Sairasloma ennen talvilomaa ja äitiyslomaa?
Itselläni alkaisi kohta talviloma ja siihen perään äitiysloma, mutta kovasti mietityttää oma jaksaminen täällä töissä. Selkä on niin pirun kipeä iltaisin istumisen jälkeen ja henkinen jaksaminenkin on aika vaakalaudalla.
Mietin vain, että jos nyt menen lääkärin puheille niin tuleeko siitä jollain tavalla takkiin? vai tuleeko mitään ongelmaa, vaikka olisikin muutaman päivän sairaslomalla enenn tuota talvilomaa?
Tietääkö kukaan?
Kommentit (2)
..olen itse vakituisessa työssä ja sain sairaslomaa jo pitkälti ennen kesälomani alkua ja 3 viikkoa lomaani jäi sairaslomani alle, jos en olisi itse esimiehelle ilmoittanut haluavani että lomani siirtyy, niin se ei olisi siirtynyt automaattisesti, vaan olisin menettänyt sen.En tiedä onko aloja jossa siirtyy automaattisesti, mutta ehdottomasti se kannattaa siirtää, eli kannattaa otta selvää pitääkö siitä ilmoittaa erikseen.
miijo
niin jos olet vakituisessa työsuhteessa, niin silloin loma siirtyy siihen kunnes palaat töihin. Jos taas olet määräaikainen, niin pitämättömät lomat maksetaan sulle rahana, kun työsopimus loppuu.