Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma loppumassa ja luottokorttilasku hirvittää

Luottokorttilasku
17.07.2017 |

Loma on kohta loppu ja kohta tulee hirveä luottokorttilasku. Monta tonnia. Tuota maksetaankin pitkälle syksyyn... Loma oli hyvä (ulkomaanmatka, huvipuistoa, ym, ym), mutta lasku hirvittää. Toisaalta jos en olisi vinguttanut korttia, ei oltaisi tehty lasten kanssa yhtään mitään yllämainituista.

Miten muut palstalaiset, olette osanneet elää varojenne mukaan vai menikö kesä visaa vinguttaessa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinguttaessa on mennyt ja huomenna lähtö matkalle, jossa kuluu taas rahaa. En vain kestä kylmää kesää ja sen jälkeen vielä kylmempää talvea ilman etelän lämpöä.

Vierailija
22/27 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla kuluu vähemmän rahaa kun normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinguttaessa on mennyt ja huomenna lähtö matkalle, jossa kuluu taas rahaa. En vain kestä kylmää kesää ja sen jälkeen vielä kylmempää talvea ilman etelän lämpöä.

Melkoinen kermapylly.

Vierailija
24/27 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko oli?

Opetelkaa hyvät ihmiset elämään suu säkkiä myöten. Eli lomamatkalle lähdetään vain, jos on varaa siihen. Luottokortit ovat paholaisen keksintöä ja niihin lankeavat huolettomasti elävät.

Vierailija
25/27 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma lienee siinä että moni kroonisesti yli varojensa elävä yliarvioi tulevat tulot ja aliarvioi menot.

Vierailija
26/27 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävätkö lapsesi, että lomailitte luotolla? Hyvin huono esimerkki lapsille. Itse käytän kyllä luottokorttia, mutta korostan aina lapsilleni, että säästän rahaa eri tileille eri tarkoituksia varten. Huvituksiin ja lomailuun on varattu rahaa etukäteen. Hotelleja ja reissuja varatessa etsin edullisia vaihtoehtoja ja meillä on myös omia eväitä mukana sen lisäksi että syömme ravintoloissa. Yritän päivittäin antaa lapsilleni esimerkkiä rahan järkevästä käytöstä. Olen myös kertonut, että ihmiset tienaavat rahaa eri määrän. Kaikilla lapsilla tai luokkakavereilla ei ole mahdollisuutta saada samoja juttuja ja omilla kokemuksilla ei pidä kehuskella.

Vierailija
27/27 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on tarkoitus vähän säästää lomalla: työpaikalle kulkemiseen ei mene rahaa, pystyy syömään halvemmalla kuin työpäivien aikana eikä tarvitse koko ajan meikata yms.

Tosin minä nyt olenkin tylsä, joka lomallakin vain lukee, tekee opintoja, nauttii vapaudesta ja lähimatkailee. Silti olen loman jälkeen levännyt - ja lisäksi iloinen rahan säästymisestä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän