Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaiettu aihe, opettajat kiusaajina

Vierailija
17.07.2017 |

tätä tapahtuu

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Itselleni ajatus on todella kaukainen, mutta opiskelijani ovat kertoneet tällaisesta. Masentava juttu.

Vierailija
2/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle peruskoulun aikaiset kokemukset opettajien minuun kohdistamasta kiusaamisesta veivät haluni olla missään tekemisissä minkään koululaitoksen kanssa. Ehkä se oli lopulta jopa siunaus, enpähän ole indoktrinoinnin uhri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun alaluokkieni opettaja nolasi oppilaitaan harkitsemattomien vastausten vuoksi. Ja elettiiin 70-luvun loppua. Vieläkin muistan, kun en saanut kuvailtua kalastajaa, niin opettaja tarttui takelteluuni. Tosin sikäli hän oli tasapuolinen, että nolattavaksi saattoi joutua kuka tahansa, paitsi tietyt tytöt.

Vierailija
4/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuulemma kamala kiusaajaope, kun

- en anna prinsessan istua hölöttäjäkaverinsa vieressä

- saatan myös kysyä niiltä, jotka eivät viittaa

- välillä päätän ryhmätöiden ryhmät itse

Näitähän riittää

Vierailija
5/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti opettajissakin on kiusaajia 😑 siinä missä muissakin ammattiryhmissä.

Kun sellaista näyttää tapahtuvan tai on muuta asiatonta käytöstä, siitä tulisi kertoa eteenpäin ao instanssissa. Eli pyrkiä selvittämään asiaa faktoilla ei tunteella.

Kiusaaminen on aina väärin eikä missään tapauksessa uhrin vika!

- ope

Vierailija
6/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitähän riittää

Kyllä ne todelliset kiusaamistapaukset aiheutuvat ihan muista syistä. Sinä olet korkeintaan "kiusaajaope", et kiusaajaope.

Vierailija
7/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitähän riittää

Hyvä collega,

pedagogiset ratkaisut eivät ole kiusaamista vaan osa työtä. Jos osaa ja viitsii perustella ratkaisunsa oppilailleen ja tarvittaessa huoltajilleen, on vahvoilla.

Tietysti jos tehdyt ratkaisut perustuvat tarpeeseen näpäyttää tai näyttää valtaansa, ollaan heikoilla.

Aurinkoista loman loppuaikaa!

- ope

Vierailija
8/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua opettajat kiusasivat. Sekä ala- ja yläasteella. Ja ammattikoulussa.

Ala-asteen kiusaaminen oli enemmänkin välinpitämättömyyttä. Pojat hakkasivat minua koulussa ja opettajat totesivat kerta toisensa jälkeen, että rakkaudesta se hevonenkin potkii. Potki muuten lujaa. Vanhemmilleni opettajat eivät ilmoittaneet mitään enkä minäkään kertonut kotona. Parhaimmillaan yksi poika hyökkäsi kuristamaan minua koulupäivän jälkeen ja minä jäin jälki-istuntoon miettimään, että miten provosoin poikaa tähän tekoon. Poika pääsi kotiin. Tätäkään ei ilmoitettu vanhemmille.

Yläasteella pari eri opettaja sanoi minulle, että minusta ei voi koskaan tulla mitään hyvää. Parisuhdestatustani riepoteltiin opettajien keskuudessa, yksi opettaja näistä minulle kertoi. Matikanopettajalta tunnilla apua pyytäessäni hän totesi, että auttaa sitten, kun osaan asian ensin itse. Muita hän auttoi ja opasti. Kotitaloudenopettaja ja liikunnanopettaja syyllisti minua anoreksiasta ja bulimiasta keskellä koulun käytävää useampaan otteeseen kaikkien oppilaiden kuullen. Asialle ei kuitenkaan tehty mitään ja vuosia myöhemmin minulla diagnosoitiin keliakia eli voi olla, että siitä syystä olin hyvin hoikka. Olen hoikka kyllä luonnostani muutenkin. Voi siis tietenkin olla, että tuo nuoruuden lievä alipaino oli ihan luonnollinen juttu.

Ammattikoulussa opettaja tuli toteamaan minulle yhtäkkiä keskellä käytävää, että tuon huonon kuvan kyseisestä koulusa koko maailmalle. En ollut siinä vaiheessa kertaakaan poissa ja olin aktiivinen tunneilla.

En koskaan ole ollut mitenkään häirikköoppilas. Olen kiltti enkä haluaisi tehdä kenellekään mitään pahaa, mutta poissaoloja kertyi koulusta, kun eihän siellä tuon kiusaamisen ja muun takia oikein viihtynyt. Kotona vanhemmat eivät välttämättä välittäneet niin paljon poissaoloistani.

Jos joku tunnistaa niin moro vaan :D

Vierailija
9/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitähän riittää

Hyvä collega,

pedagogiset ratkaisut eivät ole kiusaamista vaan osa työtä. Jos osaa ja viitsii perustella ratkaisunsa oppilailleen ja tarvittaessa huoltajilleen, on vahvoilla.

Tietysti jos tehdyt ratkaisut perustuvat tarpeeseen näpäyttää tai näyttää valtaansa, ollaan heikoilla.

- ope

kollega

Vierailija
10/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja numero 8 vielä täällä lisää, että yläasteen liikunnanopettajani eläkkeelle jäätyään tuli istumaan viereeni koulun juhlassa. Pyysi anteeksi sitä, että oli laskenut liikunnannumeroani puhtaasti siitä syystä, ettei pitänyt minusta. Kyllähän minä sen huomasin, mutta jotenkin on jäänyt mieleen oma pöyristys tuon kuullessani. Lisäksi pariin kertaan hän laittoi minut liikunnantunnilla, urheiluvaatteet kotiin unohdettuani, liikkumaan miesten vanhoissa boksereissa ja t-paidassa. Muille ei tehnyt näin vaikka monilla oli huomattavasti useammin farkut jalassa ja ties mitä vaatetta. Numeroidenputoamisen pelossa en halunnut vastustaa liikaa.

Vierailija
11/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan työ on sosiopaatin unelma-ammatti, joten niitä mahtuu ihan varmasti joukkoon. Oulussa vaikutti 70-80-luvuilla ilkeydestään tunnettu opettajapariskunta, joka sai terrorisoida oppilaita vuosikaudet ilman että kukaan puuttui asiaan. Peukuta jos pariskunta T on tuttu.

Vierailija
12/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitähän riittää

Onko sinun vaikea uskoa, että on oikeitakin kiusaajaopettajia? Vai onko esim. seuraava lausahdus opettajalta koko luokan kuullen (keskellä oppituntia) jotain muuta: "Maija Virtasella onkin hassu koemenestys. Ensimmäisestä kokeesta on tullut 5+, seuraavasta 8-, sitten 5 ja viimeksi 8+. Seuraavaksi onkin varmaan taas viitosen vuoro." Olen muuttanu oppilaan nimen, mutta opettaja käytti ihan oikeaa nimeä.

Vierailija
13/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitähän riittää

Hyvä collega,

- ope

kollega

Odotinkin jotain tällaista pilkun viilaamista 😂! Kiusaaja-ainesta? 🤔!

Vakavasti ottaen, aihe on oikeasti tärkeä, joten ehkä mahdolliset kauneusvirheet (jotka tunnetusti ovat katsojan silmissä) voi yrittää sivuuttaa vai mitä?

Kivaa iltaa!

- ope

Vierailija
14/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu todella paljon, mutta uskon, että vähemmän kuin minun lapsuudessa. Siihen aikaan lapsia kasvatettiin nöyryyttämällä ja sellanen julkinen naurunalaiseksi teko koko luokan edessä oli tavallista.  Lapsen perhe, vanhemmat ja tausta ruodittiin muiden aikana ja esim. mun äitiä joka oli yksinhuoltaja sekä siivooja pilkattiin opettajien toimesta avoimesti koulussa. 

Nykyään lasten ja nuorten ikätasoisesta kehityksestä tiedetään enemmän ja ymmärretään, että henkinen väkivalta on moraalitonta ja rikos.

Vierailija
15/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitähän riittää

Todennäköisesti olet kiusaajaope, mutta väännät perustelut tänne mieleiseksesi.

Vierailija
16/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tiettyjen aineiden opettajaopiskelijat ovat hyvin homogeenista porukkaa, ja jos joukkoon on päässyt joku vähän toisenlainen, hän joutuu ulossuljetuksi. Mutta sehän ei ole ollenkaan kiusaamista - näiden tulevien opettajien mielestä on aivan ok tehdä opintoihin kuuluvia töitä vain omanlaisten kanssa. Ei tässä nyt kuitenkaan tungeta kenenkään reppua vessanpönttöön tai sotketa takkia ulosteilla, niin ei ole kyse kiusaamisesta.

Vierailija
17/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan työ on sosiopaatin unelma-ammatti, joten niitä mahtuu ihan varmasti joukkoon. Oulussa vaikutti 70-80-luvuilla ilkeydestään tunnettu opettajapariskunta, joka sai terrorisoida oppilaita vuosikaudet ilman että kukaan puuttui asiaan. Peukuta jos pariskunta T on tuttu.

Sorry, laitoin miinuspeukun kun peukutin huvikseni mutta huomasinkin että peukutus jos pariskunta T on tuttu. Peukutustaan ei voi perua.

Vierailija
18/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koulussa on paljon muuttunut yhden sukupolven aikana. Kasvatusmenetelmiin kiinnitetään huomiota, nuoret opettajat ovat taitavia. Ennen nolattiin ja häväistiin surutta. Nykyisin harvinaista, mutta joka ammatissa tietysti löytyy henkilöitä jotka ovat alalle soveltumattomia. Entäs vanhempien kiusaaminen, kuinka moni opettaja on sen uhrina ollut?

Vierailija
19/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näihin ketjuihin ilmestyy alta aikayksikön joku oletettu opettaja kertomaan kuinka vika on siinä tyhmässä ja kasvattamattomassa nicojanicassa ja hänen vanhemmissaan. Miksi on niin vaikeaa tunnustaa, että niissä opettajissakin on täysiä mu*ja seassa? Itse ainakin muistan kouluajoilta muutaman opettajan, joilla oli selvät silmätikut ja kiusankohteet, joskus kohde oli todella kiltti yksilö. Osa näistä opettaa edelleen, tuskin ovat henkisesti jalommaksi muuttuneet.

Itse en koskaan ollut opettajan kiusaaminen kohde, päin vastoin olin monen suosikki. En minä silti sokea ja tyhmä ollut sille, että kaikki eivät saaneet reilua kohtelua.

Vierailija
20/29 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa monella eri tavalla minua kohdeltiin epäoikeudenmukaisesti enkä ole tätä antanut koskaan anteeksi opettajalleni vaikka aikaa on kulunut kymmeniä vuosia.

Mutta opin ainakin olemaan luottamatta auktoriteetteihin tai koulutusjärjestelmään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan