Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka pesee vaatteet 40 asteessa?

Vierailija
31.03.2006 |

Pesevätkö kaikki nykyään vaatteetkin 60 asteessa? Itse pesen vain pyyhkeet ja lakanat 60 asteessa. Kaikki vaatteet pestään 40 asteessa paitsi ne harvat, jotka kestävät vain 30 asteen pesun.

Mikä syy on käyttää 60 asteen pesuohjelmaa, jos tahrat lähtee hyvällä pesuaineella jo 40 asteessa? Ja eikös se ole ekologisempaakin pestä alemmassa pesulämpötilassa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja 60:ssä ne, jotka kuuluu pestä 60:ssä. Ihan niinkuin pesen 30:ssä ne, jotka pitää pestä 30:ssä, ja lakanat ja pyyhkeet, joihin suositellaan keittopyykkiä, pesen keittopyykissä. Kyllähän vaatteita valmistetaan eri materiaaleista ja muutenkin erilaisia. Viskaatteko tosiaan kaikki vaatteet sikin sokin samaan pesuun, lajittelematta?

Pesukoneenkin (ja siis sen puhtauden ja hygienian) kannalta kannattaa muuten aina välillä pyöräyttää keittopyykkikierros, vaikka ei mitään siinä lämpötilassa pesisikään.

Vierailija
2/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pino 40 astetta vaativia, niin silloin usein pesen koko satsin 40 asteessa. Yhtään vahinkoa ei ole sattunut, että jostakin olisi värit lähteneet tai toiset värjääntyneet. Tosin pesen tummat ja vaaleat pyykit erillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten 40 paitsi ne lakanat ja pyyhkeet 60 asteessa. Omat siks kun oon atoopikko eikä ne hoitorasvat lähde 40:ssä.

Vierailija
4/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestovaipat korkeemmassa.

Vierailija
5/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestä kaikki vaatteet 60 asteessa, saman väristen kanssa tietty. Ei ole juuri vastaan tullut vaatetta, joka sitä ei kestäisi. Hätävarjelun liioittelua tietyiltä vaatemerkeiltä laittaa 100 % puuvillavaatteeseen 40 asteen pesumerkintä.

Samoin kuivaan lähes kaikki vaatteet kuivausrummussa, vaikka joka toisessa on liioiteltuna se rumpukielto.

Ja näin olen pessyt monta vuotta, vaatteet on siistejä.

Vierailija
6/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö nyt siirtyä 60 asteeseen. Olen ajatellut, että nykyiset pitkälle kehitetyt pesuaineet toimisivat kunnolla jo 40 asteessa.

Sitä paitsi koneemme 60 asteen ohjelma kestää niin paljon kauemmin kuin se 40 asteen yökkisohjelma...

Vierailija
7/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun sitten on helppo vaikuttaa:-)

t. vastaaja nro 23

Vierailija
8/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lähes kaikissa lycraa tai kumilankoja, joten pesen 40 (ohjeen mukaisesti)!

Vierailija
9/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen 40. ja vielä pikapesuna! Alusvaatteet myös. Mielestäni en ole niin hyh hyh että tarttee niitä suurinpiirtein keittää. Lakanat ja pyyhkeet 60. en tykkää ku vaatteet tulee kuudeskympis nyppysiks

Vierailija
10/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteet, lakanat 70. Puhdasta on aina tullut!:) Tosin kahden aikuisen taloudessa ei nyt kovin paljoa vaatteita sotketa...;) Vaatteet harvoin " likaisia-likaisia" , siis kuraisia/hieltä haisevia tmv.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän