sä et saa miestä koska olet väkivalatinen
22:25:43 [Wilma__] mietinnän tulos
22:25:50 [multinick] sekin on omiaan laittamaan ajattelemaan että sulla ei kaikki kotona
22:25:55 [Spigo] aa nyt lopetat kyllä muiden mollaamisen kun itse kuitenkin olet väkivaltanen ku tukiainen
22:25:56 [Likanhellu] mie liityin vilimafanclupiin ku sain tietää että vilima on lonti
22:26:05 [porvari_M] Wilma, uskot niin vahvasti siis rakkauteen vaikket oo löytänyt sitä 33 vuotiaana?
22:26:10 [gdzm] wilima, miks ei oleLegendaarista..
Tallennatko itse näitä jutusteluita vai löytyvätkö ne jollain hakukoneella? Mikäli tallennat itse, niin miksi tallennat?