Mies ei halua naimisiin kanssani
Miksi? Meillä on 3 lasta, yhteiset asuntolainat, yhteinen elämä. Ennen jutteli innoissaan naimisiinmenosta ja katselimme sormuksia netistä. Nyt suuttuu, kun otan asian puheeksi ja sanoo, että painostan häntä. En usko, että hänellä olisi joku toinen nainen. Kaikki te ilkeilijät voitte jättää kommentoimatta..
Kommentit (40)
Vaikea sanoa. Sanooko mies itse mitään syytä? Miksi itsellesi naimisiinmeno olisi nyt ajankohtainen? Miten suhde noin muuten voi?
Itse en ole koskaan halunnut naimisiin, mutta ei sillä sitoutumisen kanssa ole tekemistä. Pidän sitä vain jotenkin turhana. Olen nainen.
Minä olen periaatteesta naimisiin menemistä vastaan. Epämiellyttävä ja arkaainen instituutio. Parisuhteeni ei kuulu valtiolle tai kirkolle millään tavalla.
Miehellä ei ehkä ole varsinaisesti toista suhdetta (vielä) mutta voisiko olla jotain virityksiä meneillään taustalla?
Ja turha kysyä. Ilmoittavat vasta sitten kun uusi suhde on jo käynnissä.
Tarkoittaako naimisiin meno myös häitä? Ymmärrän jos mies ei halua sitä häärumbaa, muuten on vaikeampi käsittää, koska teillä mitä ilmeisimmin on jo erittäin yhteinen elämä.
Jos suhde toimii hyvin niin ei sitä kannata lähteä avioliitolla pilaamaan.
Monet menevät avioon ja ottavat toisensa sen jälkeen itsestäänselvyytenä ja nainen lihoaa 100kg, en todellakaan mene ikinä naimisiin.
M
Käytkö töissä? Onko mies varakkaampi? Pelkää ehkä avioliittoon liittyvää elatusvelvollisuutta ja alkavaa keskustelua avioehdosta. Luulen että yhdellä tietämälläni pariskunnalla on kyse tästä. Mies on todella kovilla arvoilla varustettu yrittäjä ja laskee kaiken rahassa. Avovaimo on käynyt pätkätöissä, eikä niiden jatkumisesta ole tietoa 3. lapsen syntymän jälkeen tai yleensäkään. Mies on sanonut naiselle että ei haluaisi palkata naista omaan firmaansa mm. sen takia että tämä on niin hidas.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen periaatteesta naimisiin menemistä vastaan. Epämiellyttävä ja arkaainen instituutio. Parisuhteeni ei kuulu valtiolle tai kirkolle millään tavalla.
Toivottavasti teillä on testamenttiasiat kunnossa. Minä tiedän yhden parin, jossa mies kuoli nuorena onnettomuudessa ja miehen omaisuus meni hänen äidilleen ja avopuoliso joutui lähtemään heidän yhteisestä kodistaan.
Avokki ei siis pystynyt lunastamaan miehen osuutta osittain jk maksetusta kodista ja anoppi halusi omansa pois ja talo meni myyntiin.
Näin siinä usein käy, kun on jo vuosia oltu yhdessä, useampi kuin yksi lapsi laitettu, asuntovelat ja arki niin miestä on enää vaikea saada innostumaan naimisiin menosta.
Se homma pitää hoitaa ennen lapsia tai heti ekan lapsen jälkeen, muuten jää häät tulematta.
Mitä jos kysyisit siltä mieheltä? Sanoisit että et halua painostaa, mutta haluaisit tietää mikä on muuttanut mielen, kun ennen oli niin innoissaan ja enää ei ole.
Ja jos parisuhde voi hyvin eikä uutta naista ole jo valmiiksi tai etsinnässä, niin syynä voi olla raha tai/ja naimisiin menon "turhuus" (kokee olevansa jo sitoutunut lainalla ja lapsilla). Miksi maksaa ja järjestää kalliita häitä kun "mikään ei käytännössä muuttuisi"? Nuo aiemmin mainitut avioehto-/elatusasiat yms. voivat myös olla syynä. Luultavasti vaan se naimisiinmenovaihe on mennyt mieheltä ohi, ensihuuma on kadonnut ja sitoutuminen on muilla tavoin todistettu, ja arki alkanut. (Kuten 13 sanoi) Ei halua lisästressiä ja rahanmenoa häärumbasta.
Haluan vain pienimuotoisen vihkimisen maistraatissa. Tienaan kyllä ihan hyvin, tuskin on rahastakaan kyse. Mieheni osoittaa kuitenkin sitoutumista tulevaisuuteen muilla tavoilla. Olemme keskustelleet muista isoista tulevaisuuden asioista (en nyt viitsi tarkemmin eritellä, ettei kukaan tunnista minua). Olen häneltä kysynyt, että onko hänen mielensä muuttunut. Hän tiuskaa että ei ole ja kyllä hän joskus haluaa naimisiin. Itse haluaisin naimisiin siksikin, että jos jommalle kummalle meistä käy jotain on jäljelle jäävän ja lapsien elämä turvattu. En halua isoja häitä, vain nimet paperiin.
Ap
Ei kannata todellakaan mennä naimisiin, jos lasten äiti suostuu jalkavaimon rooliin.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi siirtyä uuteen suhteeseen jos joku löytyy. Menisi kyllä naimisiin kannasi jos haluaisi viettää sinun kanssa loppu elämän.
En haluaisi rikkoa näin pienen asian takia perhettämme. En näe, että asiat olisuvat paremmin uudessa suhteessa.
Ap
Millä tavalla olen ottanut jalkavaimon roolin? En ymmärtänyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Haluan vain pienimuotoisen vihkimisen maistraatissa. Tienaan kyllä ihan hyvin, tuskin on rahastakaan kyse. Mieheni osoittaa kuitenkin sitoutumista tulevaisuuteen muilla tavoilla. Olemme keskustelleet muista isoista tulevaisuuden asioista (en nyt viitsi tarkemmin eritellä, ettei kukaan tunnista minua). Olen häneltä kysynyt, että onko hänen mielensä muuttunut. Hän tiuskaa että ei ole ja kyllä hän joskus haluaa naimisiin. Itse haluaisin naimisiin siksikin, että jos jommalle kummalle meistä käy jotain on jäljelle jäävän ja lapsien elämä turvattu. En halua isoja häitä, vain nimet paperiin.
Ap
Ei tuota varten tarvitse naimisiin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä tarkoitat? Avio- ja avoliiton erot ovat kyllä ihan olemassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä tarkoitat? Avio- ja avoliiton erot ovat kyllä ihan olemassa.
Ap
Toki, mutta testamentilla voi hoitaa raha-asiat valmiiksi kuoleman varalta.
Helpompi siirtyä uuteen suhteeseen jos joku löytyy. Menisi kyllä naimisiin kannasi jos haluaisi viettää sinun kanssa loppu elämän.