Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti niin, että jos katson henkilön X videon Youtubesta, henkilö X saa siitä rahaa?

Vierailija
16.07.2017 |

:O En minä halua että joku tubettaja, jota halveksun, saa rahaa siitä että katson hänen vastenmielisen typeriä videoitaan masokismi-mielessä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ne lähtevät suoraan sun tililtä!!!

Vierailija
2/14 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaus on mitättömän pieni.

Itsellä on ollut youtubetili jo monia vuosia ja olen saanut kerättyä vain joku 40$ jota ei ole edes missään vaiheessa vielä maksettu tililleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa selaimeesi adblock. Jos et katso mainoksia, ei content creator saa siitä kolikon kolikkoa. Eri asia taas on tietysti se, jos käytät jonkun alennuskoodeja/ostat heidän affiliate-linkkien kautta. He saavat niistä jotain prosentteja itselleen.

Vierailija
4/14 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne siitä rahaa saa. Ei kaikki, mutta kyseessä miljoonabisnes silti.

Vierailija
5/14 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi katsot halveksimiasi videoita?

Vierailija
6/14 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, onko se ottanu mainokset käyttöön. Jos on suosittu, niin luultavasti on.

Vierailija
7/14 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kai saada ansaittua 70 dollaria, ennen kuin mitään maksetaan.

Vierailija
8/14 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei taida tubettamisessa rikastua, jotkut onnekkaat kuitenkin elättävät itsensä sillä, tosin tehden myös oheishommia siihen liittyen. 

Rahamäärä on kyllä todella pieni, muistaakseni sadasta katsomiskerrasta saa sentin, tuhannesta euron ja 10 000 katsomiskertaa joka on järjetön määrä katsomiskertoja, niin siitä saa kympin. Sitten pitää olla tienata reilu 70e ennen kuin seiltä mitään maksetaan.  Eli ei todella rikastu. Paitsi onhan niitä ulkomaisia tubettajia joilla on miljoonatulot. Duudsonit taitaa olla Suomen katsotuimpia maailmanlaajuisesti, mutta ei niidenkään kanavalla mitään suuria tienaa, etenkin kun on monta jakajaa.

Vierailija
9/14 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraajista se on kiinni ensimmäiseksi, sitten katsoituista pätkistä.

Vierailija
10/14 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää kai saada ansaittua 70 dollaria, ennen kuin mitään maksetaan.

Samaa muistelisin eli en tule ikinä saamaan rahoja tililleni koska en ikinä pääse 40->70

Vierailija
11/14 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraajista se on kiinni ensimmäiseksi, sitten katsoituista pätkistä.

Seuraajat ei vaikuta mitenkään. Paitsi tietty mitä enemmän seuraajia, sitä enemmän todennäköisesti katsomiskertojakin. Ne sentit maksetaan siitä, että joku katsoo mainoksen, eikä mistään tilaajista.  Tilaajien saaminen on etu katsojalle, että hän löytää hyvän kanavan ja sen videot uudestaan ja tubettajalle se kertoo kuinka paljon hänen kanavasta pidetään ja tietenkin tilaajat saavat ilmoituksia uusista videoista, joita kautta tulee lisää katsomiskertoja.

En koe että kenenkään tarvitsee tehdä videoita vaan viihdyttääksen minua ilmaiseksi, ilman että saisi itse siitä mitään.   Pelkästään laitteiden hankinta, että tubetus onnistuu vie jo monia satoja, jopa tuhansia jos ostaa esim. pelikoneen pelivideoita vasten. Jos siis katson mainosta 5sek ennen videota, teen sen mielelläni siitä hyvästä että joku on tehnyt videon joka minua kiinnostaa. Tällä hetkellä katselen paljon ompeluun liittyviä opetusvideoita. Tiedän että pelkkään 10min videon editointiin humpsahtaa helposti 4-5h ja arvostan tekijän vaivannäköä. Usein katson koko mainoksen lähinnä kiitokseksi, sillä tiedän tekijän saavan siitä paremman korvauksen, mutta tosiaan puhutaan siitä yhdestä sentistä vasta kun 100 ihmistä sen on katsonut.  Suomessa tubettamisella ei elä kuin muutama ihminen jotka hekin tarvitsevat oheistöitä sen lisäksi ja pitkiä päiviä on tehtävä. Jos joku tulee näistä summista kateelliseksi, voi mennä itseensä.

Vierailija
12/14 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahamäärä on kyllä todella pieni, muistaakseni sadasta katsomiskerrasta saa sentin, tuhannesta euron ja 10 000 katsomiskertaa joka on järjetön määrä katsomiskertoja, niin siitä saa kympin. Sitten pitää olla tienata reilu 70e ennen kuin seiltä mitään maksetaan.  Eli ei todella rikastu.

Ei saa kyllä noin paljoa. Mun kanavalla on näyttökertoja yli 300 000, mutta tienannut olen vähän yli 200€. Jos ajattelisi että 10 000 = 10€ niin 100 000 = 100€, joten siinä tapauksessa mun tilille olis pitänyt tulla jo 300€, mutta oisko tullut jotain 210€. Pelkkä mikrofoni maksoi satasen. Ostin jokin aika sitten myös uuden kameran tubettamista varten, joka maksoi liki 500€. Ja voitte vain arvailla kuinka paljon oon käyttänyt tunteja mm. editoimiseen, sillä videoita olen tehnyt noin sata. Ei tätä siis rahan takia tee, edes naamaani en kanavalla näytä joten en myöskään julkisuuden hakuisuudesta. Ihan vaan omaksi harrastuksekseni niitä teen ja iloksi muille, aluksi lähinnä ystävilleni, mutta onhan niitä moni muukin katsonut. Jos joku on kateellinen niin siitä vaan :D

Vierailija
13/14 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ansiostasi videon tekijä saa sentin sadasosan. Kai sen verran hänelle suot masokismi-ilostasi :)

Vierailija
14/14 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosblokkeri vaan selaimeen niin ei saa latin latia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi