onko täällä vauvoja imettäviä, jotka juovat alkoholia
Täällä ilmoittautuu yksi. saatan juoda pullonkin viiniä. olen ymmärtänyt, että äidinmaidon kautta vauvaan siirtyvä alkoholin määrä on niin pieni, ettei sillä ole mitään merkitystä lapsen hyvinvoinnin kannalta. olenko oikeassa? korjatkaa jos olen väärässä, mutta perustelut mukaan kiitos. ja älkää puhuko lapsen käsittelystä/putoamisriskistä, enminä sentään niin kännissä ole.
sirpa
Kommentit (27)
Alko vaan haluu saada kaikki äiditkin juopottelemaan, että saavat paljon rahaa...
Vierailija:
Alko vaan haluu saada kaikki äiditkin juopottelemaan, että saavat paljon rahaa...
No voi perkele! Onko jotkut oikeasti niin tyhmiä etteivät pysty itse tekemään tuota yksinkertaista laskutoimitusta vakuuttuakseen asiasta?
Vaikka yritykset vaan ajavatkin omia etujaan, niin valitettavasti tässä asiassa Alkon tiedote pitää paikkaansa. Käy peruskoulu uudestaan, jos et osaa itse laskea!
Terveydenhoitajathan ei tunnetusti ole mitenkään matemaattisia....
lääkäriltä jonka mielestä voi hiukan ottaneena hyvin imettää..
sen sijaan en itse antaisi kyllä vauvalle noita korvikkeita..ne vasta teollista/keinotekoista/mahdollisesti hyvinkin haitallisia on..!!ennemmin vaikka hiukan terästettyä maitoa kun niitä
mutta en katso tarpeelliseksi antaa korviketta tai lypsää maitoa pois jos olen vähän juonutkin.
Silloin tällöin pari lasia punkkua ruoan kanssa. Enempää en pysty edes juomaan, tulen jo tuosta määrästä pieneen huppeliin tai ainakin niin väsyneeksi että sänky kutsuu. Vauvaan se ei vaikuta millään lailla!!!!!!
Silloin kun mä imetin esikoista, kävin muutaman kerran viihteellä ihan huolettomasti. Ennen lähtöä lypsin rinnat tyhjiksi, ja sit vielä aamulla kanssa ja vauvalle annoin korviketta. Vaikka en kyllä juonut niin paljoa että se ois vauvaa vahingoittanut mitenkään. Saunaoluita saatoin juoda 2-3 ja imetin silti. Ei nyt kannata hysteerisiksi ruveta, ja jokainen ajattelee omalla maalaisjärjellään! Ei vauva siitä vahingoitu jos pari siideriä nauttiikin.