Miksi teette hätiköityjä johtopäätöksiä pelkästään ihmisten ulkonäköjen perusteella?
Mikä siinä on että aina kun on esimerkiksi tatuointu ihminen niin heti aatellaan että se on siis niinkun niin tosi tyhmä ja näin että ei sillä oo mitään järkeviä ajatuksia. Ei se vaan kuulkaas mene niin että kaikki näkyisi ulospäin ihmisestä. Jos sinä olet älykäs niin saatat olla todella eri näköinen kuin sellainen perus älykäs jollaisia pidetään niin älykkäinä kun he näyttävät tietyiltä vaikka silmälasit,pikeepaita, urheilushortsit tai jokin tumma puku päällä.Ei se tarkoita että ihminen on tyhmä jos hän tykkää vaikka juuri tatuoinneista. vaan hän voi olla hyvinkin älykäs ilman että kukaan epäilee sitä. Mikä siinä on että ihmiset tuomitsevat muiden älykkyyden sen perusteella miltä joku näyttää? ulkonäkö ei kerro mitään älykyydestä! se kertoo vain siitä että katsoja on pinnallinen ja arvostelee ihmistä hänen ulkonäöö perusteella, mikä on todella lapsellista ja ajattelematonta sekä todella lyhytnäköistä. jos sinä olet älykäs niin sinä olet ilman että liittyisi ulkonäköönsä mitenkään.
Jokainen on älykäs omalla tavallaan ja kellään ei ole oikeutta haukkua muita tyhmiksi. Sellainen ihminen on itse tyhmä joka haukkuu muita tyhmäksi.
Miksi jotkut ihmiset ajattelee aina vain että ulkonäkö vaikuttaa älykkyyteen ? sillä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa. esim. jos laittaisin kuvan jossa on 50 ihmistä niin tuskin osaisit erottaa ketkä on siitä älykkäistä ja ketkä ei.
Kommentit (10)
Ihminen nyt tuomitsee luonnostaan jo heti ekan 30sec aikana.
Itse en tatuointien tms perusteella tuomitse, vaan ensimmäisen lyhyen kanssakäymisen seurauksena. Millainen ulkonäkö, millainen ääni, haiseeko pahalta (jos lähellä seisoo), ja miten ylipäätään käyttäytyy. Vaikuttaako yrmeältä, vai iloiselta. Ja mitä suustaan päästää. Jos tulee ensimmäisenä kiroilua tms niin en sitä hyvällä katso.. vaikka toki useimmat kiroilevat joskus.
Aika hyvin olen tämän perusteella jo kyennyt tuomitsemaan, kuinka hyvin tulen toimeen. Että onko heti sellainen kenen kanssa ei missään nimessä tule toimeen, vai onko sellainen että voisi tulla toimeen.
jep . ei todellakaan kantseis tehdä johtopäätöksii kenenkään ulkonäöst pelkän älykkyyn perusteell.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen nyt tuomitsee luonnostaan jo heti ekan 30sec aikana.
Itse en tatuointien tms perusteella tuomitse, vaan ensimmäisen lyhyen kanssakäymisen seurauksena. Millainen ulkonäkö, millainen ääni, haiseeko pahalta (jos lähellä seisoo), ja miten ylipäätään käyttäytyy. Vaikuttaako yrmeältä, vai iloiselta. Ja mitä suustaan päästää. Jos tulee ensimmäisenä kiroilua tms niin en sitä hyvällä katso.. vaikka toki useimmat kiroilevat joskus.
Aika hyvin olen tämän perusteella jo kyennyt tuomitsemaan, kuinka hyvin tulen toimeen. Että onko heti sellainen kenen kanssa ei missään nimessä tule toimeen, vai onko sellainen että voisi tulla toimeen.
Esimerkkinä: täysin tatuoitu ihminen, jännästi laitetut hiukset, vaikka pari lävistystä naamassa. Miellyttävä ääni, käyttäytyy mukavan iloisesti, eikä vaikuta täysin idiootilta. Enköhän siis tule toimeen.
Vain kaunis ja komea voi olla älykäs. Mitäs luulet miten tälläinen kulttuuri on kehittynyt?
Ensimmäinen vaikutelma muodostuu jo 7 sekunnin aikana.
Jos jotain olen oppinut elämäni aikana, niin ainakin sen, että en tee mitään johtopäätöksiä ihmisistä ulkonäön ja ulkomuodon perusteella. Älykkäimmät tapaamani ihmiset muistuttavat ulkomuodoltaan enemmän spurgua kuin ns. älykköä:)
Totta puhut