Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataan kirjoja, joita jokaisen ihmisen tulisi lukea.

Kirjaholisti ov.
18.07.2017 |

Oletko itse lukenut kyseiset kirjat?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppi Pitkätossu: roolimalli, joka on iloinen, ystävällinen, kekseliäs. Kaikki Lindgrenin kirjat ovat antoisia myös aikuisille. Myös Veljeni Leijonamieli on kirja, joka kaikkien pitäisi lukea.

Vierailija
2/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole mitään kirjaa, joka jokaisen pitäisi lukea. Nuorena ajattelin toisin, mutta nyt nelikymppisenä ymmärrän, että kirjat eivät ole niin tärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru sormusten herrasta.

Vierailija
4/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peppi Pitkätossu: roolimalli, joka on iloinen, ystävällinen, kekseliäs. Kaikki Lindgrenin kirjat ovat antoisia myös aikuisille. Myös Veljeni Leijonamieli on kirja, joka kaikkien pitäisi lukea.

Luin Peppi Pitkätossun kaikille kolmelle lapsilleni. Uskallan väittää, että se ei ole aikuiselle kovin antoisa. En muutoinkaan pidä naiiveista kirjoista, joiden sanoma on, että kaikki on mahdollista.

Vierailija
5/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnunradan käsikirja liftareille (+ muut Linnunrata romaanisarjaan kuuluvat kirjat)

Vierailija
6/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuhe Egyptiläinen

Vierailija
7/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi olisi sanoa, mitä ei kaikkien kannata lukea. Minusta kaikki fantasiakirjat ovat täyttä puppua. En usko menninkäisiin enkä peikkoihin, en myöskään vampyyreihin tai noitiin. Elämäkerrat ovat yleensä hyviä, jos ne on kirjoitettu mehevästi.

Vierailija
8/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompi olisi sanoa, mitä ei kaikkien kannata lukea. Minusta kaikki fantasiakirjat ovat täyttä puppua. En usko menninkäisiin enkä peikkoihin, en myöskään vampyyreihin tai noitiin. Elämäkerrat ovat yleensä hyviä, jos ne on kirjoitettu mehevästi.

Miksi puppua ei voi lukea? :D

Vierailija
9/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkutissi on todettu rasistiseksi, sitä älköön kukaan lukeko.

Vierailija
10/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin omaelämäkerrat eli muistelmat ovat usein täyttä fantasiaa.

Vierailija
11/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein kirja on Raamattu, ei uskonnollisessa mielessä vaan siksi, että ymmärtää, mihin länsimainen sivistys perustuu. Enkä tiedä, tarvitseeko sitäkään lukea, jos ei kiinnosta.

Vierailija
12/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikki Sixxin heroiinipäiväkirja. Kertoo karulla tavalla mitä huumeet voivat tehdä ihmiselle.

Vierailija
13/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjamaku muuttuu iän myötä. Nuorena rakastin kreikkalaista mytologiaa. Homeroksen Ilias ja Odysseija olivat mahtavia. Myöhemmin tykästyin kovasti Luolakarhun klaaniin ja muihin sarjan teoksiin (Untinen-Auel). Sitten luin mieluiten dekkareita, saatoin koluta läpi 20 dekkaria kesässä. Agatha Chistien kirjoja olen lukenut useamman kerran, joten niitä voin suositella muillekin kevyeksi lukemiseksi. Dan Brownin Da Vinci koodi oli mahtava kirja, jotain ihan uutta tullessaan myyntiin. Viime vuosina olen lukenut klassikoita, kuten Darwinin Lajien synty. Sitäkin voin suositella.

Vierailija
14/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puppua ei voi lukea? :D

Jos ei pidä tyylistä? Tai ei jaksa lukea menninkäishöpötyksiä? Taru sormusten herrasta taitaa olla ainoa teos, jota olen yrittänyt lukea ainakin 4 kertaa, mutta aina se jää kesken, koska on ihan höpöhöpöä. Harry Potterit ovat samaa sarjaa, joista joko pitää tai ei voi sietää. Itse en jaksa sellaista tekstiä.

Vierailija
15/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koraani.

Nousee hiukset pystyyn kun niitä miekkajakeita lukee. Mein Kampfkin jää toiseksi vaikka samoja elementtejä sisältääkin. Koraani on oppikirja maailmanvaltaan.

Vierailija
16/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nikki Sixxin heroiinipäiväkirja. Kertoo karulla tavalla mitä huumeet voivat tehdä ihmiselle.

Mielestäni tuo ei ole aihepiirissä parhaasta päästä. Vaikka olen Mötley-fani, niin on puuduttavaa lukea kun miljonääri vetää herskaa kaapissa ja angstaa, näkökulmakaan ei ole ihan tavallisesta ihmisestä ja Nikkin sekoilu on aina ollut vähän tarkoitushakuista.

Mieluummin kannattaa lukea vaikka Dreamland (Quinones) tai Junky (Burroughs).

Vierailija
17/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lukemisen tulee olla mieluisaa ja rentouttavaa eikä "suorittamista". Koska makuja ja mieltymyksiä on niin monia, ei sellaista kirjaa olekaan, joka kaikkien tulisi lukea. Luen paljon, mutta ns. klassikot ovat olleet liian puuduttavia ja tylsiä, vaikka niitä joskus yritinkin lukea ihan yleissivistyksen kannalta. Sellainen kirja, jonka maailmaan uppoaa vaivattomasti ja jonka tarina herättää ajatuksia/koskettaa/järkyttää/viihdyttää on aina elämys ja vaikea sanoa mikä se itse kullekin on.

Vierailija
18/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bridget Jones on ollut yksi harvoja kirjoja, joka nauratti aidosti. Tykkään naisten hömpästä, mutta liian usein juoni on heppoisen tai päähenkilöt yksiulotteisia. Bridget Jones on aidosti moniulotteinen ja rakastettava hahmo.

Vierailija
19/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole mitään kirjaa, joka jokaisen pitäisi lukea. Nuorena ajattelin toisin, mutta nyt nelikymppisenä ymmärrän, että kirjat eivät ole niin tärkeitä.

Minusta jokainen kirja on mahdollisuus omaksua uusia ajatuksia. Kirjat ovat tärkeitä. Siitä olen samaa mieltä, ettei ole mitään yksittäistä kirjaa, joka kaikkien pitäisi lukea. Yleensä minun suosikkikirjani eivät kiinnosta lainkaan minun miestäni ja päin vastoin.

Vierailija
20/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaholisti ov. kirjoitti:

Oletko itse lukenut kyseiset kirjat?

Saattue Murmanskiin