Tuleva iphone maksaa arviolta 1200e, ostaisitteko teineillenne noita?
Onko Applen hinta kohtuullinen? Ostaisitteko muutaman joululahjaksi?
Kommentit (28)
Miksi joku ostaa kalliit autoja? Samasta syystä ostetaan kalliita puhelimia. Luksukselle on aina omat markkinat.
Ps. Uusi iphone se maksaa alle 300...
Ei oo teiniä, mutta ittelleni ostan. Kaikki omput korissa uusinta mallia pitää olla tiätty, eihän sitä muuten kehtaa astua ovesta ulos.
Itselle todennäköisesti, teineille en välttämättä. Puhelinta ei ole vielä julkaistu joten kaikki arviot ovat vielä huhupuhetta. Pitää arvioida ovatko muutokset rahan arvoisia.
iPhone on hyvä, jos sellaiseen on tottunut tai taloudessa muillakin on. Jos on tyytyväinen Androidin niin en suosittele vaihtamaan.
En ole koskaan ymmärtänyt Applen suosiota, en tietokoneiden enkä puhelimien. Ymmärrän sen, että ne ovat laadukkaita, mutta mitä olen maallikkona verrannut ominaisuuksia Samsungiin, Honoriin ja nyt Oneplussaan, niin en ymmärrä, miten hintaero voi olla noin järjetön. 1000e ja ylikin puhelimesta, jota käyttää pari kolme vuotta ja joka helposti tippuu taskusta asfaltille on uskomatonta tyhmyyttä, ellei ole upporikas. Olen opiskelija, mutta vaikka saisinkin valmistumisen jälkeen töitä, niin sijoitan mieluummin rahastoihin ja asuntoon, kuin johonkin katsokaa-mulla-on-rahaa-kännykkään! Teinille joululahjaksi? Ei ole lapsia, mutta hahhhahhahaa mikä ajatus!
Applen kone toimii kuin uusi 3x kauemmin kuin pc. Minulla 2011 imac ja toimii edelleen kuin uusi, eikä tarvitse murehtia viruksista.
Vierailija kirjoitti:
Applen kone toimii kuin uusi 3x kauemmin kuin pc. Minulla 2011 imac ja toimii edelleen kuin uusi, eikä tarvitse murehtia viruksista.
Juuri näin. MInulla on kaksi Applen tietokonetta, ipad ja koko perheellä iphonet. Kannettava on v. 2011, 27 tuuman imac 2012, padi 2013, puhelimina iphone 5 (hankittu v. 2013, entinen omani, nyt 7 v. tyttärellä, akku uusittu), iphone6 (oma vanhani vuodelta 2014, josta rikkoontui näyttö ja joka korjauksen jälkeen korvasi vaimon Lumian) ja itsellä 6S (v. 2015). Padi on vuoden 2013 huippumalli, suojakotelo vähän rispaantunut mutta itse laite (jota käyttää lähinnä tyttäreni) täysin kunnossa. Akku viime aikoina alkanut osoittaa hiipumisen merkkejä.
Kaikki laitteet toimivat moitteetta ja tietokoneet pyörittävät hyvin uusimpiakin sovelluksia. MItään tarvetta yhdenkään laitteen korvaamiseen uudella ei tällä hetkellä ole. Päivityksenä olen miettinyt lähinnä koneiden kovalevyjen korvaamista SSD-levyillä, mutta toistaiseksi en ole saanut aikaiseksi kun hyvin toimivat näinkin. Kaikkiin laitteisiin saa myös viimeisimmät käyttisversiot.
Applen laitteet ovat kalliita mutta kestävät pitkään ja tarjoavat erinomaisen käyttäjäkokemuksen. Yleensä Applen hinnoittelu menee niin, että huippumalli on reippaasti ylihinnoiteltu, tarkoitettu friikeille jotka ostavat aina sen parhaan hinnasta riippumatta. Halvimmat karvalakkimallit puolestaan on yleensä sitten suunnattu niille jotka haluavat välttämättä saada Applen tuotteen statuksen vuoksi vaikka varaa ei ehkä olisikaan. Kannattaakin yleensä ostaa se keskimäinen malli, niissä hinta/laatu -suhde on parhaimmilaan.
Vierailija kirjoitti:
Laatu maksaa eli hyvästä joutuu maksamaan.
Applen tuotteet kun vaan ovat omaa luokkaansa laadullisesti mihin tahansa muihin verrattuna ja siksi myös maksavatkin sitten muita enemmän.
.
Minullakin on iphone mutta silti pidän aivan selvänä että iso osa applen hinnoista perustuu brändiarvoon. Laadullisesti ne ovat toki hyviä ja käyttöjärjestelmästä pitää moni, mutta ei sen luurin teknologia sinänsä ole mitään järisyttävää. Uusinta mallia ei muutenkaan kannata ostaa, siinä on uutuuslisää parisataa mukana.
Applella ei tajuttu, että metallihohtopuhelimet olivat ne ainutlaatuinen juttu joista maksetaan kallistakin hintaa. Sellaista mitä muut eivät olleet suunnitelleet. Ei tuossa uudessa voi olla mitään niin ihmeellistä. Floppi.